سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Nekoomehr

صفحه: 1 2 [3] 4
31
از آن​جا كه موضوع قبلی كه توسط جناب صفی​اقدم ایجادشده بود یعنی:
طولانی شده بود و من هم آن سایدبار قبلی را كه ساخته بودم تغییرات كوچكی دادم؛
وهمچنین از آنجا كه برای استفاده راحت​تر یك استایل برای افزودن سایدبار ونواربالا و پایین به bidipresentation ساخته​ام،
یك موضوع جدید ایجاد كردم كه خوب باشد.
امیدوارم كه دوستان با حسن سلیقه خود رنگ​بندی​ها و یا حتی مكان​بندی​های جدید و بهتری برای این اسلاید نمونه (كه در فایل استایل این قابلیت این آزادی عمل​ها قرار داده شده است) بسازند و بفرستند تا همه استفاده كنیم.
در ضمن اگر كسی هم بتواند این مشكل را كه "محتویات سایدبار باید دستی قرارداده شوند" حل كند بسیار عالی می​شود.

ببخشید فایل​ها حالا درست شدند.

32
كاكو هادی جون خوب بود كه جمله​ی بنده را به صورت نقل قول می​آوردی این جوری:
یك كتاب خوبی هم هست به نام
DIGITAL TYPOGRAPHY USING LATEX
نوشته سه نفر به نام​های
Apostolos Syropoulos
Antonis Tsolomitis
Nick Sofroniou
چاپ Springer
كه روی گیگاپدیا gigapedia.com می​تونید لینك پی​دی​اف اش را پیدا كنید. من گاهی بهش مراجعه می​كنم مثل همین حالا. ساده و روان ونوشته.
البته ما كه اهل این توقعات نیستیم ولی این جوری دل ما هم به هم نزدیك​تر می​شه.
در ضمن یك كتاب خوب و مشهور دیگه هم هست:
The LaTeX Companion
Second Edition
نوشته​ی
Frank Mittelbach
Michel Goossens
كه باز روی گیگاپدیا پیدا می​شه.
البته همان​طور كه جناب کارن‌پهلو می​گویند بهترین منبع اندیشه انسان است و همان​طور كه جناب syaavoosh گفتند منابع آزاد مفید هم فراوان است، مثل خود documentationهای بسته​ها.

33
عمومی / پاسخ : روز تولّد زی‌پرشین
« : ژوئیه 22, 2010, 07:37:03 pm »
همین الآن هم زی​پرشن موقعیت خوبی دارد و بچه​های دانشگاه كه می​خواهند پایان نامه هایشان را با tex تایپ كنند سراغ این بسته جدید را -كه گاهی نامش را دقیق نمی​دانند اما درباره خوبی​هایش شنیده اند- از من می​گیرند. كار خوب همیشه خودش را درمیان سائر كارها برجسته می​كند.
به همه بخصوص به پدیدآورنده محترم بسته تبریك می​گویم.
به امید پیش​رفت بیش​تر همه دوستان و جوانان ایرانی.

34
سبک نوشتار / تغییر استایل فهرست مطالب
« : ژوئیه 22, 2010, 07:23:48 pm »
آیا می​توان استایل فهرست مطالب را عوض كرد؟
مثلا آیا می​توان شماره صفحه را برای بعضی بخش​ها حذف كرد؟ مثلا partها شماره صفحه نداشته باشند ولی chapterها و sectionها در جلوشان شماره صفحه باشد و باز subsectionها شماره صفحه جلوشان نوشته نشود؟
سراغ ویرایش كدام دستور بروم؟ (مثلا \l@part و یا \l@subsection و مشابه آن؟)
كلاس مورد استفاده report است.
اگر منبعی مرتبط با این موضوع هم معرفی كنید بسیار ممنون می​شوم.

35
از دستورات ‎\@title‎ و \@author به خوبی شد استفاده كنم. امّا \l@section درست كار نمی​كند. من آن را هم در dynamicframe و هم حتی در staticframe استفاده كردم (كه البته چون در هر صفحه باید آپدیت شود باید در dynamic استفاده شود) امّا خطا می​دهد.


نتیجه درست را این​جا ببینید:
از آن​جا كه موضوع قبلی كه توسط جناب صفی​اقدم ایجادشده بود طولانی شده بود و من هم آن سایدبار قبلی را كه ساخته بودم تغییرات كوچكی دادم؛
وهمچنین از آنجا كه برای استفاده راحت​تر یك استایل برای افزودن سایدبار ونواربالا و پایین به bidipresentation ساخته​ام،
یك موضوع جدید ایجاد كردم كه خوب باشد.
امیدوارم كه دوستان با حسن سلیقه خود رنگ​بندی​ها و یا حتی مكان​بندی​های جدید و بهتری برای این اسلاید نمونه (كه در فایل استایل این قابلیت این آزادی عمل​ها قرار داده شده است) بسازند و بفرستند تا همه استفاده كنیم.

36
همین چندتا پیام بالاتر آقا وفا گفتند.
یك كتاب خوبی هم هست به نام
DIGITAL TYPOGRAPHY USING LATEX
نوشته سه نفر به نام​های
Apostolos Syropoulos
Antonis Tsolomitis
Nick Sofroniou
چاپ Springer
كه روی گیگاپدیا gigapedia.com می​تونید لینك پی​دی​اف اش را پیدا كنید. من گاهی بهش مراجعه می​كنم مثل همین حالا. ساده و روان ونوشته.
در ضمن فایل قبلی را ندیده بگیرید، این درستشه

37
یک ایده برای sidebar دارم. به جای اینکه فهرست مطالب جدا داشته باشیم، به نظرم بهتر است فهرست مطالب در sidebar ظاهر شود. \@starttoc{toc} محتویات فهرست مطالب را نشان می‌دهد.
این ایده​ی خوبی است. من هم اوّل قبل از ارسال فایل سایدبار این كار را كردم، امّا ظاهراً در flowfram نمی​توان از دستورهایی كه محتویّات را نشان می​دهند و با علامت @ نوشته می​شوند استفاده كرد. مثل همین \@starttoc{toc} یا \@title یا \l@section كه من می​خواستم در سایدبار یا نوار بالای صفحه استفاده كنم. اگر این​ها جایگزین دارند بفرمایید.
در ضمن برای فهرست مطالب می​توان از خود دستور ‎\tableofcontents‎ استفاده كرد امّا ظاهر خوبی ندارد و باید اوّل ظاهر فهرست را متناسب با سایدبار كرد.
این فایل جدید را هم با رنگ و لعاب تر از فایل قبلی با نوار بالا و پایین ساخته​ام.

38
خودم هم همین حالا متوجّه این مسأله شدم.
با تشكّر فراوان از توجّه و زحمات شما جناب وفا.

39
این​ها كه گفتید درست است:
۱- indentation محیط list مانند enumerate و itemize و description را خراب کرده‌اید. اینها به سمت نادرستی (بیرون صفحه سمت راست) indent  شده‌اند.
۲- دستور \LTRfootnote که زیرنویس را در سمت چپ قرار می‌دهد را خراب کرده‌اید و دیگر زیرنویس در سمت چپ با این دستور قرار نمی‌گیرد بلکه زیرنویسی که با این دستور درست شده است، جهتش هم راست به چپ شده است.
۴- محل قرارگیری شماره معادلات را خراب کرده​اید. شماره معادلات باید بصورت معمول در سمت راست معادله ظاهر شوند مگر اینکه شما دستور یا گزینه‌ای وارد کنید تا آنها در سمت چپ معادله قرار بگیرند.
۵- عنوان یک اسلاید را هم خراب کرده‌اید. عنوان یک اسلاید باید بصورت معمول در سمت راست قرار بگیرد ولی در اسلاید شما اینطور نیست.
امّا مشكل از كار من نیست. مشكل از این است كه هنگامی كه بسته​ی graphicx را به هر نحو فرامی​خوانیم، مواردی كه گفتید خراب می​شوند. احتمالاً یك ناسازگاری میان آن و bidipresentation وجود دارد. در این فایل جدید خود سایدبار را رنگی كردم تا استفاده از عكس پس​زمینه لازم نباشد. امّا قدرت ایجاد زیبایی بدون graphicx بسیار كم می​شود. مثلاً به سادگی نمی​توان یك لوگو بالای سایدبار اضافه كرد، كه جایش خالیست.

امّا این كه گفتید
۳- عبارات روی sidebar مفهوم چندانی ندارند.
خوب من در فایل قسمت محتویّات سایدبار را مشخّص كردم كه هركس خودش هرجور بخواهد (با عنوان بخش​ها یا با شماره​ی بخش​ها) آن را پر كند.

امّا یك سؤال پایه​ی لاتك:
چگونه می​توان آن​چه در \title{} یا \author{} ذخیره شده، یا عنوان section فعلی را دریافت؟

40
این هم یك اسلاید با سایدبار خدمت دوستان پرتلاش.
البته خیلی ساده ساختمش. اندازه صفحه را هم كمی بزرگ​تر كردم. خودتون می​تونید یه كمی به رنگ و لعابش رسیدگی كنید.
اگر وقت كردم حتما تبدیلش می​كنم به یك فایل sty كه راحت بشه با bidipresentation استفادش كرد.
با تشكر فراوان از راهنمایی جناب وفا

41
با سلام
هادی جان منم دارم اسلاید می‌سازم اگه دقت کرده باشی  تو فایل بالا  اسلاید دومت  سمت چپ اسلاید یه نوار باریک سفید رنگ مشاهده می‌شه منم با همچین مشکلی برخورد کردم می‌خواستم ببینم می‌دونی چطوری این نوار سفید رنگ حذف می‌شه چون منم تو بعضی از اسلایدهام  یه نوار سفید رنگ ظاهر می‌شه. ( اسلاید دومتو نگاه کن.)

به پست زیر مراجعه كنید كه با بسته​ی watermark این مشكل حل شده است:
یک راه حل برای مشکل تصویر زمینهٔ اسلاید یافته‌ام. با بستهٔ watermark.

42
آقا شرمنده منظور بدی نداشتم. فقط سؤال پرسیدم.
این كه گفتید جواب بله است خیلی من را امیدوار كرد. چون داشتم روی ایجاد sidebar در اسلایدهای bidipresentation كمی تلاش می​كردم امّا خیلی مطمئن نبودم بشود. به نظرم باید سراغ امكانات بسته​ی hyperref هم بروم. شدیداً نیازمند راهنمایی دوستان هستم.
منظورم از توضیح هم این بود كه با همكاری همه دوستان پست​های بیشتری برای راهنمایی افرادی مثل من كه قبلاً اسلایدها را با beamer نوشته بودند و حالا می​خواهند از بسته​ی bidipresentation استفاده كنند گذاشته شود.
با تشكر فراوان

43
این كه گفتید صفحات یك در میان تغییر می​كند به خاطر این است كه شما در اختیارات كلاس twoside را انتخاب كرده​اید. اگر بالای فایل این​گونه باشد كه
\documentclass[12pt,‎one‎side]{bidipresentation}
مشكل حل می​شود. ببینید:

44
لطفا كمی توضیح دهید روش كامپایل این مثال چگونه است؟ از چه خط دستوری باید استفاده كرد؟

45
آیا bidipresentation تمام قابلیّت​ها و امكانات Beamer را دارد؟ و همان​كارها را می​توان با bidipresentation انجام داد؟ مثلاً دیدم كه خود شما سؤالی درباره فهرست مطالب و sidebar و نوار بالایی داشتید. آیا این مسائل را اساساً می​توان با bidipresentation ایجاد كرد؟ اگر بله، ضمن بیان و توضیح چگونگی نحوه گذار از Beamer به bidipresentation این تغییر نام هم می​تواند انجام گیرد.

صفحه: 1 2 [3] 4