سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - موسوی‌ندوشنی

صفحه: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
61
آقای کارن‌پهلو
با سلام

عمر با عزّت جهت خدمت توفیقی است که رفیق هر کسی نمی‌شود. من اطمینان دارم که دعای خیر تمام کسانی که از دست‌رنج شما در کار خویش بهره می‌برند همراه شما است. قطعاً این همراهی سبب‌ساز است. انشاالله هر چه سریعتر سلامت کامل حاصل شود.

تندرست و پیروز باشید

62
حروف‌چینی مستندات / پاسخ : وارد کردن کد C
« : ژوئن 25, 2014, 05:23:40 pm »
سلام
با اندکی تغییر در فایل شما، کد مربوطه، وارد نوشتار می‌شود. فایل پیوست را نگاه کنید.
با تشکر

63
جناب آقای دیانت
با سلام و عرض ادب

ابتدا بر بنده فرض است که از کار شما قدردانی کنم. تنظیم شما عالی است. اما دو نکته ناچیز
۱) در آدرس زیر که در نوشته شما درج است.
http://en.wikibooks.org/wiki/LaTeX/Source_Code_Listings
صحبت از
\usepackage{color}شده است که در متن شما بدان اشاره‌ای (اگر اشتباه نکنم) نرفته است. اگر ضرورت دارد و جنابعالی صلاح می‌دانید به نحوه مقتضی درج گردد.
۲) احیاناً اگر کسی خواست از حروف یونانی (در کامنت و یا کُد) استفاده کند که البته به ندرت پیش می‌آید، مطلبی درج نشده است. البته مصلحت انجام این امر هم  به‌دست با کفایت شما است.

با سپاس مجدد از زحمات شما

64
جناب آقای کارن‌پهلو
با سلام و عرض ادب

بنده علاقه و حساسیت جنابعالی را در خصوص عناصر ایرانی اعم از نمادها و شخصیت‌ها از جمله حکیم فرزانه توس را پی گرفته‌ام و از این روی تقدیر خود را تقدیم می‌کنم.
شما در پایین نوشته خود جمله‌ای از یعقوب لیث صفاری نقل نموده‌اید که به شرح زیر است.

نقل قول
درفش کاویان  همراه من است و امیدوارم که زیر لوای آن بر ملتها حکومت کنم (یعقوب لیث صفاری)

در این جمله واژه ملتها به چشم می‌خورد که جمع کلمه ملت است. در این خصوص با کسب اجازه از محضر شما حقیر بک نکته ناچیز دارم که تقدیم می‌کنم.
اگر منظور از واژه ملت (و حکومت بر آنها) که معادل فرنگی آن ناسیون و یا nation است، که این معنا تا آنجا که من می‌دانم در ادبیات سیاسی مفهومی است متاخر و در قرن سوم هجری که یعقوب لیث صفاری در آن می‌‌ٰزیسته چنین مفهوم و تلقی نزد نیاکان ما از واٰژه ملت وجود نداشته است.
نیاکان ما وقتی از کلمه ملت استفاده می‌کردند مرادشان کیش و آیین و دین بوده است. بنده برای اثبات مدعای خویش فقراتی از اشعار بزرگان ادب پارسی را تقدیم می‌کنم.
خیام
می خور که ز دل کثرت و قلت ببرد/ و اندیشه هفتاد و دو ملت ببرد
سعدی
سعدی اینک به قدم رفت و به سر باز آمد/ مفتی ملت اصحاب نظر باز آمد
مولوی
کیش هفتاد و دو ملت جمله قربان تواند/ تا تو شاهنشاه با قربان و با کیش آمدی 
یا
گر به جانش میل باشد جان شوم  همچون هوا/ ور بود عیسی بگیرم ملت ترساییی
حافظ
جنگ هفتاد و دو ملت هم را عذر بنه/ چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

از این دست مثال‌ها فراوان است که می‌توان به آنها استشهاد نمود. بنده گمان نمی‌کنم که یعقوب لیث صفاری داعیه حکومت بر ادیان را داشته است؟ که این آرزو  امری ناممکن و یا دست کم غیر منطقی به نطر می‌رسد.
در پایان، مجددا بنده احترام خود را به اندیشه‌ها و تفکرات و حساسیت‌های جنابعالی ابراز می‌دارم و برای شما تندرستی و بهروزی آرزومندم.
با احترام

65
جناب آقای سید احمد موسوی
با سلام و عرض ادب

بنده کد شما را برای ترسیم پواسون دیدم. کد مورد نظر بسیار خوب عمل می‌کند و سخنی در آن نیست. اما اگر منظور از موضوع، توزیع احتمال پواسون است، بنده یک نکته ناچیز دارم که به شرح زیر است.
همانطور که آگاه هستید این توزیع یک توزیع احتمال گسسته است و جرم احتمال روی نقاط مشخصی پخش می‌شود. اما محصول اجرای کد شما به‌صورت منحنی است که القای مفهوم احتمال چگال را می‌نمایید؟ بنده نتوانستم مطلب بالا را برای خود تحلیل کنم. شاید توضیح جنابعالی بنده را از اشتباه خارج نماید.

با احترام

66
زی‌تک / پاسخ : نسخه جدید کلاس bidipresentation
« : آوریل 24, 2014, 10:10:22 pm »
جناب آقای ترابی
با سلام و عرض ادب

لطفاً اگر زحمتی نیست شماره کارت بانکی خود را اعلام فرموده تا اقدام لازم معمول گردد.
با تشکر

67
اسلاید Beamer / فرمان pause و footnote
« : فوریه 11, 2014, 07:59:13 pm »
با سلام

در سبک bidipresentation وقتی از پانویس به همراه فرمان pause استفاده می‌شود آن مورد ایجاد شده ولی در ادامه کار و در پایان اسلاید جاری باقی نمی‌ماند. البته شاید من در جایی مرتکب خطا شده‌ام. فایل نمونه به پیوست است.

با تشکر

68
اسلاید Beamer / فرمان pause در محیط minipage
« : فوریه 06, 2014, 01:12:01 pm »
با سلام
ظاهراً فرمان pause در محیط  minipage در سبک bidipresntation کار نمی‌کند. فایل نمونه پیوست است.
با سپاس

69
نقل قول
سلام منظورتون از ترمینال کجاست؟کجا باید اون کد را بنویسم؟تیکز نصب هست روی کامپیوترم
با سلام و کسب اجازه از آقایان ضفی‌اقدم و ترابی

شما در windows در قسمت start  و بعد Allprograms گزینه Accessories را یافته و سپس آیتم Command Prompt را کلیک نمایید و تایپ کنید texdoc tikz و سپس کلید Enter را بزنید. چند لحظه بعد یک فایل ۷۰۰ و اندی صفحه را ملاحظه می‌کنید که مورد نظر می‌باشد.

پیروز باشید.

70
زی‌تک / پاسخ : اجرای xepersian.dtx
« : فوریه 05, 2014, 12:36:08 pm »
نقل قول
الان چه خطایی میده؟
آقای صفی‌اقدم
با سلام

۱) همان خطای پیدا نشدن فونت گفته شده را دریافت می‌کنم.
۲) مطابق حدس درست شما برای به‌روز رسانی
۳) این روش ناشیانه را بنده در مورد نسخه جدید bidi انجام دادم و ظاهراً درست کار می‌کند.
۴) به‌هر روی از بیان روش درست و اصولی که ارایه نمودید متشکرم.

تندرست باشید

71
زی‌تک / اجرای xepersian.dtx
« : فوریه 05, 2014, 12:18:28 pm »
 با سلام
بنده نسخه 13.7 xepersian.dtx را با xelatex اجرا می‌کنم و خطای زیر حاصل می‌شود.
The font "Iranian Sans" cannot be foundفونت گفته شده را نیز نصب نمودم اما مشکل رفع نشد.
با سپاس

72
نقل قول
فایل مربوط به صنعت آب و برق شهید عباسپور رو هم گرفتم و وقتی میخوام تم اونرو عوض کنم همه چی بهم میریزه. هم نوشته هاش و هم بلوک هاش.

با سلام
اگر قصد دارید که با beamer اسلاید فارسی بسازید وفق تجربه بنده امکان انعطاف اندکی دارید یعنی با هر theme که مورد نظر شما است متاسفانه نمی‌توانید کار کنید. اما اگر به زبان انگلیسی قصد ساختن اسلاید را دارید طبیعی است البته امکان بیشتری پیش‌روی شما است. گزینه دیگری نیز برای ساختن اسلاید فارسی وجود دارد که سبک bidipresentation است که در راجع به آن، در تالار مطالب متعدد و مفیدی یافت می‌شود.

پیروز باشید.

73
بقیه کاربران؟ نظر؟
با سلام خدمت همه دوستان گرامی
من ابتدا بر خود فرض می‌دانم که از همه دوستان عزیز بخاطر زحمتی که در پاسخگویی به سوالات بر خود هموار می‌کنند و شکیبایی را پیشه خود می‌سازند، تشکر کنم. زیرا من با تعبیر بسیار منصفانه و زیبای آقای کارن‌پهلو کاملاً موافقم و آن این که
نقل قول
روی این سایت افراد خیلی زیادی زحمت کشیدند و این سایت در واقع مثل یک گنجینه از اطلاعات می‌مونه.
من برای ارتقاء سایت و یا تالار از دیدگاه فنی و تخصصی نظری ندارم. چون دانش حقیر در این حد و سطح نیست. اما نکات کلی را در زیر یادآوری می‌کنم که به نظرم در مدیریت تالار مهم است.
۱)   آموختن لاتک در ابتدا کار دشواری است. بخصوص برای کسانی که ذهنیت آنها با office شکل گرفته است. به نظر حقیر گربیان خود را از دست آن ذهنیت رها کردن نیازمند کوشش است. دوم این که شاید اولین نوشته جدی که دانشجو با آن مواجه می‌شود پایان‌نامه است. تهیه این سند به اندازه کافی (از منظر علمی) دلهره‌آور است اکنون اگر فراگیری لاتک هم به افزوده شود، قضیه پیچیده‌تر می‌شود. همین قضیه برای دفاع از پایان‌نامه هم هست. که در آن بحث‌های powerpoint و Beamer و bidipresentation  در کار می‌آید. البته اشتباه نشود بنده از کسی و رفتارهای زشت و زننده به هیچ وجه جانبداری نمی‌کنم. بلکه منظورم fact‌هایی است که کاربران به‌صورت عمومی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با فرض درستی این موارد فرد اصولاً مقداری نگران است و این مطلب خیلی هم غیر طبیعی نیست. این مطلب در پاره‌ای از موارد که البته عده آنها نیز اندک است ممکن است منشاء کنش‌هایی بشود که بدون تردید پسندیده نیست.
۲)   به نظر بنده کم مایه مستندات آموزشی در زمینه لاتک به فارسی کافی نیست. توجه داشته باشید که من سپاسگزار نوشته‌های آقای امیدعلی و سایر دوستان هستم. اما قبلاً هم نوشته‌ام که لاتک به زبان پارسی و پارسی در لاتک دو مطلب متفاوت است. اهمیت کار جناب آقای کارن‌پهلو در این است که زی‌پرشین (قند پارسی) را که بدون چشمداشت به جامعه علمی کشور ارائه نمود در این نکته اخیر است و خوب این کاری است کارستان. البته بنده همیشه گفتهٔ ایشان را به خاطر دارم که چون زی‌پرشین تجاری نیست این کمبود امری طبیعی است و این مطلب سخن درستی است. اما بهر روی باید به نحوی آن کاستی را جبران نمود.
۳)   متاسفانه در خیلی از دانشگاه‌های کشور راهنمای محلی وجود ندارد. بنابراین عدم یاری باری است که بر دوش تالار سنگینی می‌کند.
۴)   من در زمینه آموزش لاتک و زی‌پرشین به سبک متفاوت از نوشته و کتاب، کار آقایان ترابی (سایت شخصی) و دامن‌افشان (سایت پانویس) را دیده و پسندیده‌ام. ابتدا جا دارد که از این سرورانم تشکر کنم و به‌عنوان یک شاگرد از آنها تمنا کنم که راه خویش را ادامه دهند. همه باید توجه داشته باشیم که گسترش فرهنگ لاتک در ایران در گرو آموزش کاربرانی است که در قاعده هرم کاربران قرار دارند. به نظرم در این مسیر راه نرفته زیاد داریم. من کماکان منتظر مطالب آموزشی آقای کارن‌پهلو هستم.
نقل قول
من تعدادی ویدوهای آموزشی زی‌پرشین برای کاربران تازه‌کار تهیه کردم (البته به غیر از نصب تک‌لایو چون دسترسی به ویندوز ندارم).
و امید است که ایشان جایی برای بارگذاری آنها انتخاب نماید.
۵)   توجه داشته باشیم که در این حرکت هم فقط به کسانی می‌توان اتکا نمود و روی آنها حسابی گشود که به بسط فرهنگ و تفکر و مدرسه لاتک باور و ایمان داشته باشند. با کمال تاسف به کارها و فعالیت اداری و رسمی در وضعیت موجود نمی‌توان دل بست.
۶)   سخن پایانی این که توجه داشته باشیم که مدیریت مدارا می‌خواهد. به قول حافظ شیراز با دوستان مروت با دشمنان مدارا.   

کوچک همه بزرگواران

74
Texmaker / پاسخ : انتشار نسخه bidiTeXmaker-2013r5
« : دسامبر 10, 2013, 01:47:53 pm »
نقل قول
سلام دکتر
میشه فایل لاتِک، و فایل log هر دو را اینجا بفرستین تا من ببینم می‌تونم تست کنم؟

آقای صفی‌اقدم
با سلام
مطابق درخواست شما بنده فایل کامل پردازش شده مورد نظر را یکبار با ویرایشگر bidiTeXmaker (نسخه اخیر) و یکبار با ویرایشگر  TeXworks به پیوست جهت هر گونه اقدام مقتضی تقدیم می‌کنم.
با احترام

75
Texmaker / پاسخ : انتشار نسخه bidiTeXmaker-2013r5
« : دسامبر 08, 2013, 10:55:39 pm »
جناب آقای علوی‌زاده
با سلام و عرض ادب

احتراماً به اگاهی می‌رساند که فایل حقیر در آدرس زیر با نسخه جدید bidiTeXmaker-2013r5 نیز کار نمی‌کند. نمی‌دانم که احیاناً جنابعالی فرصت تست کردن آن را داشته‌اید؟ یا خیر. اما به هر روی زحمت شما درخور قدردانی است.

با تجدید احترام
http://www.parsilatex.com/forum/SMF/index.php?topic=4818.msg26379#msg26379

صفحه: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9