• Welcome to تالار گفتگوی پارسی‌لاتک.
 
از تاریخ ۱۳۹۳/۸/۱۴ به دلیل ارائه خدمات بهتر به سایت جدید پرسش و پاسخ مهاجرت کرده‌ایم؛ از این رو امکان عضویت و ارسال پست در تالار غیرفعال شده است. لطفاً برای پرسیدن سوال‌های خود به سایت جدید مراجعه کنید.

ورود به سایت جدید

Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Topics - علی‌رضا طاهريون

#1
با سلام
نقل قول از: هادی صفی‌اقدم در جولای 11, 2011, 08:42:19 بعد از ظهر
۱-  rsync را از لینک زیر از مرکز دانلود بگیرید.
دانلود کننده تک‌لایو - texlive rsync


من فایل فشرده شده را از مرکز دانلود گرفتم که شامل یک فایل bat و یک پوشه به نام rsync
بود. فایل TeXLive_RSync_Today.bat رو هم از پیغام شما دانلود کردم و کنار همون پوشه rsync و bat فایل دیگه قرار دادم.

نقل قول از: هادی صفی‌اقدم در جولای 11, 2011, 08:42:19 بعد از ظهر
۲-  چون فایل با پسوند ‪.bat‬ مجار برای ضمیمه کردن نبود، با پسوند ‪.txt‬ ضمیمه کردم. خودتون پسوندش را به bat تغییر دهید. سپس در کنار پوشه Rsync که چند فایل داخلش هست کپی کنید.

** اگر دستور زیر را در داخل فایل Rsync.bat قرار دهید، تک‌لایو آپدیت تا امروز را خواهید داشت.
در این روش حجم دانلود اولیه حدود ۴.۶ گیگابایت هست.

1- انتظار داشتم با اجرای TeXLive_RSync_Today.bat دانلودهای من در پوشه rsync قرار بگیره. آیا درست فکر می‌کنم؟
2- در پستتون نوشته بودین که باید دستور
rsync\rsync --progress -a --delete --exclude=.svn tug.org::tldevsrc/Master/ texlive pause
رو داخل فایل rsync.bat بنویسیم و بعد اجراش کنیم. اکه منظورتون فایلهای TeXLive_RSync_Today.bat یا TeXLive_rsync.bat هستش که این دستورها توشون نوشته شده بود! به هر حال با اجرای bat فایلها خطای time out میگیرم (به ضمیمه).
آیا باید تنظیمات دیگه ای رو جز اینکه شما نوشتید انجام بدم؟
#2
ریاضیات و علوم / شکل استفاده از مجموعه‌ی AMS
جولای 11, 2011, 10:48:48 قبل از ظهر
سلام
سوالی که مطرح می‌کنم محدود به استفاده از تک پارسی نیست. یک نمونه فایل ضمیمه کردم که شامل 2 فرموله. اولی از دستور \mathbf استفاده می‌کنه و دومی از نماد \lessapprox و \lesssim که از نمادهای AMS به‌شمار می‌ره. نکته اینجاست که وقتی از \mathbf استفاده می‌کنم، دو نماد دیگه کار نمی‌کنند ولی با حذف \mathbf درست کار می‌کنند.
#3
سلام دوستان
يه مشکل تو تايپ فرمول‌های بولد داشتم. اگه ممکنه دوستان متن زير رو در Latex اجرا کنند
‎\documentclass[a4paper,14pt]{article}‎
‎\begin{document}‎
‎\begin{eqnarray}\label{eq:0}‎
‎\gamma({\bf t})=E[X({\bf t})X({\bf 0})]=1-c\|{\bf t}\|^{\beta}+o(\|{\bf t}\|^{\beta}),‎
\end{eqnarray}‎

end{document}‎\


حالا متن زير رو اجرا کنيد:

‎\documentclass[a4paper,14pt]{article}‎
‎\usepackage{xepersian}‎
‎\settextfont[Scale=1.2]{XB Zar}‎
‎\setlatintextfont[Scale=1.2]{Arial}‎
‎\setdigitfont[Scale=1.2]{XB Zar}‎
‎\begin{document}‎

‎\begin{eqnarray}\label{eq:0}‎
‎\gamma({\bf t})=E[X({\bf t})X({\bf 0})]=1-c\|{\bf t}\|^{\beta}+o(\|{\bf t}\|^{\beta}),‎
\end{eqnarray}‎
end{document}‎\
به تفاوت بیين حروف بولد در Latex و XeLatex  توجه کنين! اين در حاليه که Euclid فونت رسمی تايپ مقاله‌های رياضيه. فکر می‌کنين ايراد کار من کجاست؟