• Welcome to تالار گفتگوی پارسی‌لاتک.
 
از تاریخ ۱۳۹۳/۸/۱۴ به دلیل ارائه خدمات بهتر به سایت جدید پرسش و پاسخ مهاجرت کرده‌ایم؛ از این رو امکان عضویت و ارسال پست در تالار غیرفعال شده است. لطفاً برای پرسیدن سوال‌های خود به سایت جدید مراجعه کنید.

ورود به سایت جدید

Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Topics - hasannejad

#1
می خوام یک خلاصه ای لاتین از پایان نامه ام ایجاد کنم ولی وقتی در فصلی جداگانه کد زیر را می زنم صفحه راست چین
‎\clearpage‎
‎\phantomsection‎
‎\addcontentsline{toc}{chapter}{‏Abstract}‎
‎\chapter*{Abstract}\markboth{Abstract}{Abstract}‎

لطفا راهنمایی ایم کنید.
#2
طراحی صفحه / شماره صفحه برای واژه های نامه
ژانویه 22, 2013, 12:48:12 بعد از ظهر
با سلام
می خوام واژه ها نامه های فارسی به انگلیسی و برعکس هم شماره صفحه بخوره
#3
طراحی صفحه / صفحه اول هر فصل از وسط صفحه شروع بشه
ژانویه 22, 2013, 12:46:46 بعد از ظهر
با سلام
می خوام عنوان هر فصل از وسط صفحه شروع بشه و بعد نوشته ها .
#4
عمومی / نا مرتب بودن واژنامه انگلیسی به فارسی
ژانویه 17, 2013, 11:15:02 بعد از ظهر
با سلام
من از کلاس VThesis-Tabriz استفاده می کنم چرا وقتی واژنامه ها  را کامل کردم در اجرا  دیدم خط اول  با خط های دیگر هماهنگ نیست و شروع خط اول با خط های دیگر فرق دارد.
#5
عمومی / اجرا نشدن برنامه
ژانویه 17, 2013, 08:31:05 بعد از ظهر
سلام
لطفا کمکم کنید
نمی دونم چرا وقتی می خوام برنامه را اجرا کنم و   F1 را می زنم برنامه اجرا نمیشه و همش  علامت منتظر بودن (دایره آبی رنگ کوچک) می آید و نمی ره برنامه هم اجرا نمی شه من تا دو روز دیگه باید پایان نامه ام رو تحویل بدم ولی چرا اجرا نمیشه خطایی هم نداره
لطفا کمکم کنید
#6
طراحی صفحه / استفاده از علامت «» برای عنوان بخش
ژانویه 16, 2013, 06:13:05 بعد از ظهر
با سلام
چرا وقتی می خواهم در قسمت بخش، عنوان را به صورت مثلا{ مدل «لی»} بنویسم که در سربرگ صفحات بخش علامت «» می آید ولی در قسمت خود عنوان بخش علامت «» به صورت حرف a ظاهر می شود
#7
چطور می تونم یک عبارت طولانی در یک سلول جدول را در دو خط زیر هم در همان سلول بنویسم.مثلا عبارت(مقدار ابر-کارایی توسط لی و سیفون) را در دو خط زیر هم در یک سلول جا بدهم تا جدول عریض تر نشود. از چه دستوری باید استفاده کنم. با تشکر
#8
با سلام
1)چرا در جدولی که طراحی کردم اعداد با صفر توخالی نوشته نمی شوند
2) چرا فقط به صورت فرمولی با صفر توخالی نوشته می شوند
3) چرا خطای  در فارسی نوشتن متن دارد
لطفا راهنمایی ام کنید
#9
عمومی / نوشتن منابع فارسی در زی‌پرشین
دسامبر 27, 2012, 12:20:12 بعد از ظهر
سلام به دوستان
می خواستم در قسمت مراجع منابع فارسی بذارم باید از چه دستوری استفاده کنم لطفا  راهنمایی کنید.

مدیریت تالار گفتگوی پارسی‌لاتک:
تصحیح عنوان موضوع از «نوشتن منابع فارسی در تک‌میکر» به «نوشتن منابع فارسی در زی‌پرشین»
#10
گرافیک، جدول و شکل / قرار نگرفتن شکل در جای خود
دسامبر 18, 2012, 12:53:43 بعد از ظهر
با سلام
می خواستم ببینم چرا شکل من در جای خود قرار نمی گیره و می ره در وسط صفحه بعد قرار می گیره.
در ضمن من پست های مشابه این مشکل را در تالار خوندم و از کدهای زیر استفاده کردم ولی شکل تکان نخورد.\begin{figure}[H‎]‎
‎\centerline{\includegraphics[width=10cm]{s12}}
‎\caption{\label{‎s12}\large مثال برای ایراد اول ابر-کارایی‎}‎
‎\end{figure}

و از کدهای زیر هم استفاده کردم.[H‎] or ‎[tp] ‎or[!htb] or [!hbtp]‎
#11
ریاضیات و علوم / نوشتن فرمول در یک خط با متن
دسامبر 16, 2012, 02:16:47 بعد از ظهر
با سلام
وقتی یک بردار ستونی را یک متن می نویسم بردار ستونی به اندازه فاصله بین دو خط کوچک می شه حالا می خوام بردار ستونی بدون توجه به فاصله خطوط متنی بزرگ نوشته بشه.

بردارهای
   ‎‎‏‎‎‎ ‎‎‎‎$‎‎\mathbf{v_1}=‎\binom{-x_ 1}{y_1}‎$‏‎‎‎‎‎‎ و
$‎‎‎\mathbf{v_2}=\binom{-x_2}{y_2}‎$‎‎‎‎‎‎
را در نظر بگیرید.

لطفا راهنمایی ام کنید.
#12
انجمن تازه‌کاران / مرتب نوشتن خط ها
دسامبر 10, 2012, 10:04:18 قبل از ظهر
سلام خدمت همه دوستان
من وقتی شروعمی کنم از سر خط بنویسم بعد از\\ خط بعدی دقیقا زیر خط قبلی قرار نمیگیره یک خورده فاصله داره سعی کردم تا اونجا که ممکنه بعد از فرمان\\ جای خالی نذارم ولی در یک فصلم مه خط ها درست از سر خط ولی در یک فصل دیگم بعضی خط ها با یک کم فاصله از سر خط نوشته شده در ضمن در اون فصلی که نامرتبه من از کد ‎\bigskip  زیاد استفاده کردم برای فاصله بین جداول و فرمولها و نوشته ها.در ضمنمن از زی پرشین استفاده میکنم.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
#13
 باسلام خدمت همه دوستان پارسی تکس
می خواستم ببینم فرق بین

‎\begin{table}
\begin{tabular}{•}
\begin{booktabel}‎
\begin{supertabular}
که سومی و چهارمی با ‎\usepackage{supertabular}‎
‎\usepackage{booktabel}‎
فراخوانی می شوند.
و تو زی پرشین با کدام راحتر هستیم کار کنیم.
#14
با سلام خدمت دوستان
می خواستم ببینم چرا وقتی من در تیتر جدولم از حروف یونانی یا اندیس یا توان استفاده میکنم خطا می دهد
و چرا اندیس رو اول می آره بعد حروف می نویسه و به همین خاطر سلول های جدول اندیس یا توان رو اولین کاراکتر میشناسند و از زیر اونها مرتب می شوند.
فایل ضمیمه را پیوست کردم.لطفا کمکم کنید.
#15
گرافیک، جدول و شکل / bold نشدن حروف یونانی جدول
دسامبر 07, 2012, 06:20:56 بعد از ظهر
با سلام به دوستان
می خواستم ببینم چرا حروف تیتر جدول من بلد نمی شه و خطای
! Extra }, or forgotten $.<template> \unskip }\hskip \tabcolsep \endtemplate \begin{supertabular}{llllll} یا
خطا را میدهد.من از زی پرشین استفاده می کنم و از کلاسVThesis-Tabriz و ‎\usepackage{supertabular}‎ گذاشته ام

‎\tablehead
  { ‎‎\hline‎ ‎‎\bfseries ‎\beta_1^*y_{1k}‎   ‎ ‎ ‎   &\bfseries \beta_1^*‎‎‏       ‎‎ ‎&\bfseries مقدار ابـــــرـ کارایی     ‎‎  &\bfseries شاخص خروجی مازاد   ‎&‎ ‎\bfseries 1+‎\tau^*‎    ‎&\bfseries ‎DMU‎   \\ \hline  ‎\hline‎‎}‎

‎\tablelasttail{\hline}‎
‎‎‎\begin{center}
\begin{supertabular}‎‏‎{llllll‎}‎\label{3j}‎
        ‎ ‎‎‎‎&0       &1          &0         & 1             &‎ ‎1‎  \\ ‎‎
         &0       &1.4       &0         &1.4           &2       \\
1        &0.5     &3          &2         ‎‏‎&1              &3   \\
         &0        &0.6       &0         &0.6            &4      \\
         & -         &-            & -         &‎‏نشدنی     & 5      \\‎
\end{supertabular}‎
\end{center}
#16
ریاضیات و علوم / منطبق کردن مجموعه
نوامبر 30, 2012, 03:10:28 بعد از ظهر
با سلام
میشه راهنمایی کنید چطوری میتونم خط عمودی این مجموعه رو مثل آکولادها منطبق بر اندازش کنم
#17
گرافیک، جدول و شکل / خطا در گذاشتن تصویر
نوامبر 30, 2012, 02:47:07 بعد از ظهر
با سلام
چرا من این کدها رو
\begin{figure}[ht
‎\centerline {\includegraphics[width=8cm]{3d}}‎
‎‎\caption{‎‎‎\label{۱‎‏شکل}
‎\end{figure}‎
میزنم بقیه برنامه از این شکل تا آخر اجرا نمیشه
#18
 
آیا باید به خطاهای هر فصل توجه کنم یا به فایل اصلی 
چون تو هر فصل خطای  \begin{document{, رو میده.
ولی تو فایل اصلی خطایی نمیده
#19
انجمن تازه‌کاران / مشکل در نشان ندادن بقیه صفحه
نوامبر 30, 2012, 10:48:51 قبل از ظهر
سلام
من با زی پرشین و فایل آماده، پایان نامه ام رو دارم مینویسم الان در فصل 3 هستم ولی از دیشب دیگه از وسط فصل 3 رو در اجرا نشان نمیده! می خواستم ببینم بایدچیکار کنم؟
البته من به خطاهای برنامه توجهی نمیکنم  ممکن به دلیل همان باشه؟ لطفا راهنمایی ام کنید
#20
انجمن تازه‌کاران / علت خطاها در زی‌پرشین چیست؟
نوامبر 30, 2012, 10:45:11 قبل از ظهر
با سلام می خواستم بدونم علت خطاها در زی پرشین چی؟
چون با وجود خطا هم برنامه اجرا میشه!