سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - سیدرضی علوی‌زاده

صفحه: 1 [2]
16
من تا چند روز پیش از ورژن ۱.۰.۴ زی‌پرشین استفاده می‌کردم و این مشکل را نداشتم بعد از گرفتن نسخه ۱.۰.۵ زی‌پرشین ( commit 8 ) به این مشکل برخوردم.
وقتی در فهرست مطالب روی شماره صفحه پیوست اول (در واقع اولین لینک در قسمت پیوست‌ها) کلیک می‌کنم صفحه متناظر با اولین فصل (یا بطور دقیق‌تر همان اولین لینک فهرست مطالب) باز می‌شود و همین‌طور دومین لینک ... .(یک مثال ساده ضمیمه کردم)
در ضمن miktex من قدیمی است.

17
Texmaker / تک‌میکر دوجهته ۰۴ می ۲۰۱۰
« : مه 06, 2010, 01:56:15 pm »
در صفحه اول سایت پستی مربوط به آپدیت به ورژن ۰۴ می قرار دادم که دوباره در اینجا بعضی نکات را تکرار می‌کنم.
ورژن ۰۴ می تغییرات کمی نسبت به ورژن ۱۹ آوریل دارد:
۱- در این ورژن چند باگ جزیی رفع شده‌اند.
 مهمترین آنها که امیدوارم واقعا درست شده باشد باگی بود که مشکل در کامپایل سند‌ها ایجاد‌ می‌کرد که خوب است اگر آقا محمد یا دکتر موسوی که این باگ را گزارش کردند بتوانند روی کامپیوترهایشان تست کنند تا معلوم شود که واقعا درست شده است یا نه؟
۲- راهنما بر مبنای ورژن ۱۹ آوریل و ۰۴ می تهیه شده است.
این راهنما در خود بسته‌ها نیز موجود است اما می‌توانید بصورت جدا هم آن را از مرکز دانلود دریافت کنید.
۳- کدها برای کامپایل روی لینوکس سازگار شدند و ورژن لینوکسی بدون وابستگی به کتابخانه‌های Qt آماده شد. (این نسخه بر روی دیسک زنده ubuntu قابل نصب و اجراست)
نکته: ورژن لینوکسی یک فایل دبیان است که برروی ابونتو ۹.۱۰ و ۱۰.۰۴ هم ۳۲ بیت و هم ۶۴ بیت قابل نصب است. اما برای دیگر لینوکس‌های جدید که برپایه دبیان می‌باشند نیز باید کار کند و اما برای دیگر لینوکس‌ها باید این فایل را extract کنید و فایل اجرایی texmaker را که در پوشه usr/bin قرار دارد اجرا کنید.

لینک‌های دانلود از مرکز دانلود:

 تک‌میکر دوجهته ۰۴ می (installer ویندوزی)


تک‌میکر دوجهته ۰۴ می (لینوکس)

راهنمای تک‌میکر دوجهته ۱۹ آوریل و ۰۴ می

18
Texmaker / تک‌میکر دوجهته ورژن ۱۹ آوریل
« : آوریل 20, 2010, 10:44:33 am »
اولین پست:
نقل قول از: سیدرضی علوی‌زاده
یکی از اشکالات مهم این روش که یادم رفته بود بگویم در مورد محل قرارگیری مکان‌نما زمانی است که یک دستور تایپ شده در یک خط از راست به چپ را ویرایش می‌کنیم.  :(
دومین پست:
نقل قول از: محمد چهارسوقی
سلام
در ابتدا از زحماتتون که منجر به یک ادیتور بسیار خوب شده ممنونم.
یه درخواست داشتم که اگه صلاح دیدید اسم این موضوعی رو که باز کردید به جای روش جدید بذارید ۱۹ آوریل که بعدا اگر باز هم روش جدیدی اضافه کردید قاطی نشن.

اما سوال اصلی من اینکه من این ورژن رو امروز نصب کردم و وقتی رفتم و فایل کمکی pdf اش رو خوندم احساس کردم شاید اون فایل مربوط به ورژن های قبلی تر باشه چون مثلا در این ورژنی که من نصب کردم اصلا اثری از
auto bidirectional
و یا
Add LRM automatically نیست. همچنین در متن جایی نوشته اید که insert \lr{} فقط زمانی کار می کنه که متنی انتخاب شده باشه که من فکر کنم که طبق توضیحاتی که برای این ورژن در سایت نوشته بودید این قضیه اصلاح شده باشد.

و اما مطلب بعدی که یه سوال بود اینکه آیا میشه فایلهای ptd بعد از ساختن hidden شوند. آیا مشکلی پیش میاد؟ چون اینجوری خیلی تعداد فایلهایی که در فولدر درست میشه زیاد هست. من همچنین دوست داشتم بدونم که آیا کلا راهی هست که بعضی از این فایل ها خود به خود پنهان شوند تا آدم وقتی دنبال فایل خاصی می گرده سر در گم نشه. مثلا فایل های با پسوند aux
ممنونم
سومین پست:
نقل قول از: محمد چهارسوقی
با سلام دوباره
در این روش ctrl+. برای من کار نمیکنه  ??? آیا ایراد از من هست؟ در ورژن قبلی که تا دیروز باهاش کار می کردم این مشکل نبود. آیا چیزی را جا انداخته‌ام؟
ممنون
چهارمین پست:
نقل قول از: محمد چهارسوقی
من یه با یه مشکل دیگه هم مواجه شدم باز نمی دونم آیا ایراد از من هست یا نه؟
زمانی که گزینه changing language by typing \ and $ رو فعال می کنم و در حال نوشتن به زبان فارسی هستم وقتی یکی از این دو کاراکتر را استفاده می کنم زبان باز فارسی می ماند اما وقتی یک space  میزنم و بعد شروع به نوشتن می کنم زبان تغییر می کند.
ممنون
پست‌های بالا مربوط به پست قبلی است که به اینجا اضافه شده‌اند. (۲۱ آوریل ۲۰۱۰)
==================================================
نقل قول از: محمد چهارسوقی
اما سوال اصلی من اینکه من این ورژن رو امروز نصب کردم و وقتی رفتم و فایل کمکی pdf اش رو خوندم احساس کردم شاید اون فایل مربوط به ورژن های قبلی تر باشه چون مثلا در این ورژنی که من نصب کردم اصلا اثری از
auto bidirectional
و یا
Add LRM automatically نیست. همچنین در متن جایی نوشته اید که insert \lr{} فقط زمانی کار می کنه که متنی انتخاب شده باشه که من فکر کنم که طبق توضیحاتی که برای این ورژن در سایت نوشته بودید این قضیه اصلاح شده باشد.
درسته، متاسفانه فرصت نکردم فایل PDF را برای ورژن جدید به روز کنم. البته چون امکانات جدیدی در این ورژن اضافه نشده است در واقع PDF یک سری مطالب اضافی دارد و چیزی کم ندارد.  ;)

19
Texworks / تک‌ورکس دوجهته
« : مارس 21, 2010, 08:24:04 am »
این هم یک جور عیدی از طرف من به دوستان علاقه‌مند به تک‌ورکس از جمله مهدی عزیز  ;D
تک‌ورکس دوجهته از همان ورژن دوجهته که در تک‌میکر دوجهته ورژن روز پی  استفاده شده بود استفاده می‌کند، که تغییراتی متناسب با تک‌ورکس کرده است ، از جمله :
۱- منوی کلیک راست که با گرفتن دکمه Ctrl همراه با کلیک راست ظاهر خواهد شد.
۲- به علت ضعیف‌تر بود قسمت Highlighter در تک‌ورکس فعلا تغییر زبان با تایپ $ و \ میسر نیست.
نکته مهم: این ورژن آزمایشی است، اولا، حتما قبل از استفاده از اطلاعات خود پشتیبان  تهیه کنید، دوما، بدنبال پیدا کردن باگ باشید بخصوص باگهایی که باعث crash برنامه می‌شوند.
لینک دانلود:
دو فایل zip را از لینک‌های بالا دانلود کنید و در یک‌جا extract کنید، در آخر باید ۱۳ فایل را در یک پوشه داشته باشید که شامل ۱۲ فایل DLL و یک فایل اجرایی TeXworks.exe خواهد بود.

20
Texmaker / تک‌میکر دوجهته ورژن Pi Day
« : مارس 14, 2010, 10:09:40 pm »
از آنجا که در این  ورژن تقریبا نود درصد کدها جابجا شده‌اند احتمال تکرار باگ‌های قبلی می‌رود، لطفا از این موضوع برای گزارش باگ استفاده کنید.

21
در مرکز دانلود محدودیت آپلود چقدر است؟
یادم آمد با جستجو در مطالب قبلی فهمیدم که محدودیت ۱۲ مگابایت است، آیا امکان افزایش این محدودیت هست یا باید فایل‌ را درجایی دیگر آپلود نمایم؟

22
با سلام،
من از دستور ‎‍‍$\backslash$‎‍‍ در داخل دستور ‎‍‍\section استفاده کرده‌ام، در همه جاهای خروجی از جمله در فهرست مطالب علامت «\» به درستی ظاهر شده است فقط در Bookmark فایل PDF بجای علامت «\» عبارت: ‎‍‍"026E30F
‍ظاهر شده است!
مشکل کجاست؟

23
Texmaker / پیشنهادات برای بهبود تک‌میکر
« : دسامبر 15, 2009, 07:06:41 pm »
براساس پیشنهاد خوب یکی از دوستان این موضوع را باز کردم، دلیل دیگر هم این است که تا بحال اگر پیشنهاد یا ایده‌ای مطرح می‌شد چون در بین بحث‌های دیگر بیان می‌شد اولا حالت پراکنده‌ای داشت و دوما کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت.
امیدوارم در این بخش ایده‌ها و پیشنهادات دوستان را در رابطه با تک‌میکر و اصلاح آن ببینیم.

24
عمومی / اشکال در سایت
« : نوامبر 30, 2009, 10:08:51 pm »
امروز گاهی اوقات که سعی می‌کنم وارد سایت شوم با پیغام خطای زیر
Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL
روبرو می‌شوم مشکل از کجاست؟

25
در حالتی که Bi-Di Support و Add LRM Automatically فعال هستند یک سند جدید ایجاد کنید و شبیه به متن زیر متنی را تایپ کنید:
این یک <تغییر زبان به انگلیسی با میان‌بر>‎‎\‎test{test}‎<تغییر زبان به فارسی با میان‌بر> است.
باید خروجی به شکل زیر باشد:
«این یک ‎‎\‎test{test}‎‎ است»
و نه به صورت زیر:
«این یک \test{test} است»
لطفا این آزمایش را انجام دهید و به من اطلاع دهید که خروجی درست دارید یا نه؟ همچنین نام توزیع لینوکس و میزکار مورد استفاده خودتان  و ۳۲ بیت یا ۶۴ بیت بودن سیستم عامل را هم بنویسید؟
بخصوص اگر دوستانی که ابونتوی جدید ورژن ۳۲ بیت و ۶۴ بیت را دارند آزمایش کنند.

26
عمومی / آپلود به سایت
« : اكتبر 25, 2009, 07:39:36 pm »
در سایت چه نوع فایلهایی می‌توان آپلود کرد؟
این سوال از این جهت برایم پیش آمد که وقتی فایل Installer تک‌میکر جدید را که با فرمت ZIP فشرده کرده بودم در سایت آپلود کردم پس از اتمام آپلود خطای Invalid token رخ داد! به همین خاطر فایل را در جای همیشگی آپلود کردم، آیا بخاطر نوع فایل و یا اینکه شامل فایل اجرایی است این اتفاق افتاده است؟

27
Texmaker / تک‌میکر جدید
« : اكتبر 24, 2009, 05:33:52 pm »
تک‌میکر جدید آماده شد که حتما خبر آن را و لینک‌های آن را در صفحه اول سایت دیده‌اید.
لطفا هر مشکلی و باگی دیدید در این پست گزارش دهید.
در ضمن کارایی Installer را نیز شرح دهید که بدانم آیا روی همه ویندوزها به خوبی کار می‌کند.

28
عمومی / پیشنهاد برای تغییر شکل عضویت
« : اكتبر 23, 2009, 12:32:48 pm »
در بعضی از فورم‌ها بعد از عضویت حتما باید یک پیام از مدیر را بخوانیم،
پیشنهاد من این است که اگر امکان دارد آقای امین‌طوسی این حالت را ایجاد کنند تا اعضای جدید موظف به خواندن یک پیغام از مدیر باشند،
و به نظرم این پیغام شامل قوانین سایت  و معرفی بعضی از انجمن‌ها باشد:
اکثر کاربران تازه‌کار مشکلات لاتک دارند که اگر در ابتدا با این انجمن و اسم آن آشنا شوند (که بعنوان مثال من حدس می‌زنم اینجاست «حروف‌چینی مستندات » که چون هیچ توضیحی در زیر آن نیست خودم هم شک دارم) دیگر هیچوقت سوال خود را در جای نامناسب نخواهند پرسید‎.

صفحه: 1 [2]