سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - مرتضی

صفحه: 1 2 [3] 4
31
چطور می‌توانم یک محیط (environment) برای مثال تعریف کنم که به شکل ضمیمه باشد؟ این محیط بایستی قابلیت شکستن را داشته باشد، به این معنی که بتوان آنرا در بیش از یک صفحه بکار برد.

32
شاید سوالم مبتدیانه باشه ولی میخوام بدونم علت اینکه نمیشه در زی‌پرشین از قلم فروردین (تک‌پارسی) استفاده کرد چیه؟ (با فرض اینکه هم تک‌پارسی و هم زی‌پرشین رو سیستم نصب باشه). یعنی فرمت این قلم جوریه که زی‌پرشین نمیتونه اونو بخونه و ازش استفاده کنه؟

33
چطور میشه شماره و عنوان قسمتها را رنگ کرد؟
مثلا فرض کنید داریم «۱-۱-قسمت اول» که در حالت عادی مشکی است، با استفاده از \فرمان‌ازنو چطور رنگ کل این عبارت را مثلا آبی کنیم؟

34
تک پارسی TeX-e-Parsi / دوبار اجرا و دیدن خروجی
« : نوامبر 09, 2012, 06:17:57 pm »
وقتی از منوی حروفچینی، گزینه اجرا و چاپ را انخاب میکنم، نتیجه ارجاع به شکلها را در متنم نمیبینم. علتش این است که فایل فقط یک بار اجرا میشود و جلوی ارجاع‌هایم نوشته میشود: ؟؟. وقتی هم در command prompt تک پارسی دو بار دستور parsilatex test.tex را میزنم، خروجی را مشاهده نمیکنم. برای دو بار اجرا شدن و مشاهده خروجی باید چکار کنم.

35
هنگامیکه از گزینه Kashida استفاده می‌شود، امکان جستجوی کلمات فارسی وجود ندارد. آیا این مساله قابل حل است؟

36
طراحی صفحه / تغییر فرم نوشتن کلمه مراجع
« : نوامبر 03, 2012, 08:37:58 pm »
در طبقه book بطور پیشفرض از کلمه کتاب‌نامه استفاده می‌شود که می‌توان آنرا با استفاده از دستور زیر به کلمه «مراجع» تبدیل کرد.
\renewcommand\bibname{مراجع}
میخواهم به این کلمه مراجع، حالت fancy بدهم یعنی مثلا آنرا با رنگ آبی بنویسم، وسط‌چینش کنم و در بالا و پایین آن یک خط رسم کنم، چه باید بکنم؟

37
میک‌تک MikTeX / نصب میک‌تک ۲٫۹
« : ژوئن 17, 2012, 03:14:25 am »
میخواستم بدونم که با اومدن نسخه جدید میک‌تک ۲٫۹ و حل بسیاری از مشکلات قبلی، آیا نصب اون رو توصیه می‌کنید؟ یعنی میشه نسخه ۲٫۸ رو بدون دغدغه با این نسخه جایگزین کرد؟ یه سوال دیگه اساسا این نسخه چه مزیتی نسبت به نسخه قبلیش داره؟

38
من قبلا از روش چهارم،(روش چهارم در پست اول موضوع «روش‌های دانلود و آپدیت مخزن (دی‌وی‌دی) تک‌لایو») تکلایو رو دانلود کردم. وقتی بعضی از بسته‌ها رو آپدیت می‌کنم، بعد از نصب اونا دیگه texlive manager کار نمی‌کنه. چطور میتونم مخزن محلی تکلایو رو در این روش (روش چهارم در پست اول موضوع «روش‌های دانلود و آپدیت مخزن (دی‌وی‌دی) تک‌لایو») آپدیت کنم؟


مدیریت تالار گفتگوی پارسی‌لاتک
تقسیم موضوع
تصحیح عنوان موضوع
تصحیح لینک به روش چهارم

39
وقتی از کد زیر برای enumeration استفاده میکنم، بعد از اعداد، هم خط تیره میگذارد هم نقطه، در صورتیکه من میخواهم فقط خط تیره باشد.
\SepMark{--}‎
‎\makeatletter‎
‎\renewcommand \theenumi {‎\@arabic\c@‎enumi\@SepMark}‎
‎\makeatother‎
چکار کنم که نقطه اضافی حذف شود؟

40
وقتی بلافاصله بعد از کلمات انگلیسی، کاراکتری وارد میکنم، این کاراکتر با یک space اضافه در خروجی ظاهر میشود. فایل کمینه ضمیمه شده است. برای رفع آن چه باید کرد؟

41
گرافیک، جدول و شکل / ایجاد شکل هاشور خورده
« : فوریه 27, 2012, 01:43:13 pm »
چطور میشه یه مربع کشید که هاشور خورده باشه؟

42
برای اینکه از کلمات انگلیسی با فونت دلخواه در بین کلمات فارسی استفاده بشه، باید از دستور \lr{} استفاده بشه. اگه از این دستور استفاده نشه، کلمات انگلیسی با فونت دیگری نمایش داده میشوند و از آنچه که در دستور \setlatintextfont{} تنظیم شده، تبعیت نمیکنند. میخواستم بدونم آیا راهی وجود داره (مثلا با ماکرو) که بدون استفاده از \lr{} هر وقت کلمه انگلیسی در بین متن فارسی نوشته میشه، از فونت دلخواه تبعیت کنه؟

43
در یک chapter از کلاس book تعدادی شکل با فرمت عادی دارم. حالا میخوام چند تا شکل بهشون اضافه کنم که caption شون مثلاً بصورت «شکل م 2-1» یعنی شکل مثال 1 از فصل 2 باشه. در واقع باید ابتدا شماره فصل، بعد علامت - و بعد هم شماره شکل بیاد که این شماره شکل، مستقل از شماره شکلهای قبلی در همین فصل هست و شماره اش هم از 1 (با فرمتی که گفتم) شروع میشه. ضمنا بین حرف م و عدد بعدیش نباید فاصله باشه و همچنین موقع ارجاع هم، همین caption حفظ بشه یعنی مثلا «در شکل م2-1 داریم».
باید چیکار کنم؟

44
از بسته subfig برای شکلها استفاده میکنم. مشکلم اینه که caption زیرشکلها رو بصورت آ، ب، پ میزنه (وقتی از شماره گذاری \harfi استفاده میکنم). در صورتیکه میخوام بصورت الف، ب، پ بزنه (بجای آ، الف بزنه).
همچنین وقتی از درون متن به زیرشکل، ارجاع میدم، بصورت «شکل 1آ» و یا «1ب» میزنه در صورتیکه میخوام بصورت «1(الف)» و یا «1(ب)» بزنه.
یک نمونه هم ضمیمه کردم.
چه باید بکنم؟

45
انجمن تازه‌کاران / ایجاد یک لیست جدید
« : دسامبر 27, 2010, 01:30:22 pm »
میخوام لیستی بصورت زیر ایجاد کنم
1(الف) مورد اول
1(ب) مورد دوم
2(الف) مورد سوم
2(ب) مورد چهارم
3 مورد پنجم
که بشه از یه جای دیگه توی متن، بهش اشاره کرد طوری که برچسب لیستم بطور کامل نوشته بشه. یعنی مثلا نوشته بشه «همانطور که در 1(الف) آمده ...» که 1(الف) در اون، hyperlink باشه

صفحه: 1 2 [3] 4