سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - فرشاد عبدالله‌نیا

صفحه: [1]
1
من اخیراً یه مشکل عجیب پیدا کرده‌ام. نمی‌دونم چرا ارقام فارسی در محیط ریاضی گاهی فارسی و گاهی لاتین حروفچینی میشن (به‌خصوص در حالت display). قبلا چنین مشکلی نداشتم.
 فایل نمونه رو با کامپایلر آنلاین تست کردم و خروجی درست بود. زیپرشن رو (در تکلایو) دوباره نصب کردم ولی مشکل حل نشد.
 کسی می‌تونه راهنمایی کنه که مشکل از چی می‌تونه باشه؟

متشکرم

2
عمومی / افزایش حافظه‌ی تک
« : دسامبر 13, 2009, 03:52:08 pm »
من برای کامپایل کردن چند تصویر eps دچار پیغام خطای زیر می‌شم:
TeX capacity exceeded, sorry [main memory size=1500000]
با فایل‌های مشابه مشکلی نداشتم، پس تقریباً مطمئنم واقعاً اشکال از ظرفیت حافظه است.
برای رفع مشکل، در فایل /etc/texmf/texmf.d/96NonPatch.cnf خط main_memory را تغییر دادم و سپس با اجرای update-texmf فایل \etc\texmf\texmf.cnf هم اصلاح شد. اما هنوز هم دقیقاً همون خطا با همون مقدار قبلی ایجاد می‌شه.
 چه‌کار باید بکنم؟ متشکرم

3
گرافیک، جدول و شکل / table column seperators
« : اكتبر 29, 2009, 07:08:54 pm »
in the tabular environment the order of interpreting '|' column separators seems better if reversed, since everything else is reversed to comply with  persian direction. for example when I want to put something near the left column-separator-line I, in the current version of XePersian (1.0.3), should write {l|} which seems odd.

4
گرافیک، جدول و شکل / فرمت خروجی در gnuplot
« : اكتبر 29, 2009, 07:02:17 pm »
یادم است که خیلی وقت پیش در گروه بحث شد که چرا خروجی gnuplot  با xepersian  خوب کار نمی‌کند مثلاً به‌جای علامت - علامت dash قرار می‌گیرد  و مشکل از اینجا بود که در خروجی gnuplot اعداد بین $$ قرار نمی‌گرفتند. وفا به‌خاطر همین موضوع، هر چند مخالف بود، تغییراتی در xepersian ایجاد کرد. نمی‌دانم از آن موقع تا کنون چه تغییرات دیگری رخ داده است، اما امروز فهمیدم که فرمت خروجی در gnuplot را می‌توان به راحتی با فرمان set format '$%g$' برای استفاده در لاتک مناسب کرد. این را نوشتم هم برای اطلاع کاربران و هم برای عذرخواهی بابت ناآگاهی از این موضوع.

5
ریاضیات و علوم / رقم‌های فرمول در محیط latin
« : اكتبر 29, 2009, 10:51:39 am »
در محیط latin ارقام متن با کاراکترهای لاتین حروفچینی می‌شوند اما ارقام بین $$ با کاراکترهای فارسی. بهتر نیست که همگی لاتین حروفچینی شوند؟ در حالت کلی آیا راه دیگری برای نوشتن ارقام لاتین در فرمول وجود دارد (با فرض  \setdigitfont{a_persian_font})؟

6
ریاضیات و علوم / علامت درصد در محیط ریاضی
« : اكتبر 11, 2009, 05:49:34 pm »
ظاهراً علامت % در محیط ریاضی به شکل لاتین آن حروفچینی می‌شود. البته با \text می‌توان به نتیجه‌ی دلخواه رسید. اما آیا بهتر نیست که این تبدیل خودکار انجام شود؟

صفحه: [1]