سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Fstat

صفحه: [1]
1
تک پارسی TeX-e-Parsi / پاسخ : کیبورد تک-پارسی
« : ژانویه 21, 2011, 04:49:08 pm »
من تک پارسی رو به زی‌پرشین تبدیل کردم، ولی دربارۀ تبدیل زی‌پرشین یا اف تک به تک پارسی اطلاعی ندارم. پرس و جو می‌کنم در صورت وجود حتماً اطلاع می‌دم

2
تک پارسی TeX-e-Parsi / پاسخ : کیبورد تک-پارسی
« : ژانویه 20, 2011, 01:08:00 am »
در دو پست قبل به اشتباه به جای ctrl نوشته بودم shift که اصلاح شد.

3
تک پارسی TeX-e-Parsi / پاسخ : کیبورد تک-پارسی
« : ژانویه 20, 2011, 01:05:32 am »
بله در fedwrd هم از ctrl+u استفاده کنید. در ادیتور ضمه را مثل تشدید و همزه جدا از حرف می‌بینید، ولی بعد از کامپایل درست بالای حرف قرار می‌گیرد.

4
تک پارسی TeX-e-Parsi / تغییر فونت انگلیسی
« : ژانویه 20, 2011, 01:01:51 am »
در تک پارسی چگونه می‌توان فونت انگلیسی را تغییر داد؟ به عنوان مثال می‌خواهم از فونت Courier در میان متن فارسی یا در قسمتی مستقل استفاده کنم...
با تشکر...

5
برای حذف کامل یک خط از shift+Delete استفاده کنید
برای نیم فاصله: یک space و پس از آن یک Backspace
مثلاً برای تایپ کلمۀ "می‌روم"، ابتدا "می"را تایپ کنید. سپس یک بار کلید space را بزنید. بعد از آن یک بار کلید Backspace را بزنید و بعد "روم" را تایپ کنید.

6
تک پارسی TeX-e-Parsi / پاسخ : کیبورد تک-پارسی
« : ژانویه 20, 2011, 12:46:15 am »
برای تایپ ضمه از کلیدهای زیر استفاده کنید:
ctrl+u
بله می‌توان صفحه کلید را به صورت معمول درآورد. برای این کار به محل نصب برنامه بروید (معمولاً درایور C، پوشۀ ParsiLaTeX2e)، سپس از پوشۀ bin به دنبال فایلی با عنوان fedwrd بگردید. از آن روی دسکتاپ shourcutی بسازید و از این به بعد فایل‌های خود را از طریق آن باز کنید. حروف wrd در انتهای fedwrd مخفف word هستند و این احتمالاً یعنی، صفحه کلید شما مانند صفحه کلید نرم‌افزار word خواهد شد.

7
زی‌تک / پاسخ : نمایه
« : نوامبر 12, 2010, 12:58:10 pm »
ممنون. مشکل برطرف شد. در هر یک از فصل‌های کتاب، چندین دستور index\ پشت سر هم قرار گرفته بود؛ وقتی آن‌ها را با فاصله قرار دادم مشکل برطرف شد. باز هم ممنون...

8
زی‌تک / natbib
« : نوامبر 11, 2010, 06:17:49 pm »
با سلام
پس از استفاده از قالب نویسنده - سال در تهیۀ کتابنامه، در خروجی pdf به جای اینکه فرضاً "آکالا و دیگران" چاپ شود، "دیگران و آکالا" چاپ می‌شود. این مشکل برای مراجع با دو نویسنده نیز پیش می‌آید و فرضاً به جای اینکه در خروجی "مولر و دلفی" ظاهر شود، "دلفی و مولر" ظاهر می‌شود. نمونه‌ای از خروجی، بخشی از فایل bib و فایل main را ضمیمه کرده‌ام.
با تشکر فراوان

9
زی‌تک / نمایه
« : نوامبر 11, 2010, 05:56:26 pm »
با سلام
در تهیۀ نمایه به‌طور ناگهانی با مشکلی مواجه شدم. پس از اجرای دستور makeindex خروجی مرتباً به سمت راست کشیده می‌شود. این مشکل تنها برای صفحات نمایه پیش می‌آید و بقیۀ صفحات پایان‌نامه به‌درستی حروفچینی می‌شوند. ناگفته نماند پیش از این، نمایه بدون هیچ مشکلی چیده می‌شد و ناگهان با افزودن چند دستور index\ دیگر در متن، این مشکل به وجود آمد و حتی با حذف آن‌ها نیز مشکل برطرف نشد. نمونه‌ای از فایل خروجی صفحۀ اول نمایه را ضمیمه کرده‌ام.
با تشکر فراوان

10
با سلام
پس از نصب زی پرشین متأسفانه دستور platex name.tex در pLaTeX command Prompt برای اجرای فایل تک پارسی که تا قبل از نصب زی پرشین اجرا می شد، اجرا نشد و پیغامی مبنی بر اینکه مشکلی در اجرای init..mf.exe وجود دارد ظاهر شد. اما از قسمت حروفچینی فایل کامپایل می شد. مشکل اینجا بود که در این صورت دیگر دسترسی به عکس ها و فهرست مطالب و ... فراهم نبود. زی پرشین را uninstall کردم. اما پس از آن تمام متن فایل مورد نظر به صورت زیر مشاهده می شد:
   
 اگب‌اگب‌اگب‌اگب‌اگب‌اتار[گب‌اگب‌اگب‌اگب‌اگب‌اگب‌اگب‌اگب‌اگب‌اگب‌اگب‌اگب‌ات،گب‌اگب‌اگب‌اتاگب...

و پس از حروفچینی نیز همین حروف در فایل DVI مشاهده شد. این در حالی است که بقیۀ فایل های تک پارسی کاملا درست اند و اجرا می شوند. فایل های مربوطه را در کامپیوتری دیگر که تاکنون زیپرشین بر روی آن نصب نشده بود نیز اجرا کردم و باز هم همین مشکل وجود داشت که حتی با نصب مجدد تک پارسی نیز برطرف نشد. آیا راهی برای بازیابی فایل مورد نظر، که در واقع تنها نسخۀ موجود از فایل پایان نامۀ اینجانب است!، وجود دارد؟
با تشکر فراوان.

12
تک پارسی TeX-e-Parsi / خط مشترک...
« : مارس 23, 2010, 02:09:46 pm »
لطفابه سوال درج شده در انجمن تازه کاران با عنوان "درج خط در..." مراجعه فرمایید.

13
با سلام
لطفا در ارتباط با درج یک "خط" میان سطر مربوط به شماره صفحه(بالای صفحه) و خط اول متن صفحه در تمام صفحات، راهنمایی بفرمایید.

صفحه: [1]