سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - javadr

صفحه: 1 [2] 3 4
16
آری مشکل از قلم هست لکن نه از قلم‌هایی که ذکر فرموده‌اید. نمیدانم این قلم pzdr چیست؟!!

17
با سلام و تشکر از آقای امین‌طوسی
نمیدانم چرا وقتی که فایل را کامپایل می‌کنم خطا دریافت می‌دارم؟!!! در صورتی آخرین نسخه texlive را نصب کرده‌ام!
فایل  log ضمیمه شده است.

18
چی شناخته شده نیست؟ علت خطا چیست؟ متن کامل خطا چیست؟
.................................................
! Undefined control sequence.
l.499 \if@bidi@csundef
                      {abjadnumeral}{%
نقل قول
خیر درست نیست. تقریباً چیزی حدود ۵۰ گونه قبل سبک bidi در مسیر tex/xelatex قرار داشت که به مسیر tex/latex منتقل شد (این موضوع مربوط به  چیزی بیشتر  ۱ سال قبل)این مشکل هیچگاه وجود نداشته است

تاریخ و نسخه‌ای که در لاگ آمده است:
) (/usr/local/texlive/2011/texmf-dist/tex/xelatex/bidi/bidi.sty
Package: bidi 2011/08/01 v1.2.4 Bidirectional typesetting in plain TeX and LaTeX
نقل قول
مگر اینکه شما از تک‌لایو موجود در مخازن لینوکس استفاده کنید یا اینکه تک‌لایو شما بسیار قدیمی باشد یا اینکه چندین گونه تک‌لایو روی سیستم شما نصب باشد.مشکل از طرف خود شماست.

مگر اینکه
rsync -av --delete --exclude=.svn tug.org::tldevsrc/Master/ texlive
از مخازن قدیمی استفاده کند!!! چون هر چند روز یک مرتبه از مخزن فوق گونه بروز شده texlive در طی یکسال اخیر دریافت گردیده است.

بهرحال غرض از ذکر این نکته کمک به کسانی بود که شاید دچار چنین مشکلی شوند.
باز هم از زحماتتان و این توجهی بسیار بالایی که به کاربران زی‌پرشین دارید تشکر می‌کنم.

19
بعد از بروزرسانی به این نسخه که در آن abjad به abjadnumeral تغییر یافته است هر کامپایلی با خطا مواجه می‌شد و بیان می‌داشت که شناخته شده نیست. نکته‌ای که وجود داشت این بود که در بروزرسانی texlive، بسته bidi که در tex/xelatex وجود داشت به xelatex/latex منتقل شده بود و همین باعث می‌شد تا در ترجمه مستندات از گونه 1.2.4 استفاده شود و ..... .
بهرحال چون ممکن است دیگرانی هم با  این مشکل برخورد نمایند، این نکته ذکر گردید.

سیستم مورد استفاده فدورا ۱۵ و بروزرسانی نیز تماما با tlmgr انجام می‌شد لکن هنوز نمیدانم که چرا شاخه قبلی را بعد از این تغییر به صورت خودکار حذف ننموده بود!

20
خوب نمی‌شود این امکان فعال شود و در صورتی که  در متن ابهامی وجود داشت کاربر از دستورات lr  و rl استفاده نماید؟

21
زی‌تک / پاسخ : نتیجه نامطلوب rcases
« : ژوئیه 22, 2011, 11:18:34 pm »
آن موقع من از شما پرسیده بودم اشکالش چیست اما جوابی ندادید. باز می‌پرسم اشکالش چیست و چه چیزی باید درست شود؟ این ماکرو مستقیماً از فارسی‌تک به bidi کپی شده است بدون هیچ تغییری.

منظور این است که در دنیای واقع ما هیچگاه case را اینگونه نمی‌نویسیم و این نمایشی نامتعارف است. برای مثال در case آخر معلوم نیست که تمام گزینه‌ها برای خودش است یا متعلق به قبل! بهرحال اگر راهنمایی بفرمایید که چگونه می‌توان caseهایی مطابق نگارش خط پارسی داشت ممنون می‌شوم.

22
زی‌تک / نتیجه نامطلوب rcases
« : ژوئیه 22, 2011, 01:04:48 pm »
با سلام
قبلا در این آدرس http://www.parsilatex.com/forum/SMF/index.php?topic=280.0 گزارش شده بود که rcases خروجی مطلوب را نمیدهد، با گونه ۱.۲.۴ هم چک شد ولی مشکل پا برجاست!. لطفا راهنمایی نمایید.
با تشکر

23
سلام؛
یکم دیره ولی خوب این مربوط میشه:
من در حال کار روی پروژه‌ای هستم که یک سری الگوهایی  رو برای دبیرۀ عربی مدیریت می‌کنه. کرنینگ هم توش پشتیبانی می‌شه. اولین خروجی رو با قلم نیلوفر گرفتم که حدود 5000 جفت کرنینگ رو اضافه کرده. جاگذاری‌های علائم نگارشی و حرکه‌ها هم مدیریت می‌شن و عدم سازگاری تقریباً وجود نداره.
فایل خروجی رو که توی پست قبلی پیوست کردم ملاحظه کنید
سلام،
یکم دیر تره!!
ولی در کدام پست؟!

24
قلمهای opentype دو ویژگی دارند اولی mark است که محل قرار گرفتن اعراب را روی حروف مشخص می‌کند و دومی mkmk است که محل قرار گرفتن اعراب روی اعراب (مثلاً فتحه بالای تشدید) را مشخص می‌کند. هنوز این دو ویژگی به این قلمها اضافه نشده است اما در اولین فرصت روی آنها کار خواهم کرد. سعی من هم بر این است که این قلمها کاملترین قلمهای متن‌باز برای زبان پارسی باشد.

خیلی خوشحال می‌شوم اگر بتونم در این زمینه کمکی کرده باشم زیرا تقریبا تمام قلم‌های موجود با این مساله مشکل دارند. منتهی نمی‌دانم که چگونه باید این کار را انجام داد!

25
چند وقتی است که با قلمهای فارسی‌تک و چگونگی تولید قلم با استفاده از نرم‌افزار fontforge کار کردم و الان به یک دانش نسبی برای تهیه قلم رسیدم. پروژه‌ای را در bitbucket به نام «هخامنش» شروع کردم که هدفهش تولید قلمهای true type قلمهای علمی فارسی‌تک است. تعداد این قلمها ۱۹۲ تا است که همه نوع قلم در آن وجود دارد منظورم regular, bold, italic, outline و غیره است. فعلاً چیزی به این پروژه اضافه نکرده‌ام اما در اولین فرصت سری اول آن را در bitbucket قرار می‌دهم تا آزمایش کنید. سعیم بر این است که آن را برای تک‌لایو ۲۰۱۱ آماده کنم. همچنین تصمیم بر این است که اگر کاربری قلمی با استفاده از دستور \settextfont معین نکرد، قلم «هخامنش» به عنوان قلم پیش‌فرض استفاده شود. اگر پیشنهادی در این مورد دارید× لطفاً نظر خود را در این پست اعلام کنید.

https://bitbucket.org/vafa/achaemenes/overview

ایده بسیار عالی است، بخصوص نسبت به اعداد فارسی که تقریبا تمام فونت‌های موجود، صفر توخالی ندارند!!
دستتون درد نکند.

26
قلم‌ها و حروف / پاسخ : فونت های پست اسکریپت
« : ژانویه 03, 2011, 05:27:08 pm »
واقعا قلم علمی فارسی‌تک بسیار زیبا بود اگر یکی از دوستان بتواند نسخه open type آن را تهیه کند خیلی عالی‌ می‌شود.
با تشکر

27
زی‌تک / پاسخ : بومی‌سازی تک و لاتک
« : نوامبر 23, 2010, 07:38:10 pm »
میدونید مشکل سر اینه که کلا تغییر کار سختی است. علت این هم خیلی‌ها نمی‌خواهند به سمت لاتک مهاجرت کنند همین است و حاضر نیستند در رفتارهای خود تغییری ایجاد کنند!
بهرحال کمی روی این مساله وجدان کردم و انصافا همین که دیگر نیازی به تغییر صفحه کلید نخواهد بود خودش نعمتی است و سرعت نگارش متن را بالا می‌برد. تنها نکته‌ای که می‌ماند این است که دیگر syntax highlighting در ادیتورهای موجود نداریم. منتهی فکر می‌کنم حداقل برای gedit بشه خیلی سریع آماده‌اش کرد و همچنین به احتمال زیاد TeXmaker.

28
Texmaker / پاسخ : Texmaker برای نسخه های دیگر لینوکس
« : نوامبر 21, 2010, 11:56:42 pm »
بسته rpm را روی فدورا تست کردم که بدون مشکل بود، خیلی ممنون.

تنها نکته‌ای که وجود داشت این بود که وقتی فونت ویرایشگر را تغییر می‌دادم بازهم از همان فونت پیش‌فرض استفاده می‌کرد!

29
با سلام.

نمی‌دانم دوستان از قالبی که برای پایان‌نامه نوشته بودم استفاده‌ای کردند یا نه. نظری برای این قالب نوشته نشد. باز هم تغییراتی مختصر در آن دادم و اضافات آن را کم کردم و در این پست جدید می‌گذارم. اگر دوستان نظرات خود را برای کامل‌تر شدن و بهتر شدن آن بیان کنند خوشحال خواهم شد. مخصوصا اگر آقا وفا لطف کنند و باز هم وقت بگذارند و اشکالات کد را به من بگویند ممنون می‌شوم. نمی‌دانم چنین چیزی قابلیت اینکه استانداردی برای قالب پایان‌نامه بشود را دارد یا نه.


زیبا بود، اگر اشکالی نداشته باشد استایل طراحی شده را به نحو مقتضی برای دانشگاه قم تغییر دهم؟!
ممنون

30
Texmaker / پاسخ : Texmaker برای نسخه های دیگر لینوکس
« : نوامبر 21, 2010, 05:17:08 am »
دلیلی به قرار دادن فایل patch نمی‌بینم، چون سورس‌کد بصورت عمومی در bitbucket.org در دسترس است!  اینجا و اینجا


 من کاملا مطمئنم که alien بسته rpm را بخوبی تولید می‌کند،
می‌تونید بگید چه مشکلی با راه‌حل پست قبلیم در همین موضوع دارید؟

در صورتی که به مشکل برخوردید سعی می‌کنم در اولین فرصت که رفتم تو لینوکس، بسته rpm را هم آپلود کنم.

خیلی ممنون.
متاسفانه در سیستم من alien نسبت به فایل شما خطا می‌دهد!
بهرحال تصمیم گرفتم که نسخه‌ای را که روی bitbucket گذاشته‌اید نصب کنم. متاسفانه متوجه شدم که شما آدرس‌های موجود در Makefile و چند فایل دیگر را از روی سیستم یا فلش خود داده‌اید ........!!
با این حال پس از اصلاح این سهو، مشکل دیگر، در نام پوشه QBiDiExtender بود که در کد به این صورت نوشته شده ولی وقتی از bitbucket گرفتم تماما با حروف کوچک بود که خوب باید دستی این تغییر نام را هم می‌دادم تا مشکلی نباشد --توجه دارید که سیستم‌های Unix based برخلاف ویندوز بین حروف کوچک و بزرگ تفاوت قائل می‌شوند--.
بعد از رفع تمام این مشکلات بازهم چند خطا رخ داد که رفع آن دیگر تنها از عهده شما بر می‌آید چون اساسا چنین فایلی موجود نیست --به دو سطر اول در تصویر دقت نمایید--.
با تشکر

صفحه: 1 [2] 3 4