سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - سید مهدی موسوی

صفحه: [1] 2 3 ... 16
1
با مطالعه‌ی بسته‌ی amsmath متوجه شدم که دستور


\allowdisplaybreaks[1]‎

را بایست در قسمت preamble سند قرار دهم.


2
برای ملاحظه مشکل فایل ضمیمه را ببینید.


همان‌طور که مشاهده می کنید بعد از اولین بار استفاده از محیط align دیگر قابلیت شکستن فرمول از بین می‌رود.

3
هر چند احتمالا آقای دکتر کارن‌پهلو به خاطر تواضع و فروتنی (که بی‌شک مورد تایید همه دوستانی ست که از نزدیک در سفرشون به ایران با ایشون ملاقات داشتن) نخواستن تا حالا عکسی از خودشون رو در فضای مجازی منتشر کنن.
ولی در پایان کارگاه مشهد، ما اجازه‌ی انتشار عکس‌شون رو گرفتیم، باشه که بیش از پیش قدرشناس این مرد بزرگ باشیم.
و امیدواریم ان‌شاءالله در سفرهای بعدی ایشون بتونیم استقبالی گرم‌تر و پرشورتر ازشون داشته باشیم.
 این یادگار یادآور خاطرات خوبی‌ست برای همه دوستانی‌ست که به هر واسطه‌ای در این سفر با ایشون مراوده داشتن.
پیشاپیش از مطرح کردن موضوع در این پست عذرخواهم چون می‌شد پستی با عنوانی مرتبط انتخاب کرد ولی من به خاطر حفظ ارتباط تصمیم به ارسال عکس در این پست گرفتم.

4
Xindy / پاسخ : عبارات ریاضی در واژه‌نامه
« : ژانویه 30, 2012, 06:29:28 am »
ممنون، این بسته که می‌گین مربوط به تولید نمایه نیست؟ من واژه‌نامه رو می‌خواستم.بازم چک می‌کنم.

5
Xindy / عبارات ریاضی در واژه‌نامه
« : ژانویه 29, 2012, 11:28:32 pm »
اگر بخواهیم توی مداخلی از واژه‌نامه خودکاری که با استفاده از زیندی تولید می‌شه عبارت ریاضی داشته باشیم، راه‌حلی وجود داره؟اگر راه‌حلی نیست دوستان برای رفع این اشکال چه می‌کنند، آیا واژه‌نامه رو به صورت دستی می‌زنین یا راهی هست که برخی از مدخل‌ها رو دستی تنظیم کرد؟

6
امروز که داشتم با این نسخه جدید کار می‌کردم چندباری توی محیط ریاضی همه‌چیز به هم ریخت به طوری که یه قسمت از متن رنگش به صورت ترکیب نامرتب سبز و سفید در میومد یعنی یه قسمت از کلمه مشکی بود یه قسمت سبز. حتی از این بدتر یه قسمت مثل شیشه خورد شده می‌شد و متنش قابل تشخیص نبود. البته این آخری رو مستند براتون می‌ذارم(خط ماقبل آخر رو ملاحظه کنید) البته امیدوارم فردا منو به جعل تصویر متهم نکنید چون من خودم اصلا انتظار یه چنین وضعی رو نداشتم.

7
من روی ۷، ۶۴ بیتی نصب کردم.و خوب دارم باهاش کار می کنم ولی خوب مشکلی در خصوص auto complete باهاش ندارم.
ضمنا از زحمات‌تون ممنون بازم مثل همیشه، کلی امکانات خوب برای استفاده مهیا شده :o هر چی که تذکر بدین که استفاده روزانه از این تک‌میکر جدید پیشنهاد نمی‌شه فایده نداره، شما جای من بودین کنجکاو نمی‌شدین تا در جهت پیدا شدن ایراداش تلاش کنین و بعد هم با خیال راحت ازش استفاده کنین؟
هر چند تمام سعیمو می‌کنم که فقط شبا ازش استفاده کنم. ???

8
نه ۴ ساعت تئوری کارگاه ماکرونویسی روی تخته‌سیاه ارائه شد اون هم به خاطر این‌که آقای دکتر وقت کافی برای تهیه اسلاید نداشتن، این قسمتی هم که آماده شده به این خاطره که با نرم‌افزار از مانیتور فیلم‌ گرفتیم، و برای میکس ماکرونویسی هم ان‌شاءالله بعد از امتحانات آماده می‌کنم.

9
شما از بسته backref استفاده کردین واسه همین هم خروجی به اون شکل در می‌یاد، اون رو کامنت کردم و خروجی رو هم ضمیمه کردم.

10
فیلم کارگاه‌های ۸ ساعت با لاتک و کارگاه از زی‌پرشین تا ماکرونویسی دانشگاه فردوسی مشهد حاضر شده البته جز قسمت ماکرونویسی.۲ ساعت معرفی زی‌پرشین(آقای کارن‌پهلو)، ۳ ساعت کارگاه عملی لاتک(آقای منبتی) و ۶ ساعت کارگاه عملی زی‌پرشین(خودم).
مایلم بدونم که نظرتون اینه که فیلم‌ها رو به صورت رایگان دریافت کنید یا فکر می‌کنین بهتره وجهی برای کمک به توسعه زی‌پرشین دریافت بشه.

11
جسارتا به خاطر مطمئن شدن از این‌که اشکال در نوشتن دستور نیست عرض می‌کنم که اروری که برای من هم هست دقیقا مشابه است، اون متنی که نوشتین رو هم با اونی که دارین از روش اجرا می‌کنین چک کنین، شاید اون مورد داره. در هر صورت مشتاقانه منتظر پیدا کردن اشکال هستم.(چون واقعا یه کار ارزشمنده)

12
Texworks / پاسخ : انتقال از خروجی به ادیتور
« : ژانویه 07, 2012, 07:51:50 am »
من دوباره تک‌لایو رو نصب کردم و توی اجراهای اول موردی نداشت اما همین که تغییر کوچکی تو تنظیمات دادم همه چیز دوباره به هم خورد.

13
ضمن تشکر زیاد از این‌که بالاخره با پیگیری‌تون باعث رفع این نقیصه شدین.
بنده در اجرای دستور سوم دچار مشکل شدم و واژهنامه فارسی به انگلیسی ندارم
xindy.pl: input file main.flo does not exist at c:/texlive/2011/texmf/scripts/xindy/xindy.pl line 500. C:\texlive\2011\bin\win32\runscript.tlu:577: command failed with exit code 2: perl.exe c:/texlive/2011/texmf/scripts/xindy/xindy.pl -L persian -C utf8 -I xindy -M main.xdy -t main.flg -o main.fls main.floشما در اجرای فایل کار خاصی انجام ندادین؟

14
من چند باری که به این مشکل برخوردم با دوباره ذخیره کردن توی یه مسیر دیگه اون هم روی سیستم نه فلش و وسایل جانبی و نیز تغییر نام فایل مشکلم حل شده، شاید امتحانش ضرر نداشته باشه.

15
از اون‌جا که نمونه‌ آقای کارن‌پهلو در این مورد برای بعضی از دوستان و خودم خروجی‌اش مشکل داشت این نمونه رو گذاشتم که با راهنمایی خودشون درست شده.

صفحه: [1] 2 3 ... 16