ویرایشگرها Editors > Texshop

نرم افزار texshop 2.29

(1/4) > >>

فرهاد شکوهی:
سلام
من دیدم اینجا مطلبی نیست گفتم یه خبر فقط بزارم که دوستان استفاده کنند.
من چون مکنتاش کار می کنم و از ویندوز متنفرم مدتی قبل دیدم که هیچ نرم افزاری توی leopard برای tex وجود نداره که بتونه راست به چپ فارسی تایپ کنه. لذا به پروفسور Richard Koch تماس گرفتم و مشکل رو بهش گفتم. اون موقع به خاطر اینکه leopard خیلی خوب فارسی رو حمایت نمی کرد پرفسور نتونست کاری کنه اما به محض اینکه snow leopard به بازار اومد من دوباره باهاش تماس گرفتم و گفتم که الان text به راحتی راست به چپ رو رعایت می کنه و از اونجا که texshop روی text نوشته شده شاید این بار بشه کاری کرد. اونم در عرض کمتر از ۳ روز نسخه 2.28 رو ساخت و برای من فرستاد. حالا تو این نرم افزار به محض اینکه فارسی تایپ می کنید کل خط راست به چپ می شه. این خیلی عالیه. و قرار شد از نسخه های بالاتر یک گزینه به texshop اضافه کنه که اختیاری کاربران اون رو فعال کنند. خوشبختانه پرفسور به قولش عمل کرد و الان تو نسخه ۲.۲۹ شما می تونید گزینه Arabic, Hebro, Persian رو فعال کنید و متن های فارسی همه راست به چپ نوشته می شوند.
با تشکر
فرهاد

vafa:
خبر بسیار خوبی است. اگر من هم از mac استفاده می‌کردم، حتماً امتحانش می‌کردم. امیدوارم این کار برای texworks نیز انجام شود.

محمود امین‌طوسی:
از آنجا که ادامه بحث «نرم افزار texshop 2.29» مربوط به TeXworksبود، موضوع شکسته شده و ادامه بحث به قسمت TeXworks انتقال داده شد.

http://www.parsilatex.com/forum/SMF/index.php?topic=232.0

peyman:
سلام
من از سیستم عامل mac استفاده میکنم, دیروز آخرین نسخه MacTex رو نصب کردم ولی نمی تونم به درستی از XePersian استفاده کنم. در فایل pdf خروجی به جای همه فونتهای فارسی علامت سوال چا‍پ میشود. حتی وقتی خود فایل  tex. را هم close و دوباره open میکنم همه فونتهای فارسی به علامت سوال تبدیل می شوند. من از Encoding: UTF-8 استفاده میکنم و گزینه Arabic,Hebrew,Persian رو هم انتخاب کرده ام. ضمناْ فونت XB ZAR رو هم نصب کرده ام. جالب اینه که اگه فایل tex رو توی ++notepad درست کنم و توی TexShop اونو past کنم فونت های فارسی به فونت های عجیب غریبی تبدیل میشن ولی فایل pdf خروجی فونت ها رو درست نشون می ده. ممنون میشم اگه بتونید کمک کنید.

فرهاد شکوهی:
سلام
اول در مورد مشکل کپی کردن از نوت پد و جایگزینی در تک شاپ بگم که این مشکل زمانی پیش می یاد که شما فایلی رو تو ویندوز تو یکی از ویرایشگرها تایپ کنید و بعد اون فایل رو تو مک باز کنید. شکل کل فونت ها به هم می ریزه. توصیه می کنم اصلا این کار رو نکنید و یا اینکه کل فایل به فرمت مثلا DOC یعنی آفیس ذخیره کنید بعد تو مک باز کنید و بعد از اون کپی گرفته داخل نرم افزار تک شاپ جایگزاری کنید.
اما مشکلی که اول گفتید: من نمی دونم شما snow leopard دارید یا leopard ؟ آیا مک تک کامل رو دانلود کردید یا بسته ای که فقط فایلهای ضروری رو داره؟ بایستی اون بسته کامل که بیش از ۱ گیک هست دانلود کنید و نصب کنید. از طرفی آیا فارسی رو هم به زبانهای سیستم اضافه کردید یا خیر. من تصویری میفرستم تا ببیند سیستم من به چه صورت این دو رو داره.
دقت کنید که حتما فونت ها رو نصب کرده باشین. یعنی فونت های سری ایکس رو از سایت دانلود کنید و تو شاخه ی
macintosh HD/Library/Fonts
بریزید.
من تو نوشته های قبلی چند تا فایل پایه آپلود کردم می تونید از اون فایلها استفاده کنید. اگه باز با مشکلی برخورد کردید یه وقتی که می تونید بگید قرار بزاریم به صورت آنلاین من مشکل شما رو حل کنم
این رو هم بگم که نصب تک و استفاده از زی پرشین در مک بسیار ساده هست. تنها من با مشکل اولی که بالا ذکر کردم برخورد کردم و تا به حال نشده که زی پرشین کار نکنه یا به جای فونت ها علامت سوال بزاره.

کنترل

[0] صندوق پستی

[#] صفحه بعدی

Go to full version