سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - موسوی‌ندوشنی

صفحه: [1] 2
1
حروف‌چینی مستندات / استفاده از Lollipop
« : آوریل 12, 2016, 03:32:54 pm »
با سلام
همانطور که دوستان در سایت پرسش و پاسخ ملاحظه کرده‌اند جناب آقای کارن‌پهلو (خلیقــی) اصرار دارند که سوالات مطرح شده را بر اساس Lollipop پاسخ دهند و از تعابیری استفاده کرده‌اند که جالب است.
نقل قول
در حالی که اگر بخواهید همین کار رو با لاتک انجام بدهید باید کلی ماکرو تغییر بدهی. به عبارت دیگر، فلسه لاتک از پایه اشتباه است.
و یا
نقل قول
متأسفانه من علاقه‌ای به لاتک ندارم.
دانش بنده بسیار کمتر از این است که اظهار نظری داشته باشم. اما اگر قرار است که این روش ادامه یابد. به نظر می‌رسد که یک راهنمایی برای کاربران نوشته شود که کد Lollipop کجا تایپ شود، کجا باید اجرا شود، با چه موتوری اجرا شود. اگر کسی نتواند تک لایو خود را به‌روز رسانی کند در توزیع تک لایو خود چه تغییراتی باید اعمال کند و امثال این مسائل.
با تشکر

2
تازه‌ها / سایت جدید
« : نوامبر 05, 2014, 03:55:37 pm »
با سلام
سایت جدید مبارک. امید است که فرهنگ لاتک روز به روز در زبان پارسی گسترش یابد.
موسوی ندوشنی

3
گرافیک، جدول و شکل / نرم‌افزار TikzEdt
« : اكتبر 13, 2014, 08:32:39 pm »
با سلام
نرم‌افزار TikzEdt در واقع A semigraphical Tikz editor است که برای ترسیم اشکال ساده در Tikz به‌کار می‌آید. نشانی سایت آن به‌صورت زیر است.
http://www.tikzedt.org
پیروز باشید.

4
اسلاید Beamer / فرمان pause و footnote
« : فوریه 11, 2014, 07:59:13 pm »
با سلام

در سبک bidipresentation وقتی از پانویس به همراه فرمان pause استفاده می‌شود آن مورد ایجاد شده ولی در ادامه کار و در پایان اسلاید جاری باقی نمی‌ماند. البته شاید من در جایی مرتکب خطا شده‌ام. فایل نمونه به پیوست است.

با تشکر

5
اسلاید Beamer / فرمان pause در محیط minipage
« : فوریه 06, 2014, 01:12:01 pm »
با سلام
ظاهراً فرمان pause در محیط  minipage در سبک bidipresntation کار نمی‌کند. فایل نمونه پیوست است.
با سپاس

6
زی‌تک / اجرای xepersian.dtx
« : فوریه 05, 2014, 12:18:28 pm »
 با سلام
بنده نسخه 13.7 xepersian.dtx را با xelatex اجرا می‌کنم و خطای زیر حاصل می‌شود.
The font "Iranian Sans" cannot be foundفونت گفته شده را نیز نصب نمودم اما مشکل رفع نشد.
با سپاس

7
با سلام خدمت دوستان

آیا امکان دارد که در سبک چندستونی، ستونی با عرض متفاوت داشت؟

با سپاس از تلاش بی‌وقفه شما

8
سلام دوستان گرامی
من در فایل زیر شکل‌ها را به‌گونه‌ای چیده‌ام که نوشته‌ای بین آنها قرار نگیرد. به عبارت دیگر شاید؟ شکل نوشته را به دو و یا چند قسمت تقسیم نکند. نمی‌دانم این روش در نوشته‌های بزرگ و طولانی ایجاد اشکال می‌کند یا خیر؟ پاسخ دوستان برایم مغتنم است.
با سپاس

9
حروف‌چینی مستندات / آدرس در اشعار
« : ژوئن 05, 2013, 12:53:13 pm »
با سلام خدمت دوستان گرامی

من در فایل پیوست دو نوع آدرس‌دهی برای اشعار دارم. اول با استفاده از شیوه‌ی زیرنویس و دوم با استفاده از روش جدول. به نظر شما می‌توان برای شکل دوم راه حل اتوماتیک‌تری ارایه نمود که فاصله آدرس از بیت مرتبط هم قابل کنترل باشد. قبلاً از کمک شما دوست عزیز سپاسگزارم.

10
عمومی / خرید دی وی دی
« : آوریل 04, 2013, 03:59:03 pm »
خدمت مدیریت محترم
با سلام و عرض ادب

با توجه به تغییرات ‍پیش‌آمده در نحوه مدیریت تالار، خرید دی وی دی نرم‌افزارها چگونه است؟ زیرا بنده قبل از تعطیلات نوروزی قول داده‌ام و هفته آینده از حقیر سوال خواهد شد.
 
با تشکر

11
زی‌تک / حذف بسته‌های ۰۰۰
« : آوریل 02, 2013, 11:11:40 am »
استادنا جناب آقای کارن‌پهلو
با سلام و عرض فروتنی
بنده تقریبا روزی یکبار به تالار سر می‌زنم و پرسش و پاسخ‌ها را مطالعه می‌کنم و می‌آموزم و لذت می‌برم که چه فضای جذاب و دلپذیری بر تالار حاکم است. غنای کار سبب می‌گردد که هر روز کاربران جدیدی به جمع حاضر بپیوندند و در تالار با کنجکاوی هر چه تمام‌تر در جستجوی سوالات خود باشند و در صورت لزوم پرسش خویش را در تالار مطرح می‌سازند و سروران من با شکیبایی و مهربانی آنان را هدایت و حمایت می‌کنند و آنها را در ادامه راه ترغیب می‌نمایند. البته گه گاه نیز تعاملاتی برقرار می‌شود که مطبوع نیست و بنده را متعجب می‌سازد اما بهر روی من آن را نمک قضیه تلقی می‌کنم و به چیزی نمی‌‌گیرم.
بنده امروز به پیام شما (در تالار) برخوردم که بسیار ناراحت‌کننده بود البته سبب آن را نیافتم حدسم این است که پاره‌ای از مسایل در تالار مطرح می‌شود و برخی دیگر از طریق رایانامه رد و بدل می‌گردد لذا حلقه‌های مفقوده‌ای وجود دارد که تحلیل جریان را دشوار می سازد.
حقیر در اینجا دو نکته را عرض می‌کنم. اول این که جور استاد به ز مهر پدر. دوستان اگر احیانا از وفا جفایی دیده‌اند به حکم استادی ایشان باید تحمل جور بیشتری داشته باشند. به استاد خودم جناب آقای کارن‌پهلو نیز این شعر حافظ شیرین سخن را یاد‌آوری می‌کنم.
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است/با دوستان مروت با دشمنان مدارا
جناب آقای کارن‌پهلو اخیراً دیدم که شما در تالار فقط از اسم کوچک خود یعنی وفا استفاده می‌کنید. شاید باورتان نشود بنده این سخن را از سر مداهنه نمی گویم اما الان وقتی در نوشته‌ها غور می‌کنم. نام وفا برایم طنین خاصی یافته است. مثلا هزار وعده خوبان یکی وفا نکند. اما در مورد شما باید این جمله را عوض نمود که وعده خوبان، همه را وفا، بی علت و رشوت (به قول مولانا) انجام می‌دهد. یا مولانا برای وفا چنان حرمتی قایل بود که بیشتر اوقات سوگند «به حق وفای مردان» یاد می‌کرد.
آقای کارن‌پهلو هم اکنون عده زیادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حال نوشتن پایان‌نامه خود هستند و عده‌ای نیز مشغول نوشتن کتاب می‌باشند اما با تصمیم شما افراد در حالت استیصال قرار می‌گیرند و ممکن است مجبور شوند وجدان خود را زیر پا قرار داده و بدون مجوز کار خود را ادامه دهند. تصدیق می‌فرمایید که سویچ کردن به نسخ دیگر Tex نیز هم بسیار زمان‌بر است و هم برای خیلی از دانشجویان امکان پذیر نیست. زیرا در حوصله دانش و تجربه آنها نمی‌باشد.
بنده در بهار ۹۲ منتظر سیمرغ بودم که بخت یار نشد اما چه باک، زیرا اگر سیمرغ در اختیار ما نیست اما پدید‌آوردنده آن در کنار ماست و این مجاورت معنوی ما را مستظهر می‌سازد و بنده از این بابت شاکرم.

جناب آقای کارن‌پهلو بنده در سن ۶۰ سالگی قرار دارم و تمام عمر کاری خود را (که در شرف اتمام است) به معلمی گذارنده‌ام. بنده از شما خاضعانه و ملتمسانه استدعا دارم که خویشتن‌دار باشید و در تصمیم خود تجدید نظر کنید. حیف است نهالی که چند سال است غرس شده و توسط شما و سایر دوستان تیمار گشته و اکنون به میوه نشسته مورد بی‌مهری واقع شود.
در خاتمه برای شما تندرستی، شادکامی و پیروزی آرزومندم.
کوچک شما – موسوی ندوشنی




12
اسلاید Beamer / اسلاید و شماره فرمول
« : نوامبر 25, 2012, 10:47:18 am »
با سلام،

اسلایدهای من تا جایی که فرمول‌ها شماره ندارد، خوب عمل می‌کند. اما با افزودن شماره به فرمول، صفحه به هم می‌خورد. فایل نمونه پیوست است. قبلا از راهنمایی شما دوست عزیز سپاسگزارم.

‍پاینده باشید.
موسوی ندوشنی

13
اسلاید Beamer / شماره کل صفحات و رنگ آن
« : نوامبر 24, 2012, 06:39:19 pm »
سلام دوستان

بنده چند اسلاید به کمک و با راهنمایی‌های شما دوستان معزز تالار ساخته‌ام. اما دو نکته هنوز باقی است.
1- شماره کل صفحات و نوار مربوطه در اسلاید شماره 1 (اسلاید پس از صفحه معرفی) ظاهر نمی‌گردد.
2- رنگ شماره کل صفحات عوض نمی‌شود.

با تقدیم احترام
موسوی ندوشنی

14
ریاضیات و علوم / درج دستورات زبان R در لاتک
« : نوامبر 18, 2012, 01:55:01 pm »
سلام دوستان

احتراما به آگاهی دانشجویان معزز و استاتید ارجمند رشته آمار می‌رساند که چنانچه با نرم‌افزار R کار می‌کنند و قصد دارند کدها و نتایج حاصل از اجرای آن را وارد لاتک نمایند می‌توانند از بسته Sweave.sty استفاده نمایند که با زی‌پرشین سازگار است.

پیروز باشید
موسوی ندوشنی

15
با سلام و عرض ادب

بنده یک مقداری از دفتر اول مثنوی را با تک پارسی حروف‌نگاری کرده‌ام که نام فایل آن daftar_1.tex است و همین کار با استفاه از زی پزشین انجام دادم که نام فایل آن daftar_first.tex است. در دو مورد زیر، در زی پرشین نمی‌دانم جه باید کرد.

۱- چگونه بطور دستی مضارب ۵ را بصورت برجسب کنار بیت مربوطه بنویسم. این کار در فایل daftar_1.tex انجام شده
۲- در متنوی هر داستان یک تیتر دارد که در محیط شعر نیست. این تیتر را نمی‌توانم درست در وسط تنظیم کنم. این کار در فایل daftar_1.tex انجام شده

با تجدید احترام - موسوی ندوشنی

صفحه: [1] 2