سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - علیرضا بیکی

صفحه: [1] 2 3
1
حروف‌چینی مستندات / فايل رزومه
« : مارس 14, 2014, 09:46:31 pm »
سلام
خسته نباشيد
من قصد دارم فايل رزومه خود را درست کنم براي همين منظور از يک فايل نمونه اي که در دي وي دي خريد لاتک بود و مربوط به آقاي امين طوسي هست، استفاده کردم. قصد من اين است تغييراتي در آن دهم تا به فايل مورد نظر خودم تبديلش کنم.
اگر اجازه دهيد براي اينکه لازم نباشه دو ارسال جدا گانه داشته باشم (مي دانم بر خلاف قوانين تالار هست) تا موضوع را بتوانم در يک جا مطرح کنم.

1- من مي خواهم قسمتي که آدرس و مشخصات هست حذف شود و فقط عکس آن باقي بماند. براي همين دستورات مربوط به آن را پاک کردم، ولي خطا مي‌گيرد.

فايل main فايل اصلي بوده.
فايل resume کمينه اي هست که من تغييراتي در آن داده ام.

اصلاح کردم. فقط يک سوال مطرح مي شود.

با تشکر

2
ریاضیات و علوم / فرمول چند ضابطه‌اي
« : دسامبر 18, 2013, 11:44:08 am »
سلام
من با همانند کتاب مقدمه‌اي نه چندان کوتاه بر لاتک يک رابطه چند ضابطه‌اي را نوشتم ولي هنگام کامپايل خطا مي‌گيرد.
فايل کمينه ضميمه شده است.

3
گرافیک، جدول و شکل / مشکل در خطوط جدول
« : دسامبر 04, 2013, 06:56:52 pm »
سلام
من مي خواهم فايل مربوط به رزومه ام را درست کنم. رزومه اي مانند فايل 0 را الگو قرار دادم و مي خواهم شبيه به آن شود (چون به نظرم زيباست). براي خطوطي که دارد من از جدول استفاده مي کنم ولي مشکل دارد.
1- اگر همه در يک جدول باشند، خطوط به هم وصل مي شوند.
2- اگر همه مشخصات را هر کدام در دستورات جدول جداگانه اي بگذاريم فايل شبيه به فايل 1 مي شود که نامرتب است.

راه حل چيست؟


4
تکلایو TeXLive / آپدیت Texlive 2013
« : سپتامبر 25, 2013, 10:01:17 am »
سلام
خسته نباشید.
من Texlive 2013 خود را آپدیت کردم (طیق عکسی که ضمیمه شده است). بعد از آپدیت فایلی را اجرا نمی کرد. در صورتی که قبلاً اینگونه نبود. مجبور با نصب دوباره شدم تا کار کند.
حال می خواستم بدانم من اشتباه آپدیت کردم یا موضوع چیز دیگری است؟

5
قلم‌ها و حروف / فونت مناسب برای متن فارسی
« : ژوئیه 15, 2013, 12:05:14 am »
سلام
مدتی است که انتخاب فونت مناسب برای نوشتن متن های فارسی ذهن من را مشغول کرده است. اوایل بر حسب سلیقه این کار را می کردم ولی الان فهمیده ام که باید خود فونت ها را خوب شناخت.
برای همین یک پیشنهاد دارم. عزیزانی مانند دکتر ترابی و سایرین که خیلی روی این موضوع مسلط هستند. چند فونت مناسب را اعلام کنند تا در نهایت با استفاده از آن ها یک نظرسنجی انجام شود.
فکر کنم حداقل این کار به کسانی مانند من که با فونت ها آشنایی کامل ندارند کمک بسیاری بکند.

ممنون

6
سلام
خسته نباشید.

من از یک قالب آماده برای نوشتن رزومه خود استفاده میکردم. امروز خواستم تغییراتی در آن ایجاد کنم که پیغام خطا داد. خطا هم مربوط به دستور زیر می‌باشد.
@{\cftdotfill{\cftsecdotsep}\extracolsep{\fill}}
اگر این دستور را پاک کنم به درستی اجرا می‌شود ولی خروجی مطلوب من را نمی‌دهد.
برای این کار هم از تکلایو 2013 استفاده کردم. قبلاً از میکتک استفاده می‌کردم اون موقع خطا می‌گرفت ولی باز خروجی خوبی را نشان می‌داد ولی تکلایو اصلاً خروجی نمی‌دهد.
ممنون می‌شون راهنمایی فرمایید.

7
سلام
خسته نباشید
من یک متن انگلیسی را نوشته ام که برای تاکید بر مهم بودن بخشی از آن می خواستم زیر آن خط کشیده شود. برای این کار از دستور \undeline استفاده کردم. همان‌طور که در فایل پی دی اف مشاهده می کنید این کار باعث شده خط نشکند. آیا این دستور نامناسبی است یا باید جوری دیگر از آن استفاده می‌کردم.

فایل کمینه ضمیمه شد.

8
سلام
خسته نباشید.
در خواستم را با یک مثال تشریح می‌کنم.
فرض کنید یک متن بلند مانند پایان‌نامه نوشتید. فصل اول از صفحه 1-15 و فصل دوم از صفحه 16-32 می‌باشد.
حالا می‌خواهید هر کدام از این فصل‌ها (incldue) را جداگانه کامپایل کنید تا پی دی اف جداگانه‌ای داشته باشد. مشکلی که این روش دارد این است که اگر فصل دوم را تنها کامپایل کنید شماره صفحات دوباره از 1 شروع می‌شود. برای این راه حلی وجود دارد؟

توضیح جانبی: این یک راه حل میان‌بر و غیراصولی هست ولی با توجه به وقت 1 روزه من مجبور به این کار هستم.

9
حروف‌چینی مستندات / به هم ریختگی متن
« : ژوئن 29, 2013, 11:06:26 pm »
سلام
من یک پیوست در پایان‌نامه‌ام دارم که به زبان انگلیسی می‌باشد. وقتی که این متن را در کنار سایر متون پایان‌نامه کامپایل می‌کنم متن پیوست به هم می‌ریزد (در فایل پی دی اف نشان داده شده است). اما زمانی که تنها آن را کامپایل می‌کنم درست نشان می‌دهد.
البته یک سری علامت‌ها را یک صفحه قبل از پیوست نشان می‌دهد که نمی‌دانم از کجا آمده هست.


10
سلام
خسته نباشید.
من پایان‌نامه خودم را نوشته‌ام بدون اینکه صفحات اولیه آن مانند تقدبم، امضای داورها و ... را قرار دهم تعداد صفحات آن 78 است. حال includeهای مربوط به این صفحات را فعال  می‌کنم. تعداد این includeها 5 تا می‌باشد. (توجه داشته باشید که هر کدام 1 صفحه است). حال تعداد صفخات من به 97 تا می‌رسد در حالی که باید 83 تا می‌شد!!!!!!!!!!!!
یکی از تغییراتی که آن‌ها باعثش شدند این است که با اضافه کردن این includeها شکل فهرست ممطالب من تغییر کرده است. در حالت اول فهرست مطالب در 1 صفحه بود حالا 2 صفحه شده. هیچی هم به نوشته‌های آن اضافه نشده. فایل پی دی اف مربوط به آن را ضمیمه کردم.

11
سلام
من می خواهم عبارتی را درست در وسط صفحه قرار دهم. منظور از وسط هم وسط از چپ و راست و هم وسط از بالا و پایین می‌باشد. با دستور \begin{center} چپ و راست آن درست می‌شود ولی برای بالا و پایین چه کار باید کرد؟ از vskip نمیشود استفاده کرد.
البته یک سوال دیگر هم هست که برای من عجیب است. در خود فایل texworks علامت تشدید وجود دارد چرا در خروجی تشدید دیده نمیشود؟

12
سلام
خسته نباشید.
فرمت پایان نامه دانشگاه ما به گونه ای است که باید در سربرگ 2 لوگو قرار داده شود. این سوال من قبلاً پاسخ داده شده است و توانسته ام این لوگوها را قرار دهم.
مشکل اینجاست که یا استفاده از این دستورات 2 مشکل برای من ایجاد شده است.
1- در حالت اولیه (1 سانتیمتر) لوگو کوچک است و با با افزایش اندازه آن به 2 سانتیمتر لوگو درست می شود ولی با متن تداخل پیدا می کند. سعی کردم با بسته geometry و گزینه top آن را اصلاح کنم که نشد. چون لوگو و متن را با هم پایین آورد و فاصله بین آن ها تغییری نکرد.
2- در این حالت شماره صفحات چاپ نمی شود. فقط صفحه اول را شماره میزند و بقیه صفحات شماره نمی خورد.

فایل کمینه ضمیمه شد.

13
حروف‌چینی مستندات / فاصله بین خطوط
« : ژوئن 12, 2013, 01:51:57 am »
سلام
در فایل کمینه‌ای که ضمیمه کرده‌ام یک متن انگلیسی موجود می‌باشد. مشکلی که من با این متن دارم این است که می‌خواهم فاصله بین Flatt (1961) و خط بعدی آن کم‌تر باشد. از دستوراتی مانند \\[0.5mm] هم استفاده کردم ولی جواب نداد.
لطفاً در این زمینه من را راهنمایی کنید.

14
سلام
من برای قسمت پایانی پایان نامه ام به زبان انگلیسی تاییدیه قرار دهم. قسمت آخر این تاییدیه در عکسی که ضمیمه کرده ام، نشان داده شده است. من با این قسمت مشکل دارم. برای اینکه بتوانم چنین چیزی را درست کنم از جدول استفاده کرده‌ام . فایل کمینه مربوط به آن را ضمیمه کرده‌ام. جدول من خطا دارد. نمی‌دانم. هر چه بررسی کردم درست بوده است. متوجه نشدم کجایش را اشتباه کردم.

15
سلام
یک فایل کمینه قرار داده ام که یک پاورقی دارد.  به نظر می‌رسد اندازه فونت مربوط به قسمت فارسی آن بزرگ‌تر از قسمت انگلیسی است.
(البته شاید حساسیت من باشد). برای رفع این مشکل چه راه حلی را پیشنهاد می‌کنید؟

صفحه: [1] 2 3