سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - مهدی امیدعلی

صفحه: 1 ... 20 21 [22]
316
راهنماهای زیادی برای لاتک نوشته شده است. مهمترین آنها به شرح زیر هستند:

317
می‌توان به راحتی تک پارسی را هم در داخل این نسخه (که قابل حمل و نقل است) قرار داد. البته نسخه‌ای از تک پارسی که از فایل های تک و لاتک و نیز دیگر فایلهای موجود در داخل MiKTeX 2.8 استفاده کند. این نسخه شامل موتور تک پارسی - ویرایشگر - مبدل یونیکدی و چند فایل تک و لاتک است.

ایدهٔ خیلی خوبیه. متأسفانه من از تک‌پارسی اطلاعی ندارم و نمی‌تونم این کار رو انجام بدم. ولی اگر دیگر دوستان بتونند انجام بدهند خیلی خوب می‌شود.

318
برای تبدیل فایل‌های فارسی‌تک به یونیکد (مناسب برای زی‌پرشین) از مبدلی که مصطفی واحدی نوشته است باید استفاده کنید. این مبدل به صورت یک اسکریپت پایتون (سازگار با نسخه‌های *.*.2) است که همراه با بستهٔ زی‌پرشین ارائه می‌شود. برای استفاده از آن باید پایتون روی سیستم شما نصب باشد. اگر پایتون روی سیستم شما (ویندوز) نصب نیست و می‌خواهید از این مبدل استفاده کنید، نسخهٔ اجرایی این مبدل را از لینک زیر دریافت کنید و به صورت زیر عمل کنید:
۱- این فایل را با نرم‌افزار مناسب باز کنید و پوشهٔ موجود در آن را به دیسک C انتقال دهید.
۲- آدرس این پوشه را به مسیر ویندوز معرفی کنید.
نحوهٔ استفاده از این مبدل به این صورت است: یک خط فرمان (CMD) باز کنید و به پوشهٔ حاوی فایل فارسی‌تک مورد نظر بروید و بنویسید:
۱- اگر تنها می‌خواهید فایل مورد نظر را به یونیکد تبدیل کنید
 ftxe-0.11 -u filename.ftx
۲- اگر می‌خواهید مناسب زی‌پرشین به یونیکد تبدیل کنید
ftxe-0.11 filename.ftx
۳- اگر فایل دارای یک یا چند الصاق است از فرم زیر استفاده کنید
ftxe-0.11 -r filename.ftx

لینک دریافت نسخه اجرایی مبدل فارسی‌تک به یونیکد نسخه ۰.۱۱

319
فارسی‌تک FarsiTeX / نصب فارسی‌تک روی MikTeX 2.8
« : سپتامبر 23, 2009, 01:40:16 pm »
ابتدا یک نسخه نصب شده از فارسی‌تک را از لینک زیر دریافت کنید و به طریقی که در راهنما آمده است عمل کنید. فرض بر این است که تنها میک‌تک ۲.۸ روی سیستم شما نصب است.

۱- راهنمای نصب

۲- نسخه نصب شده فارسی‌تک

صفحه: 1 ... 20 21 [22]