سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - مهدی امیدعلی

صفحه: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22
61
همان WAMP برای تست کافی‌ست. و کمی اطلاع از پی.اچ.پی.
منظور آقا محمود هم همین بود. ولی من در اوبونتو کار می‌کنم و xampp رو نصب کردم. هنوز نتونستم smf رو رو سیستم خودم نصب کنم.

62
برخی جاها را اصلاح کرده‌ام ولی اینجا را فرصت نکرده‌ام.آقا مهدی بسته SMF ربطی به سایت اصلی که آقا هادی گفت ندارد. در خصوص اصلاح بسته SMF:
۱-  آخرین نسخه SMF 2.0 RC3  است.
2-  من روی دستگاه خودم ارتقاء از نسخه فعلی‌مان به این نسخه را چک کردم و همه پست‌های فارسی قبلی تبدیل به ؟ یا علامات دیگر شدند. احتمالاً در ارتقاء رمزینه‌ها درنظرگرفته نشده‌اند.  اگر قادر به ارتقاء نباشیم یعنی باید نسخه جدید را به صورت fresh نصب کنیم و همه پست‌های فعلی را بی‌خیال شویم که جالب نیست. ضمن اینکه این مسئله هم که درست شود، مطمئن نیستم برخی ماژولهایی که برای ارتباط بین سایت و جدول نصب کرده‌ام کار کنند. بررسی اینها وقت‌گیر است و فعلاً فرصت ندارم. شاید بهتر باشد تا ارائه نسخه رسمی SMF 2.0 صبر کنیم. البته اشتباه از من بوده است که این نسخه را نصب کردم باید همان نسخه رسمی SMF 1 را نصب می‌کردم :-[
۱- خیلی دنبال این بودم که بتونم این نسخه از اس‌ام‌اف رو روی سیستم بررسی کنم. اگر ممکنه به من هم یاد بدید که چه‌جوری این‌کار رو انجام دادید.

۲- من در سایت اس‌ام‌اف دیدم که می‌شه آپگرید کرد و در این صورت احتمالا مشکلی پدید نمی‌آد ولی خوب همهٔ اینها اول باید جداگانه امتحان شوند.

63
مثال؟
معذرت به‌خاطر اینکه این مشکل را در اینجا مطرح کردم و گزارش ندادم. لطفا persian-thesis خودت رو آپدیت کن و فصل اول را ببین.

64
در هر قسمتی از ریاضیات که ساختاری جبری با استفاده از مولد و رابطه تعریف می‌کنند این نماد برای این منظور به کار می‌رود. مثلا $\langle x,y|xy=yx\rangle$.
معذرت می‌خوام که این پست اینجا ظاهر شده است. وضعیت اینترنت تو این روزا خیلی خرابه. واسه همین ده‌بار باید دکمهٔ ارسال رو فشار داد تا یک پست ارسال بشه و بنابراین ممکنه اشکالاتی پیش بیاد. چیزی که می‌خواستم اینجا بیان کنم این بود که با توجه به این پست باید بگم نوشتن جمله قصار در کلاف Koma دارای مشکل است و بهتره یک  بررسی بشه. در این کلاف جملات قصاری که توسط خود کلاف نوشته می‌شوند راست‌چین هستند.

65
زی‌تک / تصویر از تمام ویرایشگرها
« : ژوئن 09, 2010, 07:50:29 pm »
شاید خیلی از دوستان در انتخاب ویرایشگر و نمایشگر مناسب یونیکد (مناسب نگارش فایل‌های زی‌پرشین) مردد باشند. در این پست قصد دارم تصویر از تمام ویرایشگرها و نمایشگرهای موجود در همهٔ سیستم عامل‌ها قرار بدم تا انتخاب رو برای اونها آسونتر کنم. اگر دوستان دیگه هم در سیستم‌های دیگه  و نرم‌افزارهای دیگه تصویری دارند لطفا قرار بدن. اولین تصویر مربوط به gedit+evince است:

66
در پانل سمت چپ سایت نوشته شده است:
ما 196 مهمان و 10 اعضا آنلاین داریم
اگر کلمه ی اعضا به عضو تغییر کند بهتر نیست؟
همانطور که گفتم دارم بستهٔ فارسی اس‌ام‌اف ۲ رو اصلاح می‌کنم. سعی می‌کنم این مشکلات رو برطرف کنم.

67
من چند روزه که تصمیم گرفتم یک نسخه از مخزن تکلایو ۲۰۱۰ داشته باشم و برای اینکار در اوبونتو فرمان زیر رو وارد کردم
rsync -a --delete --exclude="mactex" rsync://ftp.cstug.cz/pub/tex/local/tlpretest /home/mehdi/texlive2010
ولی نمی‌تونم به صورت کامل تکلایو رو دانلود کنم. آیا کسی می‌دونه که من دارم فرمان درست رو بکار می‌برم یا نه؟

68
کاربرد دستورات \rangle و \langle در کدام زمینه از ریاضیات است؟
در اینترنت گشتم ولی چیزی نفهمیدم. دانشجویان ریاضی بیزحمت راهنمایی بفرمایند.

مثلا در تایپ <1,2,3,....>  و موادر مشابه این من نمیدونم از علامتهای کوچکتر و بزرگتر روی خود کیبورد استفاده کنم یا از این دستورات. در ریاضی عمومی و جبر و جبرخطی و آنالیز و .... داریم . آیا مربوط به شاخه ی ریاضی یا مطلب ریاضی دارد که می خواهیم تایپش کنیم؟

69
من فایل هادی را نگاه نکرده‌ام اما احتمالاً به این خاطر است که تک‌میکر کاراکتری را قبل از \item وارد کرده است که قابل رؤیت نیست و همین ایجاد مشکل می‌کند.
دقیقاً. من این مطلب را در فایل‌های  دیگری که دوستانم نوشته‌اند می‌بینم و فکر می‌کنم به خاطر این است که تک‌میکر اصلاح شده در حالت اضافه کردن LRM به صورت اتوماتیک این مشکلات به‌وجود می‌آید. برای اینکه این مشکلات گزارش شود سعی کنید در جاییکه این مشکل تولید شد بدون اینکه آن قسمت مشکل دار از فایل را دستکاری کنید، فایل کوچک‌شده را بفرستید تا بشه پیش‌بینی کرد چه موقعی مشکل پدید می‌آد.

70
چیزی مثل این؟
در هر قسمتی از ریاضیات که ساختاری جبری با استفاده از مولد و رابطه تعریف می‌کنند این نماد برای این منظور به کار می‌رود. مثلا $\langle x,y|xy=yx\rangle$.

71
قلم را به آریال تغییر دادم تا ببینم بعداً چی می‌شه. یه چیز دیگه از smf (ربطی به شمایل انتخاب ندارد) که منو بدجوری اذیت می‌کنه ترجمهٔ اون به فارسیه که مشکلاتی داره از جمله اینکه تمام «ی» های آن عربی است (به صورت «ي»)  و از فاصله به‌جای نیم‌فاصله استفاده شده است. فایل‌های SMF 2 RC3 رو گرفتم و درحال اصلاح این موارد هستم. امیدوارم به زودی بتونیم این نسخه را جایگزین کنیم چون یکی از ویژگی‌های اون حمایت بهتر زبان‌های راست‌به‌چپ است.

72
آقا بهنام، طراح قلمهای سری ایکس در اینجــــا و اینجـــــــــــــا گفته بود:من برای وبلاگم از قلم خرمشهر استفاده کرده‌ام ولی خروجی آن در ویندوز خیلی جالب نیست. به نظر می‌رسد قلمهای سری ایکس روی نمایشگر و ویندوز به خوبی نشان داده نمی‌شوند در حالیکه خروجی آنها در اوبونتو خیلی زیباست. شاید بهتر باشد از همان تاهوما استفاده کنیم.
دیشب تمام قلم‌های سری ایکس را روی ویندوز امتحان کردم ولی همانطوری که شما گفتید هیچ‌کدام در ویندوز شکل درست و حسابی نداشت. بنابراین قلم را به تاهوما تغییر دادم. با این حال شکل تالار در شمایل Airy-Midnight و با قلم زر و همچینین شکل تالار irmug در اوبونتو خیلی قشنگ و دلپذیر بود. حیف

73
تصاویر با داشتن قلم در هر سه مرورگر تحت ویندوز

74
این هم تصویرها در سیستم ویندوز ایکس‌پی من بدون و با وجود قلم‌ها
۱- فایرفاکس
۲- کروم
۳- اینترنت اکسپلورر

75
سلام دکتر امیدعلی عزیز

کاربری را تصور کنید که برای اولین بار وارد تالار می شود و هنوز فونت XB Zar روی کامپیوترش نصب نیست و مطالب را نمی تواند مشاهده کند

معمولا صفحات اینترنتی را با فونتهایی مینویسند که اون فونت مال خود فونتهای ساین شده ی مایکروسافت است یعنمی فونتهایی که با نصب ویندوز نصب می شوند

یک جوری در توضیحات کنار تم قید بفرمایید که تم نیاز به فونت خاصی دارد
ممنون از توجهتان
من قلم رو از سایت irmug به روز کردم و شکل نمایش سایت برای من تغییری نکرد. لطفا قلم خود را به روز کنید و یک screen shot بفرستید. اگر ممکن است یک تصویر از قبل از به روز رسانی و یک تصویر بعد از به روز رسانی ا رسال کنید.

صفحه: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22