سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vafa

صفحه: 1 ... 284 285 [286]
4276
این ترتیب فراخوانی بسته‌ها در زی‌پرشین تابع یک روال عمومی و همواره ثابت است یا بنا به نحوه به‌کارگیری زی‌پرشین در تهیه اسناد گوناگون، فرق می‌کند؟
در حال حاضر فقط دو استثنا وجود دارد و آنها subfigure و caption هستند که باید بعد از xepersian فراخوانی شوند.

4277
سبک نوشتار / پاسخ : 2 تا ایراد تو بیمر:
« : اكتبر 06, 2009, 03:40:12 pm »
۱  این مشکل زی‌پرشین نیست خود beamer نوشته‌ها را بصورت ragged می‌کنه و این جزئی از طراحی این بسته است و این موضوع ربطی به xepersian ندارد.

۲- اگر منظورت را درست متوجه شده باشم با قرار دادن کد زیر باید مشکلت حل شود:
\def\mathfamilydefault{\rmdefault}

4278
لطفاً مثالهای من را تغییر ندهید و اگر تغییر می‌دهید آن را با اسم من منتشر نکنید. این کار یک abuse نسبت به مجوز LPPL است.

4279
من زی‌پرشین را قبل از graphicx فراخوانده بودم و وقتی ترتیب فراخوانی را عوض کردم مشکل حل شد. (اما متعجبم از این که همان ترتیب اولیه روی دستگاه دیگری درست عمل کرد.)
ٓxepersian باید آخرین بسته‌ای باشد که load می‌کنید. اینکه همان ترکیب اولیه روی کامپیوتر دیگری کار کرده است جزو محالات است مگر اینکه آن کامپیوتر دیگر تنظیمات درست نداشته است.

4280
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : PSTricks
« : اكتبر 04, 2009, 07:12:20 pm »
آیا راهی برای بهتر نوشتن این کد وجود دارد؟ من مدتی سعی کردم. اما آخر بهتر از این نشد. اگر راهی وجود دارد لطفن معرفی کنید.
ممنون
متأسفانه من وقت نگاه کردن به کد شما را در حال حاضر ندارم و در آینده هم به اینگونه سؤالات جواب نخواهم داد چون این را شما باید با سعی، ممارست و مطالعه یاد بگیرید. تنها دو توصیه:

  • از مختصات محیط pspicture خارج نشوید.
  • محمورهایی را که می‌خواهید بیشتر یا کمتر از اندازه معمولی که PSTricks به شما می‌دهد باشد با \psset و گزینهٔ Dx,dx,Dy,dy درست کنید. کدی که نوشته‌اید آشکارا ناشیانه است

4281
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : PSTricks
« : اكتبر 04, 2009, 01:14:11 pm »
خوب بهتر است سوالم رو جور دیگری بپرسم. می‌خواهم تصاویر درست شده توسط PSTricks را در فایل‌های دیگر بوسیله‌ی دستور includinggraphics استفاده کنم. اندازه‌ی این تصاویر بزرگ است. بنابراین بخش زیادی از صفحه خالی می‌ماند. چگونه می‌توانم این تصاویر را به اندازه‌ی دلخواه در بیاورم.
\includegraphics[scale=<value>]{<image-name>}

4282
زی‌تک / پاسخ : فونت پیش فرض در زی پرشین
« : اكتبر 04, 2009, 01:07:16 pm »
نقل قول
وقتی در سر فایلم فونت متن رو تغیر میدم فونت فرمولها تغیر میکنه؟ یعنی مثلا کیهان یه جوریه زر یه جوری نیلوفرم یه جوری؟برای اینکه فونت فرمولهام همون پیش فرض لاتک بشه چه دستوری لازمه؟
قلم متن هیچ ربطی به قلم ریاضی نداره.

4283
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : PSTricks
« : اكتبر 03, 2009, 03:46:26 pm »
مشکل دیگری که هنوز نتوانستم رفعش کنم، اندازه‌ی تصویری است که من با PSTricks می‌سازم. قطع این تصویر A4 است. برای استفاده از این تصویر در فایل‌های دیگر، چه راه‌کاری برای کوچک کردن اندازه‌ی این تصویر داریم. به مثال توجه کنید. من برای این که تصویر در فایل نمایش داده شود. مجبور شدم با تغییر مختصات، تصویر با به گوشه‌ی بالای صفحه انتقال دهم. اما دیگر در پایین این تصویر امکان درج اشیاء دیگر نداشتم. چون قطع آن A4 است.
من چیزی از حرف شما نفهمیدم.

4284
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : PSTricks
« : اكتبر 03, 2009, 01:14:10 pm »
از وقتی که در گروه فارسی‌لاتک، آقای خلیفی ابزار PSTricks را معرفی کردند، من سعی کردم که تمام شکل‌هایم را با PSTricks رسم کنم. الحق و الانصاف که در جدید به روی من باز شد. اما هنوز احساس نیاز می‌کنم که با این نرم‌افزار آشناتر شوم. به طور دقیق‌تر می‌خوانم بدانم که چرا PDFLATEX قادر با کامپایل فایل‌های PSTricks نیست؟

PSTricks یعنی Postscript Tricks. یعنی اینکه اگر از PSTricks استفاده می‌کنی شما به یک مترجم postscript نیاز داری. pdflatex وقتی مستقیم PDF می‌گیری، مترجمی وجود ندارد که postscript را به PDF ترجمه کند و بنابراین نمی‌توانی از pstricks مستقیماً با pdftex استفاده کنی. می‌توانی از بسته‌هایی مثل auto-pst-pdf یا pstool استفاده کنی که اینها در هنگام run به جای pdflatex خود latex رو روی فایل run می‌کنند، یک تصویر eps درست می‌کنند بعد اون رو به pdf تبدیل می‌کنند و در مرحلهٔ آخر pdflatex روی فایلت run خواهد شد و اون تصویر pdf رو قرار می‌دهد.

4285
زی‌تک / پاسخ : Letter در زی پرشین
« : اكتبر 02, 2009, 02:50:20 pm »
جناب امین طوسی با سلام بنظر می رسد که کلاس نامه اشکالاتی دارد چرا که 1- آدرس گیرنده و فرستنده را چپ چین می کند - 2 - \date{} کار نمی کند. اگر بصورت دستی هم تاریخ را وارد کنیم راستچین می کند. باز هم از شما تشکر می کنم.

کد زیر را قبل از \begin{document} قرار دهید:
\makeatletter
\renewcommand*{\opening}[1]{\ifx\@empty\fromaddress
  \thispagestyle{firstpage}%
    {\if@RTL\raggedright\else\raggedleft\fi\@date\par}%
  \else  % home address
    \thispagestyle{empty}%
    {\if@RTL\raggedright\else\raggedleft\fi\if@RTL\begin{tabular}{r@{}}\else\begin{tabular}{l@{}}\fi\ignorespaces
      \fromaddress \\*[2\parskip]%
      \@date \end{tabular}\par}%
  \fi
  \vspace{2\parskip}%
  {\if@RTL\raggedleft\else\raggedright\fi \toname \\ \toaddress \par}%
  \vspace{2\parskip}%
  #1\par\nobreak}
\makeatother

صفحه: 1 ... 284 285 [286]