سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - مرتضی

صفحه: 1 [2] 3 4
16
ظاهرا دستور \baselineskip با بسته empheq ناسازگار است. همانطور که در ضمیمه دیده می‌شود، وقتی از محیط empheq استفاده می‌شود، شماره فرمول دقیقا روبروی فرمول قرار نمی‌گیرد و بالاتر از آن است. در صورتیکه بدون استفاده از این محیط، شماره فرمول به درستی روبروی فرمول قرار می‌گیرد.

17
وقتی عنوان یک section در انتهای صفحه قرار می‌گیرد و جایی برای پاراگراف بعدش در همان صفحه نیست، عنوان section بطور خودکار به صفحه بعد منتقل می‌شود. آیا می‌توان محیطی به نام «مثال» تعریف کرد که چنین کاری انجام دهد؟ در این محیط، کلمه مثال پررنگ نوشته شده و خطی (\rule) زیر آن کشیده می‌شود و بعد از آن متن مربوطه می‌آید.

18
چطور میشه چیزی مثل ضمیمه درست کرد؟
همانطور که در شکل مشخص است، مستطیل قرمزرنگ را فقط برای section میخواهم و برای subsection فقط میخواهم رنگی باشد و بعد از شماره آن خط تیره باشد.

19
بنا به دلایلی برای قلم ریاضی از
\usepackage[utopia]{mathdesign} استفاده می‌کنم. می‌خواهم چند نماد خاص از جمله \sum و \int را با قلم پیش‌فرض لیتک بنویسم. آیا راهی وجود دارد؟

20
قلم‌ها و حروف / تنظیم baseline فونت انگلیسی
« : دسامبر 05, 2012, 11:02:23 pm »
آیا راهی وجود داره که بشه در یک متن فارسی انگلیسی، baseline فونت انگلیسی رو بالاتر برد؟

21
موقع استفاده از این بسته با خطا مواجه میشم (که فایل log آن پیوست شده). به نظر شما مشکل از کجاست؟

22
چطور میشه کل یک جدول رو با caption اش در یک پس‌زمینه‌ی رنگی قرار داد، طوری که نیاز به تعریف یک محیط جدید یا تغییر پارامترهای خود جدول نباشه؟

23
چطوری میشه همه عناصرِ ستون اول از یک جدول رو بولد کرد و با رنگ آبی نوشت؟

24
همانطور که در ضمیمه دیده می‌شود، طول خط افقی بالای کلمات «example 1.9» و «example 1.10» بطور خودکار تعیین شده و متناسب با اندازه این کلمات می‌باشد. چطور می‌توان (حتی‌المقدور بدون استفاده از بسته اضافی و مثلا با دستور \rule) چنین چیزی تولید کرد؟

25
با استفاده از بسته framed و در محیط shaded نمی‌توان figure تعریف کرد (خطا می‌دهد). آیا این مسئله بعلت ماهیت بسته framed است یا راه‌حلی برای آن وجود دارد؟

26
میخواهم محیط جدیدی برای برخی از شکلهایم درست کنم که مثلا بصورت «شکل ن۱-۲: دومین شکل» شماره‌گذاری شود (حرف ن به عدد ۱ چسبیده است، عدد ۱ شماره فصل و عدد ۲ شماره خود شکل است). این محیط بایستی شمارنده مختص خودش را داشته باشد. ضمنا بتوان برای شکل مربوطه label گذاشت و هر وقت از داخل متن به آن اشاره کردیم، مثلا نوشته شود: «در شکل ن۱-۲ داریم».

مدیریت تالار:
تصحیح عنوان موضوع

27
با استفاده از بازتعریف section آنرا بصورت زیر تعریف کرده‌ام:
۱-۱- بخش اول
وقتی از درون متن با \ref به آن ارجاع می‌دهم، نوشته می‌شود: «همانطور که در ۱-۱- داریم»، در صورتیکه نمی‌خواهم خط تیره دوم در ارجاع بیاید، یعنی داشته باشم: «همانطور که در ۱-۱ داریم».
راه حل چیست؟

28
آیا میشه قلم Adobe-utopia رو بعنوان قلم انگلیسی برای کل متن انتخاب کرد؟ (ظاهرا این قلم از نوع T1 هست)

29
حروف‌چینی مستندات / تعریف یک شمارنده مخصوص
« : نوامبر 16, 2012, 01:57:10 pm »
میخوام یه شمارنده مخصوص داشته باشم که بصورت زیر بشمره:

۱(الف).
۱(ب).
۲(الف).
۲(ب).
۳.
۴(الف).
۴(ب).

و بشه واسه هر کدوم از این شماره‌ها یه label گذاشت تا بعدا بهشون اشاره کنم. مثلا یه جای متن داشته باشم: «در قانون \ref{1a} داریم» که خروجیش بصورت «در قانون ۱(الف) داریم» باشه و بشه روی ۱(الف) توش کلیک کرد و بپره به همون شمارنده‌ی بالا.

30
چطور میتونم یک جدول رو که با استفاده از longtable نوشته شده، کلا در سمت راست صفحه قرار بدم؟ flushright رو امتحان کردم ولی نشد

صفحه: 1 [2] 3 4