سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - مسهر باقری

صفحه: 1 [2] 3 4 ... 15
16
ابتدا باید از آقای موحدیان بابت زحمتهایی که می کشند، سپاسگزاری کنم. اما چند مورد :
1- مشکل محل نامناسب نقطه در حرفهای ب، پ و ی چسبان وجود داره مثلا در کلماتی که به بی، پی یا یی ختم می شوند، نقطه های این حروف به ی اخر می چسبند و شکل نامناسبی به اینگونه کلمه ها می دهند. (این مشکل در قلم نیلوفر وجود داره و در مورد قلم های دیگر سری X اونها رو امتحان نکردم.)
2- ضخامت ممیز فارسی کمی با ضخامت عددها ناسازگاره و فکر می کنم که کمی (البته بسیار کمی) ضخامت اون اگر بیشتر بشه ظاهر زیباتری پیدا کنه.

پیروز و سربلند باشید

17
داخل پوشه زیپرشین در توزیع تکی که استفاده می کنید باید باشه.

18
طراحی صفحه / پاسخ : تبدیل به شکل کتاب
« : اكتبر 15, 2013, 09:54:41 am »
1- بهتر بود پرسش خودتون رو در قسمت حروفچینی مستندات مطرح می کردید نه اینجا که مربوط به کارگاه های لاتک و زیپرشین هستش. اینجوری کسی به پرسش شما پاسخ نمیده.
2- از بسته ی fancy header استفاده کنید. برای جزییات بیشتر می تونید به راهنمای این بسته مراجعه و همینطور تالار رو جستجو کنید.
پیروز باشید

19
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : زیگزاگ
« : اكتبر 13, 2013, 12:19:37 pm »
اگر به راهنمای بسته های Pgf&Tikz و یا Pstricks مراجعه کنید چند مثال وجود داره.
پیروز باشید

20
به علت همین مشکل عدم ترتیب بود که به فایل زیندی قدیمی مراجعه کرده بودم. اما بهتر بود مشکل رو در اینجا مطرح می کردم از این بابت پوزش می خوام. فرمایشات شما متین و به‌جاست. 

21
پس دانشگاه آقای ترابی ok شد؟
با سپاس از آقای ترابی

22
اگر آقا وفا بخوان کتابشون رو چاپ کنن به نظر من دو راه وجود داره:
1- چاپ کتاب از طریق انتشارات یک دانشگاه که در این مورد تجربه ای ندارم ولی می دونم از نظر مالی بهره چندانی نداره که یک علتش ضعیف بودن پخش کتاب توسط انتشارات دانشگاه می تونه باشه.
2- چاپ کتاب در یک انتشارات خصوصی که معمولا ناشر معتبر پس از بررسی اثر و مثبت بودن نظر ناشر، به نویسنده پیشنهاد چاپ مشارکتی کتاب رو می ده مثلا به ازای هزار جلد پانصد جلد رو نویسنده خریداری کنه که دلیلش هم بر می گرده به بالا بودن فعلی هزینه چاپ و نشر و کاهش قدرت مالی ناشران. البته در کنار این پیشنهاد، پیشنهادات دیگری هم به نویسنده ارایه می ده که موردی هست. کف تیراژ کتاب 1000 نسخه هستش چون کمتر از اون برای ناشر مقرون به صرفه نیست. مطالبی رو که گفتم تجربه شخصی بنده هست.

23
سلام آقا وفا
اگر اجازه بفرمایید نظر شخصی خودم رو بیان کنم.
با توجه به زحمت های زیادی که کشیدید و می کشید این کار کاملا منطقی است و شما چقدر مهربان و دوست داشتنی هستی اما قیمت کتاب رو ناشر تعیین می کنه و قیمت هر صفحه کتاب با توجه به قیمت ا*ر*ز در حال حاضر حدود چهل تا پنجاه تومان است.
ارادتمند

24
Xindy / پاسخ : ترتیب قرار گیری حرف ا و آ در نمایه
« : سپتامبر 10, 2013, 11:00:13 pm »
یک نمونه رو هم پیوست کردم.

25
Xindy / پاسخ : ترتیب قرار گیری حرف ا و آ در نمایه
« : سپتامبر 10, 2013, 10:57:33 pm »
بله. فایل رو پیوست کردم.

با توجه به اینکه فایلهای مرتبط با زیندی فارسی در CTAN موجودند،‌ پیوست این پست حذف شد.

26
Xindy / پاسخ : ترتیب قرار گیری حرف ا و آ در نمایه
« : سپتامبر 02, 2013, 12:41:41 am »
سلام
درواقع مشکل از اسکریپت مربوط به نمایه هست. اگر اسکریپتی که آقای امیدعلی نوشته بودند رو دارید اون رو جایزگزین اسکریپت فعلی کنید و texhash رو در command prompt اجرا نمایید. اگر اسکریپت رو ندارید فکر می کنم که در سایت پارسی لاتک موجود باشه.
پیروز باشید

27
با سلام
اگر به راهنمای زیپرشین مراجعه کنید پاسخ خود را خواهید گرفت.
پیروز باشید

28
سلام
برای وقتی که برای پاسخ دادن گذاشتید ممنون.
تونستم مشکل رو حل کنم. مشکل از مواردی که به اونها اشاره فرمودید نبود بلکه باید یک دستور جدید اضافه می کردم.
اگر بسته ی fontspec را فراخونی نکنم در فایل اصلی خودم خطا می گیرم.
بازم ممنون

29
با سلام
در خارج از محیط جدید خط افقی (\hrule) رنگی می شه ولی در داخل این محیط رنگی نمی شه. آیا دوستان راه حلی رو پیشنهاد می دهند؟

با سپاس

30
با سلام
آیا روش زیر رو هم امتحان کرده اید؟
نقل قول از آقای کارن‌پهلو:
در مورد مشکل شماره ۴ زی‌ءرشین، این مشکل زی‌پرشین نیست و مشکل بسته‌ای است که از آن استفاده می‌کنید. بصورت معمول، استفاده از زیرنویس داخل جعبه مشکل دارد و باید از ترکیب \footnotemark (داخل جعبه) و \footnotetext (خارج جعبه) استفاده کنید.

صفحه: 1 [2] 3 4 ... 15