سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - مسهر باقری

صفحه: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15
46
فایل‌های pdf رو ببرید در فتوشاپ و دوباره با فرمت pdf اونها رو ذخیره کنید. در ضمن ابعاد عکس‌های pdf شما خیلی بزرگ هستند. فایل پیوست رو ببینید.

47
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : نوشتن شماره شکل
« : آوریل 29, 2013, 07:45:20 pm »
فایل شما یک آکولاد اضافی در خط ۶۱ داشت. فایل پیوست رو ببینید.

48
با سلام به دوستان محترم
تصاویری رو که با فرمت pdf است رو میخواهم در پایان نامه بیاورم اما با دستور ‎‎\includegraphics نتیجه نگرفتم.فکر کنم این دستور فقط برای تصاویر با فرمت jpg باشد.ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید
با تشکر
اگه امکان داره یکی از تصویرهای pdf رو به همراه فایل کمینه پیوست کنید. احتمال میدم مشکل شما به مساله‌ی crop نبودن شکل pdf برگرده.

49
علت خطا اینه که شما در ابتدای فایلتون از \documentstyle استفاده کرده بودید در حالی که اگر از \documentclass استفاده کنید دیگه خطا نمی گیرید.

50
1- منظور شما کدوم دستوره؟
2- فایلی که با اجراش خطا می‌گیرید رو پیوست کنید.

51
میشه بفرمایید در فایل دیاگرام برای چی از
‎\usepackage{amsmath,amssymb,amsfonts,euscript,graphicx,color,xcolor}‎
استفاده کرده؟
هر یک از این بسته‌ها کار مخصوصی رو انجام می‌دهند. به عنوان مثال، بسته‌های amsmath، amssymb و amsfonts به فرمول‌های ریاضی و سمبل‌های مورد استفاده در رابطه‌های ریاضی و همینطور انواع قلم‌های قابل استفاده در این فرمول‌ها و رابطه‌ها برمی‌گرده و یا بسته‌ی graphicx به قرار دادن شکل و یا انجام انواع عملیات مختلف روی شکل‌ها برمی‌گرده و به همین ترتیب ..... .
برای جزییات بیشتر می‌تونید به راهنمای هر یک از بسته‌ها که در تکلایو یا میک‌تک موجودند مراجعه کنید.

52
الان مشکل کجاست؟
در ضمن، برای این جور کارها، چرا از بسته xy استفاده نمی‌کنین؟
اگر اشتباه نکنم منظور ایشون اینه که با ترکیب کردن این دو فایل خطا می گیرند.
با سلام و خسته نباشید

من قبلا در یک پست دیگه درباره "قرار دادن" نمودار در متن سوال کرده بودم اما چون نوشتن ریاضی در فایل ورد اصلا قشنگ نمیشه
به دنبال روشی برای "رسم نمودار" در زی پرشین بودم. یه فایل پیدا کردم که خودش اجرا میده اما وقتی میخوام بیارمش توی فایل خودم
خطا میده و نمیدونم چه مشکلی داره. هر دو فایل رو براتون پیوست کردم. ممنون میشم راهنماییم کنید که چطور اون دستور رو در فایل
خودم اجرا کنم

آیا منظور شما اینه که فایل به صورت زیر باید باشه؟

53
این فایل شما رو هم آزمایش کردم و خطایی نگرفتم. پیشنهاد می‌کنم به جای میک‌تک از تکلایو 2012 که به‌روز شده باشه استفاده کنید.

54
فایل شما رو با تکلایو 2012 آپدیت نشده امتحان کردم و مشکلی نداشت.

55
Xindy / پاسخ : شکستن کلمات در نمایه
« : آوریل 23, 2013, 07:00:11 pm »
این شکل نمایه خیلی طولانی هستش. پیشنهاد می کنم به صورت زیر تبدیلش کنید:

حساب دیفرانسیل و انتگرال
   اولین قضیه‌ی اساسی 
   دومین قضیه‌ی اساسی

یعنی یک نمایه با دو زیرنمایه

56
منظور از فایل کمینه فایل تک حاوی مشکل است. لطفا این فایل رو ضمیمه کنید.

57
حروف‌چینی مستندات / پاسخ : تاکید بر کلمات
« : آوریل 22, 2013, 12:35:56 am »
با سلام
رایج‌ترین راه ایتالیک کردن واژه‌ی مورد نظر است. این که با ایتالیک کردن منظور شما حاصل نمیشه به نوع قلمی که ازش استفاده می‌کنید برمی‌گرده و بهتره از قلمی استفاده کنید که قابلیت ایرانیک (وارون ایتالیک) رو داشته باشه. دو روش دیگه چندان توصیه نمیشه.
پیروز باشید

58
اولین راهی که به ذهن می رسه اینه که تا حد امکان از واژه های پارسی استفاده بشه اما همانطور که خودتون هم اشاره کردید برخی از واژه ها مانند «ژوئن» معنای عینی پارسی ندارند حال پرسش اینجاست که در اینگونه موارد چه باید کرد؟ آیا در کتابی که به اون اشاره کردید چیزی در این باره نوشته شده؟ به عبارت دیگه آیا نویسنده راه حلی هم پیشنهاد کرده؟

59
با سلام
با اشتیاق این بحث رو دنبال کردم و مطالب جالبی مطرح شد. به نظر من وقتی کاراکتری حرفی در حروف الفبای یک زبان وجود نداره عاقلانه نیست که از اون کاراکتر در واژه های اون زبان استفاده بشه. به عنوان مثال مانند این میمونه که از کاراکتر A در یک واژه ی پارسی استفاده بشه که کاملا غیرمنطقی است چرا که این کاراکتر در حروف الفبای پارسی وجود نداره.
در مورد مثالی که آقای دامن افشان زدند باید بگم که دیدم واژه ی «ارائه» در نوشتارهای زیادی به صورت «ارایه» نوشته میشه یا واژه ی «مسائل» به صورت «مسایل» نوشته میشه و به این صورت مشکل رو صوری حل می کنند. همزه هم از این قاعده مستثنی نیست و وقتی که این کاراکتر و کاراکترهای مشابه در زبان پارسی وجود ندارند استفاده از اونها غیرمنطقی به نظر میرسه.
روی نسخه های نگارشی پیشنهاد شده توسط فرهنگستان زبان هم خیلی نمیشه حساب کرد چرا که شاهدیم هر از چند گاهی دستخوش تغییرات می شوند که خودش حکایت از بنیادی بودن مشکل و سردرگمی موجود داره. دلیلش هم میتونه همین آمیختگی زبان پارسی با زبان عربی باشه که صد البته کار طراحان قلم رو پیچیده و دشوار می کنه. البته این بحث ها خیلی پیچیده است و مجال اندک.
در مورد قلم هم باید عرض کنم که به شخصه قلم XB Niloofar رو قلم زیبا و کم اشکالی می دونم و شاید تنها اشکالی که می بینم مشکل عدم کشیدگی حروفه که مشکل بسیاری از قلم های دیگر هم هست. تنها قلمی که می دونم این مشکل رو نداره قلم فروردین تک پارسی هستش (که به شخصه خیلی قبولش دارم).
خود بنده قلم XB Niloofar رو تا حدودی اصلاح کردم و برای کارهای روزمره از نسخه ی اصلاح شده ی این قلم استفاده می کنم و فکر می کنم که برای نوشتن پایان نامه و کتاب قلم مناسبی باشه. مشکلات برطرف شده ی این قلم عبارتند از
۱- اصلاح صفر توپر به صفر توخالی
۲- در قلم اصلی نقطه ی حرف های پ، ی و ب چسبان هنگامی که پیش از حرف ی آخر قرار می گرفتند به ی آخر می چسبیدند که ظاهری نامناسب به نوشتار می داد و تا اونجا که مقدور بود این نقطه ها رو قدری به سمت راست جا به جا کردم. البته بیشتر از این نمی شد این نقطه ها رو جا به جا کرد چون این نقطه ها ممکنه به حرف هایی مانند ر، ز، ژ و و بچسبند که خودش مشکل دیگری رو درست می کرد.
در پایان باید عرض کنم که همانطور که آقای کارن‌پهلو گفتند فرقی نمی کنه که چه قلمی به عنوان قلم پیش فرض انتخاب بشه و با انتخاب یک قلم خاص، دنیا به آخر نمی رسه  :) چرا که یکی از صدها نقطه ی قوت زیپرشین همین آزادی عمل برای انتخاب قلم هستش که اون رو از نرم افزارهای حروفچینی پارسی مشابه دیگر متمایز می کنه.

60
با سلام
پس از رفع ابهام آقای دامن افشان در مورد بحث هایی که در ارتباط با آقای دامن افشان توسط اینجانب مطرح شده بود، اینجانب رسما از آقای دامن افشان پوزش می خواهم.

صفحه: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15