سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - موسوی‌ندوشنی

صفحه: 1 ... 5 6 [7] 8 9
91
توی این فایل، هیچ کنترلی روی شکل‌ها وجود ندارد. در واقع، تمام شکل‌ها، به آخر نوشته منتقل شده‌اند.
جناب آقای دامن‌افشان
با سلام
از پاسخ شما متشکرم. اما تمام شکلها به آخر نوشته منتقل نمی‌شوند. لطفاً به فایل زیر توجه کنید. البته توضیح شما درباره محیط شناور شکل متین است.
پی‌نوشت: یک فایل که قابل بارگذاری در تالار (به علت حجم بیش اندازه) نبود، با ایمیل برای شما ارسال شد.
با سپاس

92
سلام دوستان گرامی
من در فایل زیر شکل‌ها را به‌گونه‌ای چیده‌ام که نوشته‌ای بین آنها قرار نگیرد. به عبارت دیگر شاید؟ شکل نوشته را به دو و یا چند قسمت تقسیم نکند. نمی‌دانم این روش در نوشته‌های بزرگ و طولانی ایجاد اشکال می‌کند یا خیر؟ پاسخ دوستان برایم مغتنم است.
با سپاس

93
با سلام
باگ رفع شد و لینک‌های نسخه جدید (bidiTeXmaker-2013r3) در پست اول قرار داده شد.
جناب آقای علوی‌زاده
با سلام
ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های جنابعالی، احتراماً به استحضار می‌رساند که بنده یک فایل Tex (پیوست) را تصادفاً با دو نسخه مختلف bidiTeXmaker امتحان کردم و دو فایل pdf متفاوت حاصل شد. من نام فایل‌های pdf را شماره نسخه‌هایی از ادیتور گفته شده انتخاب کردم که اجرا با آن انجام شده است.
با تقدیم احترام
موسوی ندوشنی

94
حروف‌چینی مستندات / پاسخ : آدرس در اشعار
« : ژوئن 05, 2013, 09:54:37 pm »
منظور شما از اوتوماتیک دقیقاً چیه؟
جناب آقای کارن‌پهلو
با سلام و عرض ارادت
ابتدا از التفات شما نسبت به سوالم متشکرم. بنده برای این که منظور خود را بهتر و دقیق‌تر بیان کنم، در زیر دو فایل تقدیم می‌کنم. همانطور که ملاحظه می‌فرمایید با دستور \سراینده هدفم به‌صورت اتوماتیک محقق شده است.
با احترام مجدد - موسوی ندوشنی

95
حروف‌چینی مستندات / آدرس در اشعار
« : ژوئن 05, 2013, 12:53:13 pm »
با سلام خدمت دوستان گرامی

من در فایل پیوست دو نوع آدرس‌دهی برای اشعار دارم. اول با استفاده از شیوه‌ی زیرنویس و دوم با استفاده از روش جدول. به نظر شما می‌توان برای شکل دوم راه حل اتوماتیک‌تری ارایه نمود که فاصله آدرس از بیت مرتبط هم قابل کنترل باشد. قبلاً از کمک شما دوست عزیز سپاسگزارم.

96
با سلام خدمت دوستان گرامی

علاقه و شوق دانشجویی  را به beamer در فایل پیوست ملاحظه کنید که Tex و بیمر نمی‌داند.
پی‌نوشت: مدیر محترم تالار هر زمان که صلاح دید می‌تواند این پست  را حذف کند. چون  قضیه همان‌گونه که گفتم مرتبط با tex نیست.

پیروز باشید.

97
بعید می‌دونم در تک‌لایو ۲۰۱۲ کار کند چون زبان لوا تغییرات اساسی داشته است.
جناب آقای کارن‌پهلو
با سلام و عرض فروتنی
آیا راجع به زبان لوا مستنداتی سراغ دارید؟ ضمناً این زبان دارای مترجم است و یا با مفسر کار می‌کند و یا به طرز دیگری عمل می‌‌نماید؟ راهنمایی‌های شما مثل همیشه ره‌گشا است.
پایدار باشید.

98
من از اون موقع تاحالا تمام بخش beamer رو خوندم. سردرد گرفتم ولی آخرش هم فایل درستی دست گیرم نشد.
با سلام
من کار آقای امید علی (با تشکر از وی) را که دانشجوی ارشدم (آقای محمد قربانی) زحمت تغییر آن را کشیده است جهت استفاده دوستان تقدیم می‌کنم. می‌دانم که شکل آرمانی (قبلا آقای کارن‌پهلو در یک پست نظر خود را فرموده‌اند.) را ندارد اما کار راه انداز است. البته همه‌ی ما هم‌چنان منتظر و چشم به راهیم تا آقای کارن‌پهلو کار ارزشمند خودشان (سیمرغ) را تا آخر سال جاری میلادی ارایه دهند. بنده به سهم خویش از پایمردی وی سپاسگزارم و برای ایشان تندرستی و بهروزی آرزومندم.
پی‌نوشت: برای اجرا فایل در TeXworks از گزینه Lualatex استفاده کنید. برای مشاهده پاره‌ای از عناصر آن، برنامه باید دوبار اجرا شود.

99
خواهش میکنم اگر فایل نمونه نهایی بدون اشکالی دارین برام بفرستین.
با سلام
بنده نمونه و یا نمونه‌هایی (برای امتحان بد نیست) دارم که به علت حجم زیاد قابل بارگذاری در تالار نیست. اگر مایل هستید از طریق امکان پیغامهای خصوصی آدرس ایمیل خود را برای حقیر ارسال دارید تا بنده آنها را برایتان ارسال دارم. شاید از این طریق گشایشی در کار شما ایجاد شود. البته توزیع Tex بنده تک‌لایو 2012 است و من نمی‌دانم که با سایر توزیع‌های دیگر Tex نیز جواب می‌دهد؟ یا خیر
پیروز باشید

100
با سلام خدمت جناب کارن‌پهلو
نمی‌دونم چرا شما باید ناراحت شده باشید! به هر حال بنده به هیچ شخصی توهین نکردم، فقط از هزاران باگی که زی‌پرشین داره ناراحتم،
با تشکر.
کاربر محترم
با سلام و عرض ادب

بنده این تاپیک را از ابتدا تا انتها مطالعه نموده‌ام. به نظر می‌رسد که باید نکاتی خدمت شما تقدیم گردد.
1- اگر بسته و یا نرم‌افزاری مشتمل بر هزاران باگ است، تصور نمی‌کنید که عقل سلیم حکم می‌کند که انسان نباید با آن کار کند؟!
2- اگر بسته و یا نرم‌افزاری مشتمل بر هزاران باگ است، چطور افرادی زیادی با آن مشغول نوشتن مقاله، پایان‌نامه، گزارش و کتاب و ... هستند؟!
3- اگر از واژه هزاران باگ به‌عنوان تفنن ادبی استفاده کرده‌اید. تالار جایی است که در آن سخن به جِدّ می‌گویند و سخن از سر تسامح مسموع نیست.
4- شما کسی که سالها است که عمر گرانبهای خود را بی مزد و منت مصروف این امر مهم نموده است مورد خطاب قرار می‌دهید که چرا ناراحت شده‌اید و بعد مدعی هستید که محصول شما هزاران باگ دارد!
5- از این هزاران باگ چندتای آنها را در مکان مناسب‌اش گزارش فرموده‌اید؟
در خاتمه خواهش بنده این است که در نوشته‌های خویش تامل بیشتری مبذول فرمایید تا نوشتار شما متین‌تر و استوارتر گردد.
پیروز باشید.

101
عمومی / پاسخ : کتاب خودآموز TeX
« : مه 16, 2013, 11:09:48 am »
جناب آقای خلیفی
 با سلام و عرض ادب
اعلان خبر کتاب از سوی جنابعالی (که جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارید) می‌تواند دارای دو قرائت باشد.
۱- اطلاع‌رسانی. در این صورت بهتر نبود خود نویسنده این عمل را انجام می‌داد. مانند مورد آقای ابطحی و یا به نحوه دیگری این عمل انجام می‌شد.
۲- توصیه و یا احیاناً تایید کتاب. زیرا از بسته زی‌پرشین ذکری در آن رفته است که شما نسبت به آن صاحب‌نظرترین فرد هستید.
با این مقدمه کوتاه ‍پیشنهاد شاگرد شما این است اگر صلاح می‌دانید توضیحی در موارد گفته شده، جهت رفع ابهام اضافه شود.
با عذر تقصیر - موسوی ندوشنی

102
بله تصاویر با R تولید شده اما داده ها جهت تولید دوباره تصاویر و ذخیره شدن با پسوند .eps وجود ندارد. فایل Tex شما ار دیدم و فکر کردم بعد از اسم فایل باید پسوند .pdf اضافه شود، اما با وجود انجام این کار باز هم تصاویر نمایش داده نشدند.؟؟؟
(بسته های لازم نیز هم فراخوانی شده اند)
با سلام،
بنده از مسیر تولید تصویرهای پست قبلی خود در R عکس گرفتم که به پیوست است، که شامل کدها، اجرای آن، تصویر تولید شده و بالاخره نحوه‌ی ذخیره فایل شکل تولید شده است. پرسش حقیر این است که شما هم همین مسیر را طی می‌کنید؟ اگر پاسخ مثبت است علی‌الاصول نباید برای درج تصویر و یا تصاویر خروجی از R در Tex مشکلی وجود داشته باشد. چنانچه در پست قبلی بنده نیز مشاهده شد.
پیروز باشید

103
مسیر و اسم فایل رو درست نوشتم
نمونه فایل pdf  رو هم فرستادم
ممنون ج بدین
با سلام،
با توجه به فایل ارسالی شما گمان می‌کنم که خروجی متعلق به نرم افزار R است. اگر حدس بنده درست باشد، به شما توصیه می کنم که از فرمت eps به‌عنوان خروجی شکلها در R استفاده کنید. اما اگر روی فرمت pdf تاکید دارید، لطفاً فایل پیوست را ملاحظه فرمایید.
پیروز باشید

104
زی‌تک / پاسخ : در ادامه کتابی درباره xepersian
« : آوریل 28, 2013, 07:08:02 am »
برای فراگرفتن زی‌پرشین از پایه مناسب باشه. برای این کار اول باید از نصب تک‌لایو و ... شروع کرد و در تمام مثالها نمونه‌های پارسی قرار داد. اگر شخصی تصمیم جدی برای این کار داره به من خبر بده، چون من می‌تونم تا مقداری کمک کنم. آخر سر هم که کتاب تمام شده یا می‌تونید اون رو بصورت رسمی چاپ کنید برای فروش یا اینکه بصورت مجانی در CTAN قرارش بدهید
با سلام،
بنده با مشخصاتی که آقای کارن‌پهلو برای تهیه کتاب فرموده‌اند یعنی کتاب تک برای زبان پارسی حاضرم در حد توان خود کمک مالی داشته باشم. دانش تکی حقیر در مقابل دوستان خبره و مجرب اندک و ناچیز است. اما اگر این کار با پایمردی آنها پا گرفت. بنده نیز پیشنهاداتی کلی در خصوص این مهم دارم. به امید روزی که شاهد طبع و نشر این اثر باشیم.
با تجدید احترام


105
به نظرم کار کردن روی انتشاراتی ها هم کار جالبی است.
جناب آقای دکتر ترابی
با سلام و عرض ادب
ایده بسیار جالبی را مطرح نموده‌اید. زیرا این تجربه چند سال است که در مورد تک پارسی وجود دارد و موارد زیر از آن استفاده می‌کنند.
1- مرکز نشر دانشگاهی
2- انتشارات فاطمی
3- نشر کتاب دانشگاهی
4- چاپخانه دانشگاه صنعتی شریف
و چند جای دیگر که بنده اکنون به خاطر ندارم.
با احترام

صفحه: 1 ... 5 6 [7] 8 9