سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - محمد چهارسوقی

صفحه: 1 [2] 3 4 ... 22
16
سلام بله من فکر کنم پارسال بود که چنین دوره آموزشی در مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار شد
هم اکنون هم زی‌پرشین جزو استایل هاییست که برای تایپ پایان نامه در دانشگاه ما استفاده می شه. البته اگه دوستان حرفه‌ای اون استایل رو ببینند قطعاً کم و کاستی هایی داره ولی به هر حال همین شکلش هم برای ما عالیه. انشاالله اگر خدا خداست در آینده شاید بهترش هم کردیم.

یک مشکلی هم که من باهاش مواجه بودم و هستم این بود که یک استایلی خیلی وقت پیش برای پایان نامه های دانشگاهمون در نظر گرفته شده بود که من به نظرم یکسری جاهاش رو میشه عوض کرد تا قشنگ تر بشه ولی چون تغییر استایل خیلی سخت بود و احساس کردم از پسش بر نمیام استایل زی‌پرشین رو به گونه ای نوشتم که همون خروجی قبلی رو بده بیرون.

http://www.iasbs.ac.ir/research/page_make.php?ef=f&pagename=format

موفق باشید
بای

17
با سلام

آیا راه ساده ای هست که استایل unsrt-fa را به گونه ای تغییر داد که شماره های مربوط به volume به صورت bold  نوشته شوند؟

با تشکر
محمد

18
عمومی / پاسخ : mathjax
« : مه 08, 2011, 08:18:45 am »
سلام

۱. آیا mathjax بهتر است یا codecogs؟

۲. فونت کدامیک زیباتر است؟

۳. ساده ترین راه استفاده از mathjax چیست؟ من فایل‌های مربوطه را در روی سایتم قرار دادم که بعد از extract کردن حدود ۱۲۰ مگ شد که خیلی زیاد بود. شنیده بودم که می‌توان بدون قرار دادن فایل‌های مربوطه و با ارجاع به سایت اصلی خود mathjax نیز فرمول‌ها رو نمایش داد. که من متاسفانه نتونستم این کار رو بکنم.

۴. البته شخصی کامنت داده بود که با انجام این کار سرعت load شدن پایین میاد، کسی می‌دونه چقدر پائین میاد؟

محمد

19
Texmaker / پاسخ : تکمیکر 3.0
« : آوریل 28, 2011, 09:22:21 am »
با سلام

من هم با این نظر در کل موافق هستم که نباید علائم مربوط به تک در دسترس کاربر باشه. و در واقع موافقم که کاربر باید اونها رو حفظ کنه.

البته من خودم به این صورت حفظ شدم که زمانی که با فارسی تک کار می کردم مجبور بودم هی برم تو winedit و برگردم و تایپ کنم که به مرور زمان حفظ شدم.

البته به نظر من ادیتور باید حتما auto complete داشته باشه.

دلیلم هم این هست که یک تایپیست باید به این نقطه برسه که فقط از کیبورد استفاده کنه و اصلا سراع ماوس نره تا سرعتش بتونه خیلی بالا بره در غیر این صورت سرعت تایپ از یک حدی بالاتر نمی‌ره.

اگر ادیتور راهنمای علائم داشته باشه، کاربر عادت می کنه و خیلی سخت به این سمت میره که فقط از کیبورد استفاده کنه.

20
Texmaker / تکمیکر 3.0
« : آوریل 06, 2011, 06:19:18 pm »
سلام
تکمیکر اخیرا ورژن 3.0 رو بیرون داده که فکر کنم چیز جالبی باشه. یک چیزی که از ورژن 2.2 به بعد اضافه شده این هست که میشه قسمتهای \section \chapter , .... را collapse کرد که به نظرم امکان بسیار عالی است.

تا جایی که یادم هست آقای سید رضی در چند ماه آینده تصمیم داشتند کارهایی بر روی تکمیکر دو جهته انجام دهند. شاید بد نباشد ورژن 3.0 را هم ملاحظه کنند شاید به درد خورد.

تغییرات در ورژن ها ی مختلف را می توان در آدرس زیر مشاهده کرد

http://www.xm1math.net/texmaker/log.html

21
سلام آقا وحید :-)
خسته نباشید.
عجب نکاتی گفتید من از این منظر تا به حال به این مسئله نگاه نکرده بودم. بسیار جالب بود.

به نظر من هم مثبت‌ها وجود داشته باشه و هم منفی‌ها خود آدم به راحتی در ذهنش به جمع بندی نهایی میرسه

اما اگر فقط مجموع در نظر گرفته بشه حالتی رو در نظر بگیرید که یکی ۵۰ تا مثبت داره و ۴۰ تا منفی که در کل میشه ۱۰ تا منفی. حالا کسی رو در نظر بگیرید که ۱۰ تا منفی داشته باشه و ۰ تا مثبت قطعا این دو نفر با هم فرق دارند که وقتی به صورت جزئی مشخص بشه اونوقت راحت تر هست تصمیم گیری.

به هر حال این نظر من بود و فقط به دید یک نظر آماتور بهش نگاه کنید.

با تشکر
محمد

22
امیدوارم به دردتون بخوره

23
بله با لاتک همه کار میشه کرد.  ;D

فعلا اینها به نظرم میاد. البته وقت نکردم چک کنم خودتون لطفا چک کنید.
همچنین یادم هست یک زمانی آقا وفا در مورد استفاده از این دستورات به همراه زی‌پرشین به من هشدارهایی دادند و گفتند که بشینم و راهنمای bidi و xepersian رو بخونم من هم خوندم و یادم هست که مشکلم حل شد. اما الان دقیقا یادم نیست که کلا مشکل چی بود و آخر سر چه جوری حل شد. چون دیگه هیچ وقت برام پیش نیومد که دوباره به کارم بیاد.

\renewcommand{\theequation}{\thesection.\arabic{equation}}
\renewcommand{\theequation}{\arabic{equation}.\thesection}
\renewcommand{\theequation}{\thechapter.\arabic{equation}}
\renewcommand{\theequation}{\arabic{equation}.\thechapter}


هر کدوم از این دستورها که دوست دارید استفاده کنید. همچنین می تونید به دلخواه خودتون تغییر بدید به جای . - بگذارید یا اینکه اول فصل بعد بخش بعد شماره فرمول و از این جور کارا.
امیدوارم که این راه حل اونقدر ناشیانه نبوده باشه که صدای آقا وفا در بیاد  ;)
اگر راه بهتر به ذهنم رسید اصلاح می کنم.

فعلا

24
من هم با همین شیوه ای که زی پرشین در حال حاضر شماره گذاری می کنه و آقا هادی هم در دو پست بالاتر نوشته بودند موافق هستم و به نظرم درست هست.

در مورد اینکه چرا درست هست به این نکته توجه کنید که لزوما در اینگونه شماره گذاری ها از عدد استفاده نمیشه و ممکنه از حروف و یا علائم دیگری استفاده بشه. در زبان انگلیسی هم حروف و هم ریاضی از چپ به راست است در فارسی حروف از راست به چپ است و این نوع شماره گذاری رو با اعداد ریاضی نباید یکسان در نظر گرفت و به نظر من باید به دید یک حرف بهش نگاه کرد و در نتیجه زی پرشین درست شماره گذاری می کنه.

25
عمومی / پاسخ : Journal Submission
« : مارس 14, 2011, 08:15:08 am »
سلام
من در اینگونه موارد فایل تک رو به عنوان main file می فرستم و بقیه فایل‌ها رو که فکر کنم فقط فایل bib هست رو مثلا به عنوان others یا supplement یا یه چیز توی این مایه ها می فرستم و تا الان هم مشکلی پیش نیومده. در مورد فایل های cls sty bst , ..... فکر کنم خود مجله باید داشته باشه  ;D

26
سلام

آقا محمود در یکی از پست‌هایشان:

مشکل دیگری که اسناد لاتک در قیاس با میکروسافت ورد دارند، عدم وجود ابزاری راحت برای درج نظرات مصحح و اعمال آنهاست. من مدتی با یکی از اساتید روی یک مقاله مشترک کار می‌کردم. درج نظرات هر یک از طرفین، رؤیت و اعمال نظرات کار بسیار راحتی در ورد است.

به این نکته اشاره کرده بودند که محیط مناسبی برای نظر نویسی وجود ندارد. من زمانی بسته‌ای به نام todonotes را دیده بودم که شاید راه حلی برای این مسئله باشد. فایل راهنمای این بسته را پیوست کردم.

لطفاً دوستان اگر راه حل های دیگری هم دارند در ادامه درج کنند.
ممنون

حذف فایل راهنمای بستهٔ todonotes.pdf ضمیمه شده.
برای دیدن راهنما دستور زیر رو بزنین.
texdoc todonotes

27
سلام
این بحث خیلی قدیمی است. یادم هست یک کارایی براش کردم ولی در مورد ضخامت مطمئن نیستم. سعی می‌کنم در اسنادم بگردم و پیدا کنم و به اطلاعتون برسونم.
موفق باشید

28
سلام به همگی

حالا که این بحث به اینجا کشیده من هم خودم رو نخود آش کنم. من خودم با این موافقم که مراجع لاتین شماره گذاری لاتین و فارسی شماره گذاری فارسی بشه فکر کنم اینجور قشنگ تره.

دیگه اینکه بیشتر موافق هستم که به صورت گزینه‌ای باشه البته با توجه به صحبت‌های آقا وفا و آقا محمود، گویا احتیاجی به گزینهٔ خاصی نیست و با جابجا کردن محل resetlatinfont خود شخص می‌تونه اون رو تنظیم کنه.

دیگه اینکه یک سوال در مورد پانوشت هم برام پیش اومد. پس چرا در پانوشت وقتی از LTRfootnote استفاده می‌کنیم شماره‌ها فارسی  است. البته من در این مورد باز موافقم فارسی باشه چون قشنگ تر به نظر می‌رسه.

نمی دونم چرا در مورد مراجع احساس می‌کنم اگه شماره‌های فارسی فارسی باشه و لاتین لاتین باشه قشنگ‌تره و در مورد پانوشت احساس می‌کنم که چه برای فارسی و چه لاتین شماره ها فارسی باشه قشنگ‌تره.

 :D

29
ممنون. متوجه شدم. موافقم  :)

30
یک پیشنهاد داشتم

آقا وفا اگر می‌بینید که بعضی از جواب‌ها کاربران را گمراه می ‌کند شاید بد نباشد که آنها پاک شوند و یا حتی در مورد جواب‌هایی که بعدا مثال‌های بهتری برای آنها داده می‌شود. حال اگر شما این دسترسی را دارید این کار را بکنید و الا به مدیران اطلاع دهید که این کار را انجام دهند.

البته این یک پیشنهاد است و نمیدانم مدیران تالار با آن موافق هستند یا خیر.

ممنون

صفحه: 1 [2] 3 4 ... 22