سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - syaavoosh

صفحه: [1] 2
1
TeX-e-Parsi  تا به این لحظه هنوز هم بهترین مستندات رو داره و از این نظر کم نقص‌ترین و کامل‌ترینه!

2
زی‌تک / پاسخ : بومی‌سازی تک و لاتک
« : دسامبر 03, 2010, 05:05:33 pm »
معمولاً نگارش را برای متون استفاده می‌کنند نه برای نرم‌افزار در صورتی که کاربرد گونه برای نرم‌افزار بهتر است. در بسیاری از این موارد من از فرهنگ لغت دهخدا کمک گرفته‌ام و چیزی از خودم نساخته‌ام.

گونه را هم بیشتر علوم زیستی جانوری و ... بکار برده‌اند...
شک ندارم که تا حد امکان دقت به خرج داده اید اما در این خصوص فرهنگ دهخدا متاسفانه بروز رسانی نشده و منبع مناسبی نیست. شاید با توجه به سایت‌های معتبری که خود نیز میشناسید در نهایت  موافق نظر من شوید.

3
زی‌تک / پاسخ : بومی‌سازی تک و لاتک
« : دسامبر 03, 2010, 04:20:35 pm »
برای بومی سازی به هر زبانی ، یا تسلط به آن زبان ضروری‌ست یا کمک گرفتن از اهل فن. وگرنه نتیجه کار بی شباهت به ترجمه های ماشینی نیست. البته آقای کارن‌پهلو در این خصوص زحمت خود را کشیده و میتوان نتیجه را در فایل راهنمای زی‌پرشین ذیل معادل ها (هم‌چندها) دید.مطمئناً ایشان نیز معترفند که هنوز جای کار در این‌باره فراوان هست و مشکل هم بیشتر از زبان فارسی است که کم اطلاعی ایشان نیز افزون بر علت شده. از این رو راهنمایی ها یا پیشنهادات به ایشان می تواند مفید باشد.
مثلاً  در صفحه 32 راهنما به جای \xepersianversion، گونه‌زی‌پرشین را پذیرفته اند.( که این گونه را در عنوان یکی از پست‌ها نیز می‌توان دید.) شاید بهتر باشد از همان واژه "نگارش" استفاده شود: نگارش‌زی‌پرشین.
در این زمینه از علوم، نگارش مفهوم درست‌تری را انتقال می‌دهد تا گونه.
بهمین قیاس: تاریخ‌گونه‌زی‌پرشین و ممیزی‌گونه‌زی‌پرشین
این انتخاب بیشتر محصول تاکید ایشان بر استفاده از واژگان اصیل پارسی‌ست اما میبینیم که در همین دو مثال اخیر به ناچار  ممیز و تاریخ، به کار برده شده...

4
همه کار را قرار نیست من انجام دهم. چرا خود شما پیش‌قدم نمی‌شوید و راهنمای کنونی xepersian را به پارسی نمی‌نویسید؟

به این دلیل:
http://www.parsilatex.com/forum/SMF/index.php?topic=1175.msg6592#msg6592
 :D

5
شاید بهتر است پله پله پیش رفت و اول راهنمای فارسی برای زی پرشین نوشت و بعد....

6
عمومی / پاسخ : حروف​چینی قرآن كریم
« : سپتامبر 03, 2010, 02:32:52 am »
من یک ایرانی خالص هستم و کاری با عرب و قرآن ندارم. جالب است که اعراب را برادر خود می‌پنداری چون من درست در نقطه مقابل شما هستم و نفرتی عمیق نسبت به اعراب دارم. اعراب همانهایی هستند که به زور شمشیر ایرانیان یکتاپرست را مسلمان کردند. اعراب همانهایی هستند که از برکت وجودشان غرب جرآت کرده به ایرانی که مرد علم و دانش و فرهنگ و تمدن است، لقب تروریست بدهد.  اعراب همانهایی هستند که در جنگ پیشین، هزاران جوان پاک ایرانی را کشتند. واقعاً نمی‌توانم درک کنم چطور می‌توانی عرب را برادر خود بدانی؟ کسی را برادر می‌خوانی که می‌خواهد خلیج پارس را بکند خلیج عرب؟

با کسب اجازه از آقای امین‌طوسی


و همین عربها بودند که به هنگام ورودشان برادری و برابری پیشه کردند و از این راه بزرگانی که هیچگاهفکر راه یافتن به طبقه مغان و دانشوران را هم در خیال نمیدیدند به پشتوانه همین ایده‌ها رشد کردند و ابن سیناها و ... را به جامعه انسانی عرضه داشتند. لابد شما اینقدر از تاریخ اطلاع دارید که بدانید راه یافتن از یک طبقه به طبقه‌ای بالاتر تا پیش از اسلام، در ایران حال بود!!!
خالص بودن شما را تبریک میگویم و بهتان حتماً هم باید رشک بورزم اما من: نصبم شاید به زنی فاحشه از اهل بخارا برسد (سهراب سپهری) و از این هم هیچ ابایی ندارم که چنان باشم و اکنون چنین. بگذاریم واژه اصیل را برای همان اسب‌های نفیس عربی بکار ببرند و نه برای آدمی با این واژه شکوهمند. این عبارات نازیستی چه بلایی بر سر دنیا آورد در جنگ جهانی دوم؟؟ هیتلر هم نژاد خالص و پاک می‌خواست، نه؟
عرب ایرانی را بزور شمشیر بسیار آزرد و اما این هیچ ارتباطی به این ندارد که ما ایرانی‌ها اگر اعراب را پذیرفتیم برای اندیشه‌های نوآورانه و آزاداندیشانه‌ی آن زمانشان بود. برای رهایی از بندهای سنگین حکومت‌های زهوار دررفته و تا خرخره در لجن فرو رفته‌ای بود که ملت را فراموش کرده بودند و همین ملت وقتی شنیدند کسی هست که میگوید برابریم و برادر ورای رنگ پوست و جایگاه، شیفته‌ی او شدند
جنگی که در گرفت جنگ دو حکومت بود نه دو نژاد و این دیگر اظهر من الشمس است. اگر فردا این اتفاق با چین بیافتد حتما شما همه‌ی چشم بادمی‌ها را به باد فحش می‌گیرید که چنین‌اند و چنان....
من نه دوستانه که خردمندانه به شما پیشنهد میکنم کمی پیش از اظهار نظر در اینگونه موارد، مطالعاتی ابتدایی داشته باشید. لااقل بدانید که اینجا-در این دنیا- نژادها؛ یعنی گونه‌های کاملا انسانی این دنیا؛ هیچ مشکلی با هم ندارند. لااقل به نقشه‌های جغرافیایی این مرز و بوم نگاهی بیاندازید! این که زحمتی برای شما ندارد! خواهی دید که بیش از 90 درصد مرزهایی که انگلیس برای تعیین حدود ملت‌ها رسم کرده‌اند از میان هم‌نژادهای یکسان می‌گذرد. و این عجیب نیست؟ تر ایرانی . ترک ترکیه‌ای.. بلوچ ایرانی. بلوچ پاکستانی .... عرب ایرانی. عرب.... و این سر منشاء جدال‌هایی شد که مادام‌العمر گریبان این انسان‌ها را توسط حکومت‌هایشان خواهد گرفت. چنان‌که صدام ادعای خوزستان کرد و طالبان ادعای تایبات و سمرقند....
مطلب دراز شد. شما در تک متبحرید و لازم الاحترام. اما خدا را که در مسائل دیگر تا قبل از آنکه کمی مطالعه داشته باشید، سکوت اختیار کنید. همانطور که اگر قدری تاریخ طبری میخواندی یا بیهقی و یا... شاید در مقدمه‌ی راهنمای انگلیسی زبان زیپرشین دیگر از کبایری چون داریوش و کوروش اسم نمیبردی ....که قصه‌ی شاهان همگی با اندکی تفاوت، یکیست و آنهم : آمدند.... به خاک و خون کشیدند.... رفتند.

باز هم علی‌رغم توصیه‌های مدیریت محترم، جوابیه نوشتم. خواهی بخشید

7
شما یا هرکس دیگه می‌تونه دی‌وی‌دی ارسال کنه البته در سایت نباید تبلیغش باشه چون مشکلاتی داره. به صورت رسمی و به اسم گروه پارسی‌لاتک و از طریق این سایت فعلاً امکانش نیست.

این محدودیتها و مشکلات به چه خاطر؟

8
مگر منابع آزاد مفید (و البته رایگان) در این باره نیست؟

9
عمومی / پاسخ : تبریک به آقای وفا کارن‌پهلو
« : ژوئیه 24, 2010, 06:12:19 pm »
با جناب آقای موسوی هم آواز میشوم :)

10
عمومی / پاسخ : روز تولّد زی‌پرشین
« : ژوئیه 22, 2010, 01:36:32 pm »
در آستانه جشن تولد زي پرشين به اطلاع دوستان مي رسانم كه آقاي خليقي به عنوان نفر دوم بخش مخترع و مبتكرجشنواره جوان خارج از كشور برگزيده شده اند. اين موفقيت را به ايشان و خانواده ايشان تبريك مي گويم و براي ايشان آرزوي سلامتي و توفيق و سربلندي دارم.

من هم به ایشون تبریک میگم.

11
در راستای حرف محمد، یکی از دوستان مدتی پیش این صفحه را در ویکی ساخته است که متآسفانه استقبالی از آن نشده.

امیر مسعود عزیز
باید «چیزی» باشه که توزیعش کرد؟!

مدیریت: تصحیح لینک ویکی

12
Texmaker / پاسخ : تک‌میکردوجهته ورژن ۰.۶.۶
« : ژوئیه 14, 2010, 02:52:32 pm »
من هم تک‌میکر تازه را روی اوبونتوی ۱۰٫۰۴ که ۳۲ بیتی است نصبیده‌ام. هنوز با آن کار نکرده‌ام، ولی دیدم که در صفحهٔ تنظیمات نوشته‌ها در هم فرورفته‌اند. تصویرش را به پیوست گذاشته‌ام.

با تغییردادن اندازهٔ این پنجره یا مثلاً maximizeکردن، مشکل همچنان باقیست.

بعداز نصب اوبونتو تنظیمات نمایش فونت رو تغییر دادین؟

13
چه دستوراتی ازاینترنت پیدا کردین؟
برای فعال کردن sidebar و نوار بالایی برای فهرست مطالب و ... در bidiPresentation از چه دستوراتی باید استفاده کرد.
این قابلیت وجود دارد؟
من هر چی دستور از اینترنت پیدا کردم جواب نداد.
ممنون میشم جواب بدهید. با تشکر قبلی

14
Texmaker / پاسخ : تک‌میکردوجهته ورژن ۰.۶.۶
« : ژوئیه 12, 2010, 05:56:25 pm »
آقای علوی زاده آیا این تک میکر برای میک تک بهینه شده؟
یعنی برای استفاده از تک لایو باید تنظیمات پیشفرض رو تغییر داد؟
متشکرم

15
زی‌تک / پاسخ : کشیدگی در قلمهای AAT
« : ژوئیه 08, 2010, 12:31:33 pm »
شاید بهتره با تصویر نشون بدم
به نظر من یا در ابتدای یک متن گذاشته میشه(به ندرت) و یا در انتهاش. که البته رایجه که در انتهای یک متن باشه. در اینجا بر سر مصرع سوم قرار گرفته و انگار فقط این مصراع هست که از خیامه و مثلا تضمین شده. نمیدونم اشتباه میگم یا نه
آقای کارن‌پهلو من که یادآور شدم مبتدی هستم. پس اگر شکل نوشتن من درست نیست ممنون میشم از شما که بهم یاد بدین نه اینکه حرف منو توی گیومه بذارین.

ضمنا این پیغام خطا به محض باز شدن اکروبات ریدر نشون داده میشه:
CAN NOT eXTERACT THE EMBEDDED FONT "KYBTVT+AlBayan" ...

صفحه: [1] 2