سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - امیرمسعود

صفحه: 1 [2] 3 4 ... 16
16
عمومی / پاسخ : خودآموز لاتک
« : اوت 12, 2011, 01:30:34 pm »
اگر امیر مسعود عزیز اجازه بدهند من یک مطالبی بهش اضافه کنم. یک راهنمای کوچک نوشتم پایان‌نامه درست کرده‌ام که اون را میخام اضافه کنم.
من توی یک سایتی دیدم که پرچم‌های ایران عزیزمان را از زمان‌های خیلی دور تا الان گذاشته بود.
این نماد عقاب یک زمانی خیلی دور در پرچم ایران عزیزمان بوده است. فکر کنم دوره هخامنشی بود. مطمئن نیستم.
نیازی به اجازهٔ من که نیست! من خیلی هم خوشحال می‌شم! از اون جا که نوشتن پایان‌نامه یک بخش خیلی مهم از کاربرد زی‌پرشین برای کاربران ایرانی است، افزودن چنین بخشی به این خودآموز خیلی هم می‌تواند خوب و مفید باشد.

راستی این عقاب زی‌پرشین کجاست؟ من تا حالا ندیدمش.

17
عمومی / پاسخ : خودآموز لاتک
« : اوت 11, 2011, 10:34:38 pm »
لوگوی شیر معروف علاقه‌مند به لاتک را (که بالای صفحهٔ تالار را هم مزین کرده) همیشه یک مشکل داشته؛ همیشه به سمت چپ نگاه می‌کرده و برای همین برای یک صفحهٔ راست‌به‌چپ مثل تالار ما مناسب نیست.

نسخهٔ راست‌به‌چپ همین آقای شیر را که برای خودآموز لاتک ساختم این‌جا هم می‌گذارم. شاید اگر آقای امین‌طوسی بخواهد و وقت داشته باشد، می‌تواند آن را به جای آقای شیر فعلی بگذارد.

18
عمومی / پاسخ : خودآموز لاتک
« : اوت 11, 2011, 03:12:39 pm »
خب من پس از یک سال و یک ماه و اندی، نسخهٔ تازه‌ای از این خودآموز را این‌جا می‌گذارم. البته یک وقت فکر نکنید که تمام این یک سال داشتم روی این نسخهٔ تازه کار می‌کردم!

این نسخه هیچ محتوای تازه‌ای ندارد. فقط از نظر فنی بهبود داده شده است. کاری کرده‌ام که افزودن درس‌های تازه به آن آسان‌تر شود. بنابراین اگر هدف شما تنها یادگیری لاتک است، نیازی به بارگیری این نسخه نیست. مطابق معمول، گذاشتنش این‌جا فقط برای ثبت در تاریخ است!

19
من هم یادم است که درست همین مشکل را داشتم. و مشکلم از قلم تیتر بود.
سلام
من الان میدته دارم از زی پرشین روی ویندوز ایکس پی استفاده می‌کنم و مشکلی ندارم. ولی اخیرا سعی کردم همین برنامه رو روی لپتاپم که ویندوز سون داره نصب کردم. ظاهرا همه چیز کار می‌کنه. اما فایل خروجی مشکل داره. حروف فارسی در سرتیترها به هم ریخته است. این مشکل فقط در دستورهای \section و \subsection وجود دارد. بقیه‌ی متن مشکلی ندارد.

من هنگام نصب تمام دستورات راهنما را انجام دادم، به جز نصب dotnetfx که نتوانستم برای سیستم ۶۴ بیت آنرا پیدا کنم.

پیشاپیش از کمکتان ممنونم

20
عمومی / پاسخ : حروف​چینی قرآن كریم
« : سپتامبر 03, 2010, 01:53:02 pm »
یک قلم برای حروف‌چینی قرآن ساخته شده به نام «نیریزی». آن را شورای عالی اطلاع‌رسانی ساخته، همان جایی که قلم نستعلیق را هم ساخته بود. از این جا بگیریدش.

21
انگار این برنامه به دست مسئولان رادیو نرسیده بود و شاید هم گمش کرده بودند. من یک بار دیگر آن را برایشان فرستادم. برنامه سرانجام پخش شد. در این جا می‌توانید ببینید و بشنویدش.

22
ببخشید کسی این برنامه‌ای رو که من ساخته بودم داره که برام بفرسته؟ جایی که توش برنامه رو بارگذاشتم، پاکش کرده و من هم هر چی می‌گردم تو لپتاپ خودم پیداش نمی‌کنم!! ایمیل من هست amp3030 روی یاهو (البته این ایمیل اصلیم نیست).

ممنون میشم اگه بفرستیدش برام.

23
عمومی / پاسخ : راه اندازی Donation
« : اوت 01, 2010, 01:28:03 am »
من امروز با یکی از آشنایانم که حقوق خوانده است، حرف زدم. دربارهٔ تأسیس یک بنیاد یا سازمان غیردولتی (NGO) یا شرکت برای گروه پارسی‌لاتک و زی‌پرشین حرف زدیم.

به گفتهٔ او این کار اصلاً غیرعادی نیست و خیلی وقت‌ها برای کارهای کوچکتر از این هم چنین چیزهایی راه می‌اندازند. مثلاً دو نفری که می‌خواهند با شرکت بزرگی قرارداد ببندند و پروژه‌ای را برای آن شرکت انجام دهند، خودشان سریع می‌روند یک شرکت ثبت می‌کنند تا به عنوان شخصیت حقوقی (و نه حقیقی) طرف معامله باشند. این کار کاملاً قانونی و از نظر حقوقی عاقلانه است. بعدش هم گفت خیلی خوب است که از حالا به فکر یک پایهٔ محکم برای کارتان هستید و این جوری بعدها خیلی کارتان آسان‌تر خواهد شد. گفت که در کل، یکی از مهم‌ترین خوبی‌های تأسیس چنین نهادهایی این است که هویتی فراتر از هویت افراد را برای یک گروه می‌سازد که با آمدن و رفتن آدم‌ها باقی می‌ماند.

دربارهٔ پارسی‌لاتک هم، پس از توضیحاتی که به او دادم، گفت که مثلاً اگر شما بخواهید یک همایش معرفی زی‌پرشین در یک دانشگاه راه بیندازید و نیاز به حامی مالی (اسپانسر) داشته باشید، بسیار بهتر است که یک شخصیت حقوقی باشید و نه مجموعه‌ای از اشخاص حقیقی، زیرا سازمان‌ها بسیار ترجیح می‌دهند که طرف حساب اشخاص نباشند و به جایش با سازمان‌هایی که از نظر حقوقی ثبت شده‌اند کار کنند. من فکر می‌کنم شاید حتی پیشنهاد طرح پژوهشی زی‌پرشین  که زمانی آقا محمود برایش زحمت زیادی کشید، یا چیزهایی شبیه به آن، وقتی بهتر به نتیجه برسند که گروه پارسی‌لاتک یک هویت حقوقی پیدا کرده باشد.

حالا دربارهٔ این که دقیقاً بنیاد ثبت کنیم یا سازمان غیردولتی یا شرکت، و مثلاً اگر بنیاد است، می‌خواهد انتفاعی باشد یا غیرانتفاعی، گفت بستگی به این دارد که واقعاً چه برنامه‌هایی برای آیندهٔ این کار دارید.

باید ببینیم ویژگی هرکدام از این‌ها دقیقاً چیست و دربارهٔ این حرف بزنیم که چه کارهایی می‌خواهیم بعداً با این گروه بکنیم و کدامش برای پارسی‌لاتک مناسب‌تر است. البته به گفتهٔ او یکی از خدماتی که دفترهای وکالت انجام می‌دهند چنین تصمیم‌گیری‌هایی است! ولی ما شاید بتوانیم با مطالعهٔ شخصی و مشورت با آدم‌هایی شبیه کسی که امروز با او حرف زدم، به نتیجهٔ دلخواهمان برسیم.

در ضمن، دربارهٔ این بخش از حرف‌هایم که «چه برنامه‌هایی برای آیندهٔ این کار داریم» شخصاً فکر می‌کنم کسی که بیشترین حق را برای اظهارنظر در این باره دارد، وفا کارن‌پهلو است. هرچند که خب دیگران هم حتماً می‌توانند نظرشان را بگویند.

24
من با 7zip نسخه  9.07 تست کردم و شد. احتمالاً 7zip شما نسخه قدیمی‌تر هست
نمی‌دانم مشکل با به‌روزرسانی 7zip حل شد یا نه، ولی تجربه‌ای که من داشتم این بود که گاهی وقت‌ها حتماً باید پروندهٔ فشرده را در درایوی که از نوع ext3 یا ext4 است (از نوع همان درایوی که لینوکس رویش نصب است) از حالت فشرده دربیاوریم، و همین کار روی درایوی از نوع fat یا ntfs جواب نمی‌دهد. فکر کنم این به خاطر وجود symbolic link در پرونده‌های بازشده است که در همهٔ فایل‌سیستم‌ها پشتیبانی نمی‌شود.

25
عمومی / اشتباهی در سایت جوملا
« : ژوئیه 30, 2010, 05:40:08 am »
در صفحهٔ اصلی سایت پارسی‌لاتک یکی از پیوندهای سمت راست «نمونه مثالهای زی‌پرشین» است. فکر کنم «نمونه» همان «مثال» است و بنابراین به قول ادبا اصطلاح «نمونه مثالهای زی‌پرشین» حشو است. به جایش بهتر است نوشته شود «مثال‌های زی‌پرشین» یا «پرونده‌های نمونهٔ زی‌پرشین».

26
ویکی یک صفحه لازم دارد که خلاصهٔ همهٔ بحث های مربوط به نمایه‌سازی در آن نوشته شود. من خودم هیچ تجربه‌ای در این کار ندارم، دوستان اگر می‌توانند کمک کنند.

27
Texmaker / پاسخ : نساختن فایل LOg
« : ژوئیه 25, 2010, 02:59:30 pm »
با سلام
چرا تک میکر نمی تواند فایل log جدید بسازد؟
لطفاً توضیح بیشتری بدهید: چه نسخه‌ای از تک‌میکر، کدام سیستم‌عامل، برای همهٔ پرونده‌ها یا تنها یک پروندهٔ خاص؟

این جوری نمی‌توانیم کمکی کنیم.

28
Texmaker / پاسخ : تک‌میکردوجهته ورژن ۰.۶.۶
« : ژوئیه 25, 2010, 02:58:11 pm »
یعنی کلا هیچ سندی کامپایل نمی‌شه، یا برای یک فایل خاص اتفاق افتاده؟
آیا تست کردید که واقعا PDF ایجاد نمیشه؟
والا الان نصب نیست که دوباره کنترل کنم، ولی یادمه خیلی سریع بعد از فشردن دکمهٔ F1 همه چیز متوقف می‌شد و اون پیغام می‌اومد. یعنی معلوم بود که کامپایلی انجام نمی‌شه.

همزمان اگه تو ترمینال xelatex رو اجرا می‌کردم کار می‌کرد.

29
Texmaker / پاسخ : تک‌میکردوجهته ورژن ۰.۶.۶
« : ژوئیه 24, 2010, 08:39:44 pm »
آقا من یه مشکل خیلی بدیهی توی لینوکس دارم. کامپایل انجام نمی‌شه و میگه Log file not found.

دقیقاً وقتی نسخهٔ ۰٫۶٫۶ رو وا کردم و نسخهٔ 4 May رو نصبیدم، کار می‌کنه. تو تنظیمات Quick Build رو هم نگاه کردم و همه چی درست به نظر می‌رسید.

سیستم من:
ubuntu 10.04 (lucid) 32 bit
Core 2 Duo 2.00GHz

30
عمومی / پاسخ : راه اندازی Donation
« : ژوئیه 24, 2010, 08:23:42 pm »
در کل می‌شود آیا یک سازمان غیردولتی (NGO) برایش ثبت کرد؟ یا یک بنیاد؟ من دربارهٔ بار حقوقی این ها چیزی نمی‌دانم، ‌فقط این را می‌دانم که خیلی از پروژه‌های کدباز برای ادامهٔ کارشان یک بنیاد (Foundation) ثبت کرده‌اند. مثلاً Linux Foundation، Ubuntu Foundation، Apache Foundation. حتی در ایران هم به تازگی دانشگاه‌های دولتی بنیاد راه انداخته‌اند که نخستین آن بنیاد شریف بوده و تازگی‌ها انگار دانشگاه‌های بزرگ دیگر هم همین کار را کرده‌اند.

صفحه: 1 [2] 3 4 ... 16