سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - محسن شریفی تبار

صفحه: [1] 2 3 ... 7
1
Texmaker / پاسخ : TeXStudio has CRASHED due to a SIGSEGV error in mac
« : سپتامبر 03, 2014, 07:50:42 am »
سلام. من الآن همین نسخه ۲.۸.۲ تک‌استودیو را دانلود و روی ۱۰.۹.۴ اجرا کردم و مشکلی نبود. شاید با پاک کردن برنامه و بعد تمام تنظیماتش از روی سیستم‌تون، و دانلود و اجرای مجدد، مسأله حل بشه.
در ضمن، توصیه می‌کنم شما که با مک کار می‌کنید، حتما ویرایشگر TeXShop را هم ببینید. این ویرایشگر با ایده تمرکز کامل بر محتوای نوشته طراحی شده و استفاده از آن را برای افرادی که در استفاده از علائم و دستورات در تک مبتدی نیستند، خیلی توصیه می‌کنم.

2
Texmaker / پاسخ : texmaker در مکینتاش
« : اوت 02, 2014, 03:44:29 pm »
البته در کنار پاسخ قبلی، به کاربران مکینتاش اکیدا توصیه می‌کنم که از ویرایشگر بسیار کارآمد TeXShop استفاده کنند، چون متأسفانه این ویرایشگر بسیار ساده و توانمند، فقط روی سیستم عامل مک نوشته شده است. البته برای استفاده از این ویرایشگر، لازم است که کمی دستورات مربوط به علائم در لاتک را از قبل بلد باشید.

3
Texmaker / پاسخ : texmaker در مکینتاش
« : اوت 02, 2014, 03:41:13 pm »
من به تازگیtexmaker رو برای mac os x نصب کردم اما وقتی quick build رو میزنم خطای:could not start the commandمیاد
اگر شما هیچ توزیع تک را روی سیستم خود نصب نکردید، که مشکل مشخص است. می‌توانید MacTeX را دانلود و نصب کنید که همان TeXLive برای مکینتاش است. در هر صورت بعد از نصب توزیع تک در سیستم، یک راه این است که به نرم‌افزار texmaker اعلام کنید که در کجا دنبال فایل‌های اجرایی تک بگردد. اگر تنظیمات پیش‌فرض نصب باشد، این پوشه خواهد بود:
/usr/local/texlive/2014/bin/x86_64-darwin/
بنابراین بایستی این آدرس را در ابتدای تنظیمات نرم‌افزار مربوط به quickbuild وارد کنید. البته می‌توانید path سیستم را هم به شکل مناسب در مکینتاش تغییر دهید که نحوه انجام این کار را با جستجو می‌توانید پیدا کنید.

4
سلام. قاعدتا شما قلم‌ها را درست نصب نکردید. قلم‌ها در مکینتاش با کمک برنامه
FontBook
نصب می‌شوند. این برنامه را که در خود سیستم هست اجرا کنید و قلم‌ها را با آن نصب کنید.

5
آقای سید احمد موسوی اگر آمدن و پاسخ دادن به سوالات دیگران با شما فشار مضافی وارد می‌کند یا خلاصه موجب مرض و امراض متعدد برای شما میشود، خواهشمندم که لطفا زحمت پاسخ‌ها را شما یکی‌ نکشید. در ضمن اینجا تالار گفتگو برای پرسیدن سوال هست نه مدرسه و کلاس درس که شما رفرنس تخصصی معرفی می‌کنید، حالا فکر کردی که ۴تا فرمول لاتکس بلدی، دیگه علی‌ آباد خرابه هم شده شهر......  اگر قرار بود که افراد کتابچه راهنما بخونند پس بهتر بود به جای تالار گفتگو یک وب سایت درست میکردند و همه این کتابها را اونجا آپلود میکردند
با سلام و قبل از هر چیز تشکر از زحمات آقای سید احمد موسوی و پاسخ‌های ایشان.

من لازم دیدم باز بعد از مدت‌ها یک مطلب بنویسم. نمی‌دونم این جناب آقای صالحی چی با خودشون فکر کردند. اما ازشون خواهش می‌کنم که یک بار یک تصویر ذهنی برای خودشون بسازند که اگر به اندازه مثلا آقای موسوی، اطلاعات لاتک داشتند، آیا باز هم همین رفتار رو در مورد خودشون می‌پسندیدند یا نه. خطابم به آقای صالحی است. اینجا تالار است، ولی کلاس درس هم هست. آقای موسوی تشخیص دادند که پیدا کردن جواب توسط خود آن شخص برایش مفیدتر است و احتمالا جواب سؤالات دیگرش را نیز می‌گیرد. هیچ توهین و تحقیری هم در الفاظ ایشان نبود. جواب ایشان مانع جواب بقیه هم نبود و اگر شخص دیگری جواب این سؤال را می‌دانست و تشخیص می‌داد که بنویسد، دستش بسته نبود.

از همه افرادی که این پست را می‌بینند خواهش می‌کنم که ظرفیت خود را بالاتر ببرند. چرا به این سادگی از کوره در می‌رویم؟ و به همدیگر توهین می‌کنیم؟ اگر نگاه اجتماعی داشته باشیم، آیا فکر می‌کنید چنین رفتارهایی منجر به اصلاح جامعه می‌شود و یا تخریب آن.

در انتها امیدوارم آقای سید احمد موسوی نیز به دل نگیرند و مثل همیشه، فعالیت خود را در بالا بردن کیفیت حروف‌چینی مستندات فارسی ادامه دهند.

6
عمومی / پاسخ : فرمت فهرست مطالب
« : مه 28, 2013, 12:14:24 pm »
سلام. متوجه منظورتان نشدم. چون خروجی لاتک دقیقا همان چیزی است که به عنوان پی دی اف ضمیمه کرده‌اید. مشکل دقیقا چیست؟

7
سلام به همگی دوستان. واقعا یک جمله ساده که هیچ ارزش علمی و عملی ندارد، ارزش این مقدار وقت گذاشتن دوستان برای جواب دادن را ندارد. کافی است یک جواب ساده به چنین جملاتی داده شود و بعد از مدتی هم سؤال و جواب هر دو حذف شود. اینکه گفتم ارزش علمی و عملی ندارد از این بابت است که فکر کنم تمام ایراداتی که از تمام نرم‌افزارهایی که یک فرد در طول مدت زمان طولانی از آنها استفاده کند، جمعا به هزار نرسد. پس معلوم است چنین جمله‌ای کاملا احساسی بیان شده و بعید است تأثیر خاصی در شنوندگان بگذارد. به هر حال اگرچه واقعا دوستان قصد حمایت از زحمات جناب وفا کارن‌پهلو را دارند، اما بهتر است این حمایت، در کمک به ایشان به جوابگویی به سؤالات علمی باشد. همگی موفق و پیروز باشید.

8
خب شما اشتباهی مرتکب شدید. بعد از دستور numberwithin دیگر نباید شماره گذاری محیط تساوی را عوض کنید و بایستی خط بعد از آن را حذف کنید.

9
هنوز شماره فرمولهام دو تایی هستن.
اگر اینطور هست، دیگه باید فایل کمینه بفرستید تا بشه مشکل را بررسی کرد. بنده امتحان کردم و مشکلی نبود.

10
اگر مسأله قضایا حل شد، از خط زیر نیز برای فرمول‌ها می‌توانید استفاده کنید
\numberwithin{equation}{section}

11
سلام.

برای شروع شدن مجدد شماره‌ها، در خط اولی که نوشتید، به جای chapter از section استفاده کنید. برای انجام این تغییر در مورد شماره فرمول‌ها، خط مشابه خط دوم را در مورد equation به‌جای theorem به‌کار ببرید.

12
ببخشید این موضوع کمی برای من خنده‌داره. اگر شما سعی دارید خروجی لاتک رو شبیه Microsoft Word کنید، چرا از Microsoft Word به جای لاتک استفاده نمی‌کنید؟
البته با اینکه وفا در مورد خنده‌دار بودن شبیه‌کردن خروجی لاتک به مایکروسافت وورد حق دارد، اما به هر حال ممکنه یک نفر بخواد از امکانات (مثلا فرمول‌نویسی) تک استفاده کنه، در عین حال قسمتی از خروجی براش به شکل دیگه‌ای مطلوب باشه، مثلا استادش ازش خواسته باشه. بنده در جواب درخواست دوستمون عرض می‌کنم که خودتان و استادتان را متقاعد کنید که لزومی به این کار نیست. مثلا فکر کنید واقعا نوشتن این کلمات در فهرست مطالب چه استفاده‌ای دارد. جایی که واضح است که عنوان و شماره صفحه قرار گرفته، چرا باید به این مطلب تأکید کرد؟

13
سلام. اینطور که شما سؤال پرسیدید، جوابی که به ذهن می‌رسه اینه که ساده‌ترین راه اینه که دوباره میک‌تک ۲.۷ نصب کنید. قاعدتا این کار منطقی نیست، پس لطفا حداقل فایل خودتان و فایل لاگ را پیوست کنید ببینیم مشکل چه بوده.

14
مشکل \lr{0} چیه؟
هیچ مشکلی ندارد. فقط با توجه به زیاد بودن اعداد در جدول، اصرار داشتند که اعداد را در محیط قرار ندهند. اگر نمونه جدول را می‌فرستاند، بهتر می‌شد کمک کرد. مثلا اگر جدول مورد نظر، فقط شامل عدد است، می‌توان آن را کلا در محیط لاتین قرار داد. یا اگر فقط در چند جا متن فارسی دارد، باز می‌توان آن را در محیط لاتین قرار داد و فقط متن‌ها را در محیط فارسی راست به چپ تا مجبور به استفاده از قلم به شکل غیر از استاندارد زیپرشین نباشیم.

15
یعنی من اون فایلی رو که داخل‌ش دارم می‌نویسیم رو ضمیمه کنم؟
نه. لطفا قوانین را دوباره مطالعه کنید و منظور از فایل کمینه را در همین تالار جستجو کنید. به فایل پیوست نگاه کنید، مشکل شما را حل می‌کند. اگرچه اگر وفا این را ببیند، اصلا خوشش نمی‌آید و حق هم دارد. اما اگر اینقدر اصرار دارید، این راه حل وجود دارد.

صفحه: [1] 2 3 ... 7