تالار گفتگوی پارسی‌لاتک

ویرایشگرها Editors => Texmaker => نويسنده: ابوالفضل دیانت در ژوئیه 18, 2012, 08:08:12 pm

عنوان: QْT و Texmaker
رسال شده توسط: ابوالفضل دیانت در ژوئیه 18, 2012, 08:08:12 pm
با سلام
امروز Texmaker جدید با قابلیت های خوبی نسخه جدیدش را داد یعنی 3.4
فقط یک سوال برای من پیش آمد. من الان لینوکس ubunutu 12.04 دارم. هر وقت در محیط لینوکس مثلا در gedit اش فارسی می نویسم، خودش به صورت خودکار از راست به چپ می نویسد. احساس من این است که این امر به خاطر وجود QT است.
اگر این فرض درست باشد اکنون سوال من این است که چرا در Texmaker‌ که از QT استفاده می کند، موقع نوشتن فارسی به انگلیسی این اتفاق نمی افتد؟
به نظر من خوب است که از نویسندگان texmaker بخواهیم که این مشکل را بر طرف کنند، چون به نظر من texmaker تیم پشتیبانی بسیار خوبی دارد.
من خودم ایمیل می زنم اگر دوستان دیگر نیز زحمت چنین کاری را بکشند و چندین ایمیل به دستشان برسد به نظرم سریعتر ترتیب اثر می دهند.
باتشکر
عنوان: پاسخ : QْT و Texmaker
رسال شده توسط: حسن ذاکری در ژوئیه 19, 2012, 12:01:22 am
gedit از +gtk استفاده می‌کند نه QT. قابلیت دوجهته اش هم ربطی به این ندارد.
این چیزی هم که شما از texmaker می‌خواهید همان‌ چیزی است که آقای رضی در biditexmaker انجام داده‌اند.
عنوان: پاسخ : QْT و Texmaker
رسال شده توسط: ابوالفضل دیانت در ژوئیه 19, 2012, 07:34:05 am
با سلام و تشکر
به نظر من اگر آقای رضی بتوانند کار خود را به گونه ای وارد Texmaker اصلی کنند، دیگر نیازی نیست با هر بار آمدن یک نسخه جدید از Texmaker یک نسخه دیگر از biditexmaker را ارایه دهند.
این جوری تقریبا کارها یکپارچه می شود.
پس gedit چه چیزی دارد که این قابلیت دو جهته بودن را در خود دارد؟
عنوان: پاسخ : QْT و Texmaker
رسال شده توسط: vafa در ژوئیه 19, 2012, 08:55:52 am
تا جایی که من می‌دونم نسخه‌های اخیر QT امکان راست به چپ را دارند مثلاً نرم‌افزار TeXWorks خودش هیچ کد اضافه‌ای برای حروف‌چینی راست به چپ نداره اما چون از QT استفاده می‌کنه شما می‌تونید خیلی راحت راست به چپ توش بنویسید. تصور می‌کنم که نرم‌افزار texmaker از plain QT استفاده می‌کنه به همین خاطر نمیشه توش راست به چپ نوشت و برای حل این مشکل باید از خود QT استاده کنه. نرم‌افزار TeXStudio که نسخه تغییریافته نرم‌افزار texmaker هست از QT استفاده می‌کنه و شما خیلی راحت می‌تونید توش راست به چپ بنویسید.
عنوان: پاسخ : QْT و Texmaker
رسال شده توسط: ابوالفضل دیانت در ژوئیه 19, 2012, 10:56:16 am
با سلام
من همان موقع که شما فرمودید texstudio را در لینوکس نصب کردم ولی به شدت Bug داره سعی می کنم باگ ها را برایشان بفرستم. البته نسخه ویندوزیش فکر کنم این مشکلات را نداشته باشد. در کل نرم افزار عالی بود.
از این لحاظ می گویم texmaker چون هم به خوبی بروز می شود و در هر بار بروز رسانی نرم افزار روزبه روز بهتر می شود. الان به نظرم بسیار عالی شده است.
من ایمیلی آماده کرده ام که به مولفان texmaker بزنم، لذا به این خاطر این سوال را پرسیدم که بدانم ان ها دقیقا باید دنبال چه چیزی باشند.
باتشکر