سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - rtav

صفحه: [1]
1
با سلام

فرض کنید تصویری مثلا در فرمت jpg داریم، آیا این امکان وجود دارد که در لاتک توضیحاتی متنی را روی این تصویر که توسط includegraphics در سند لاتک قرار گرفته، اضافه کرد (چیزی شبیه یک لایه اضافه شده روی شکل که ترانسپرنت است و فقط متنهای موجود در آن روی تصویر دیده میشود).

با تشکر

2
نمیدونم خطا از کجاست. چیزی که واضحه اینه که پروسه تا جایی با موفقیت جلو میره و فرمت PDF  بدون مشکل تولید میشه. لیست کامندهایی که روی اسکرین چاپ میشه تا جایی که گیر کرده را پیوست کردم.

3
یه نرم‌افزار رسم شکل با کاربردی بسیار ساده در دسترس است به طوری که اشکال در اون به راحتی رسم شده و کدهای اشکال رسم شده را در اختیار قرار می‌دهد در ضمن اینکه کدهای مربوطه نیز قابلیت ذخیره شدن در فرمت tek را هم خواهند داشت و می‌توان آنها را در ویرایش‌گر texmaker به سند اضافه کرد و سند را اجرا کرده و خروجی را بدون هیچ واسطه‌ای دید.
حتی برای insert  کردن فرمت‌های تصویری دیگر هم به صورت خودکار همه‌ی کارها را خودش انجام داده و خروجی می‌دهد منظورم اینه که خودش به eps تبدیل می‌کنه و بقیه ماجرا، اگر ممکن می‌خوام بدونم آخرین کاری که دوستان در این زمینه کردند موارد فوق را شامل می‌شود یا نه یعنی برنامه‌ای با این سطح از امکانات را می‌شناسید یا نه؟

اگر صفحه مربوط به این نرم افزار را نگاه کنید نکته جالبی داره:
LaTeXDraw is a free PSTricks code generator or PSTricks editor

در حقیقت این یک نرم افزار نیست بلکه یک ادیتور هست که دستورات PSTricks  را بوسیله GUI در فایل مینویسه. من باش کار نکردم ولی چیزی که به نظرم میاد اینه که اگر کسی PSTricks را بشناسه بهتر میتونه بفهمه چه کارایی با این ادیتور میشه کرد

بی شک کاربرد این ادیتور محدوده. برای کارهای ساده سریعه (مثل مقایسه میکروسافت ورد با لاتک)

اما نیازهایی وجود داره که امکان پیاده سازی اون از یک واسط GUI  وجود نداره و اگر هم بشه زمانبر تر هست. چون بعضی وقتها ما نیاز داریم تصویر طبق یک الگوریتم تولید شه که نیاز داره پایه را بدونیم بعد چیزی شبیه یه برنامه کوچک بنویسیم. مثلا به دو تصویر پیوست نگاه کنید من اونها را با چند خط کد تولید کردم. اگر میخواستم مثلا با GUI اونها را تولید کنم فکر کنم کار مشکلتر بود. بویژه گاهی اوقات نیازه تغییراتی بدیم. مثلا احساس میکنیم تصویر گنگه. فیچرها کوچک هستند و ... حال اگر پارامتری باشه پارامتر را سریع عوض میکنیم ولی اگر با GUI باشه باید تغییرات وسیعی بدید.

نکته آخر اینکه باید ببینی کی این بسته را توسعه میده، چقدر PSTricks را میشناسه، چقدر قابلیتهای موجود را وارد کرده و تا کجا اون را ادامه میده. چون باید دایم متناسب با PSTricks  بروز بشه. البته این مساله جواب این سوال شما بود که ایا چیز دیگه ای میشناسید یا نه بود. به نظرم اگر کسی وقت داشته باشه یادگیری PSTricks  معقول تر است از این بسته. البته اگر قابلیتهای فعلی ارضا کننده باشه خوب انتخاب خوبی هست




4
سلام آقا وفا

دستمریزاد. خیلی عالی بودند.

راه اولی (با pdflatex) که راحت کار کرد. بخصوص این مورد که هر تصویر تو یک صفحه است خیلی جالبه (البته اگر دوستان ویندوزی خواستند استفاده کنند یادشون باشه اول Perl را نصب کنند چون میک تک من با اینکه فول بود ولی پیش از نصب Perl جواب نگرفتم)

راه دومی هم که گفتید را اجرا که میکنم تا حدی جلو میره بعد گیر میکنه. البته فولدر را میسازه و تصاویر بفرمت PDF  هم بدون مشکل در فولدر وجود دارند. (البته نمیدونم بر اساس صحبت شما باید فرمتهای دیگری را هم درست کنه یا نه). من نتایج اون را پیوست کردم. اگر صلاح دونستید که برای تکامل مبحث نظر خودتون را بدید در غیر اینصورت که تا همین جا هم کاملا کافی است.

با تشکر فراوان

5
گرافیک، جدول و شکل / پاسخ : PSTricks
« : سپتامبر 17, 2010, 04:21:30 pm »
من می‌خواهم یک فایل تصویر با pstricks ایجاد کنم. همیشه این تصویر در صفحه‌ی A4 نمایش داده می‌شود. ولی اندازه ی تصویر من 2 در 10 است. وقتی فایل ps را به  pdf تبدیل می‌کنم، اندازه‌ی تصویر ‌A4 باقی می‌ماند. می‌توانم با gimp تصویرم را به صورت 2 در 10 برش دهم و به jpg یا png تبدیل کنم که کیفیت آن به شدت کاهش پیدا می‌کند. آیا می‌شود که فایل من ps  باشد ولی 2 در 10؟

در صورتی که هنوز این سوال برایتان مطرح است می توانید به لینک زیر و پاسخ داده شده توسط آقا وفا مراجعه کنید:

http://www.parsilatex.com/forum/SMF/index.php?topic=1030.0

6
نقل قول
یک command prompt باز کن و هر دوی اینها را وارد کن و ببین کدامیکی برای شما موجود هست
اینجا هم نامش همون ps2pdf هست.

نقل قول
توجه کن که از ps2pdf یا pstopdf باید اینگونه استفاده کنی:
pstopdf filename.ps

مشکلم دقیقا همین بوده است چون قبلا پسوند ps. را برای فایل ورودی ps2pdf نمی زدم. پسوند را که اضافه کردم مشکل حل شد.

با تشکر فراوان

7
سلام آقا وفا

من بسته مربوطه را بروز کردم  (22-Feb-10) با xelatex  جواب مورد نظر را میده (پیوست شده) جالب هست سایز فایل PDF کمی از سایز چیزی که شما تولید کردید بیشتر هست. وقتی از latex سپس dvips و سپس ps2pdf استفاده میکنم جواب مطلوب را نمیده (پیوست شده).

 البته کارم راه افتاده و پاسخ سوال اولم را گرفتم (البته امیدوارم این راه حل برای سایر زیر مجموعه های PSTricks  هم به همین خوبی کار کنه).

اما از سر کنجکاوی خواستم بپرسم که آیا شما با حالت دوم (که من باش جواب نگرفتم) هم جواب گرفتید؟ اگر پاسخ مثبت هست حدس میزنم یه مشکل وابسته به OS باشه، شاید نسخه اجرایی بسته ها در حالت دوم در سیستم عامل لینوکس و ویندوز متفاوت باشند. اگر نکته ای در این خصوص دارید لطفا در جهت تکامل مبحث اضافه کنید.

در هر حال خدا خیرتان دهد این راه حل کمک خیلی بزرگی بود. مدتها تو این مساله گیر کرده بودم خیلی وقتم را گرفته بود و نتیجه نداده بود، از تعدادی بچه های قدیمی لیست -ایمیل هم پرسیده بودم کسی راه حل موثری نداشت.

با تشکر فراوان

8
وفا: بله منظورم همین فرمی که شما پیوست کرده اید. لطفا بفرمایید چطور باید اون را تولید کرد (دستورات کامپایل و احیانا مراحل بعدی کار چیست) من در حالت عادی که کامپایل میکنم چنین نتیجه ای نمیده.

9
آقا مهدی -- صورت مساله چیز دیگه ای هست. مشکل بطور خاص مربوط به بسته پی اس تریکس است. در حقیقت هدف تبدیل یک تصاویر تولید شده توسط این بسته در فرمت و سایز مطلوب است.

بعنوان مثال راه حلی پیشنهاد کنید که بتوان تصویر تولید شده توسط مثال پیوست را در فرمت EPS در سایز خود تصویر نه مثلا A4 تولید کرد

با تشکر

10
دوستان سلام

سوالی داشتم که میدونم سوال خیلی از کاربران دیگر حتی با سابقه ها هم هست. این سوال در یکی از پست های قبلی پرسیده شده بود (توسط آقای فهیم) اما پاسخ موثری به آن داده نشده بود. من با تعدادی از ابزارهای تهیه تصاویر کار کرده ام تقریبا از نظر قدرت تولید تصاویر PSTrick  هم قدرت زیادی دارد هم کیفیت بالایی. و حیف است بدلیل یک مشکل کوچک مجبور شویم بریم سراغ بقیه ابزارها:

چگونه میشود تصاویر را بصورت جداگانه در سایز دلخواه در فرمت EPS یا PDF تولید کرد (یکی از فرمتها کافی هست) تا بتوان تصاویر تولیدی را در آینده داخل سندهای لاتک استفاده کرد

(بعنوان مثال فرض کنید شما میخواهید مقاله تان را بفرستید روی arXiv  برای اینکار الزامی هست کد لاتک شما توسط سرور arXiv بدون خطا کامپایل شود اما این سرور با کامپایل PSTricks  مشکل خواهد داشت و لازم میشه شما تصاویر را ابتدا تهیه کنید و تصاویر آماده را در سند وارد کرده  و فایل اونها را روی arXiv آپلود کنید)

در منوآل و لیست ایمیل PSTrciks راه حلهایی پیشنهاد شده اما هیچکدام حداقل روی سیستم عامل ویندوز برای من کار نکردند. اگر کسی راه حلی داره یک مثال ساده بهمراه دستورات مورد نیاز را بفرسته

با تشکر

11
دست شما درد نکنه تقریبا جواب سوالم را گرفتم فقط یه مشکل با این روش دارم

اینکه نمیدونم برای رابطه ای که شماره اش رفته روی علامت تساوی هست کجا لیبل دهی کنم یا اصلا میشه اینکار را کرد یا نه. مثلا فرض کنید میخواهیم از دستور eqref استفاده کنیم و در متن به شماره مورد نظر بصورت ضمنی (با لیبل مربوطه) ارجاع دهیم و بویژه اینکه مثلا هایپررفرنس هم درست به همانجا بپرد

12
با تشکر از پاسختون اما منظورم این بود که شماره رابطه در محل مورد نظر قرار بگیره نه اینکه رفرنس به یک رابطه قبلی در محل غیر متداول قرار بگیره.

در حقیقت منظور اینه که در شکل قبلی پیوست شده شماره موجود روی علامت نامساوی شماره مربوط به نامساوی باشه.

البته من نمیدونم اینکار شدنی هست یا نه ولی چون میتونه در برخی مکانها جلوی خطوط اضافه را بگیره برا م جالبه بدونم شدنی هست یا نه

13
چگونه میشه شماره گذاری اتوماتیک روابط را که در محیط equation یا align  انجام میشود را در بعضی موارد دلخواه در مکانهای غیر متداول قرار داد مثلا روی علامت تساوی یا نامساوی. لطفا برای مفهوم شدن بهتر سوال تصویر پیوست را ببینید.

صفحه: [1]