سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - امیرحسین شرفی

صفحه: [1] 2 3 ... 13
1
در فایلی که پیوست می‌کنم عبارتی با دستور \verb را در متن فارسی قرار داده‌ام ولی راست‌چین می‌شود و اگر بخواهم درون دستور \lr{} قرار دهم لاتک خطا می‌دهد ممنون می‌شوم بگویید چگونه آن را چپ‌چین کنم که متن فارسی راست‌چین بماند.

2
یک سوال دیگه: تو همون تست که در فایل بارگذاری شده در پست اول اگر به گزینه ۴ دقت کنید به‌خاطر اینکه عدد کسری است این گزینه پایین‌تر از بقیه قرار گرفته. امکان نداره این مشکل حل بشه و همه گزینه‌ها در عرض هم باشند؟

3
آیا معنی نقل‌قولی که آقای امین‌طوسی از من آورند، صرفاً  این بود؟
نه، منظور من این بود که با اینکه من هیچ جمله‌ی لاتین در متنم موجود نبود می‌بایست \setlatintextfont رو هم قرار می‌دادم و \settextfont کافی نبود و در آنچه از شما نقل شده بود گفته بودید اگر حداقل \settextfont یا \setlatintextfont را استفاده نکنید با مشکل بر می‌خورید درحالی که باید می‌گفتید اگر از هر دو استفاده نکنید با مشکل بر می‌خورید. البته ممکنه من بد برداشت کرده باشم. با این حال کمال قدر دانی را از شما دارم که آموزش می‌دید تا ما روی پای خودمون بایستیم (به قول معروف ماهی گیری هم یاد می‌دید)

4
ممنون از زمانی که گذاشتید و پاسخ دادید. هر دو مورد حل شد. من اگه می‌خواستم خودم اون عکس رو درست کنم عمرا می‌تونستم  :)

5
فایلی که ارسال می‌کنم وقتی در تکلایو ۲۰۱۳ اجرا می‌کنم مشکلی نداره ولی در تکلایو ۲۰۱۴ دو ایراد زیر را دارد: (این نمونه از روی مثال‌های سایت درست شده است)
۱. لوگو به جای اینکه در وسط مکان مشخص شده قرار گیرد در گوشه پایین به صورت خیلی کوچک ظاهر می‌شود
۲. گزینه ۲ تست در جای مناسب خود قرار نمی‌گیرد

6
ببخشید من فراموش کرده بودم فایل رو پیوست کنم.
 
درسته من فقط از \settextfont استفاده کرده بودم. دستور \setlatintextfont رو هم استفاده کردم و مشکل حل شد. پس حتما باید از هر دو استفاده کرد.

7
بعد از اینکه تکلایو رو در روز یکشنبه به روز کردم در فایل ساده ای که پیوست شده با خطای زیر مواجه می‌شوم:

Package xepersian Error: You have not specified any font
(xepersian) for the main Latin text.
See the xepersian package documentation for explanation.

8
من با این مشکل شما چند بار مواجه شده‌ام و گاهی با نصب دوباره تکلایو و گاهی به روز رسانی مشکلم حل شده. یک توصیه من به شما این است که در هنگام نصب تکلایو اصلا به کامپیوتر دست نزنید تجربه نشون داده اگر زمان نصب به کامپیوتر ور برید برنامه خوب نصب نمیشه و این مشکلا پیش میاد.

9
تکلایو از همان قلم‌های نصب شده در ویندوز استفاده می‌کنه، که در صورت نیاز هر فونت رو با اسم خودش باید با دستور \settextfont معرفی کنید. برای مثال:
\settextfont[Scale=1.15]{XB Niloofar}

10
اگر پایان نامتون از چند فایل تشکیل شده که در یک فایل اصلی فراخوانی می‌شوند هر تغییری که در فایلها می‌دهید ابتدا باید ذخیره کنید (ctrl+S) و سپس فایل اصلی را اجرا کنید.
ضمنا با اینجور مبهم سوال پرسیدن کسی نمیتونه کمکتون کنه.


علت ویرایش: عدم تناسب جمله آخر به علت ویرایش پست اولیه.

11
اسلاید Beamer / پاسخ : اسلاید
« : اوت 07, 2014, 09:36:02 pm »
لطفا تمام عکسهایی که در آن به کار رفته است (و هر فایل دیگری که فراخوانی می‌شود) را نیز در کنار آن به صورت فایل zip در آورده و آپلود کنید.
در ضمن لازم نیست کل اسلایدها را در فایلی که می‌فرستید قرار دهید چند اسلاید به عنوان نمونه کافی است پس تا می‌توانید فایل خود را کمینه کنید.

12
حروف‌چینی مستندات / پاسخ : نشناختن فونت
« : ژوئیه 21, 2014, 08:37:50 pm »
مشکل حل شد. تکلایو را به روز کرده دوباره نصب کردم به نظرم تکلایو قبلی که جاهای مختلف نصب می کردم و این ایراد را پیدا می‌کرد یا خوب نصب نمی‌شد یا مشکل داشت

13
حروف‌چینی مستندات / نشناختن فونت
« : ژوئیه 21, 2014, 02:13:37 pm »
سلام
بارها با این مشکل مواجه شده ام که درحالی که فونت نصب هست (مثل XB Niloofar)ولی لاتک فونت را نمی شناسد به نظرتون مشکل از کجاست؟ شما تا به حال با این مشکل برخورد داشته اید

14
اسلاید Beamer / پاسخ : خروجی اسلاید
« : ژوئیه 12, 2014, 11:55:44 am »
اگر ممکن است فایل‌هایی که برای تولید اسلاید استفاده می‌کنید، اعم از فایل تک اصلی، فایل با پسوند cls و فایل‌های عکسی که تواسلاید استفاده میشه و ... را در یک فایل zip آپلود کنید تا ببینم مشکل کجاست چون این مشکل‌هایی که شما گفتید ربطی به اسلاید شو ندارد.

15
تکلایو TeXLive / پاسخ : مشکل در اجرا
« : ژوئیه 11, 2014, 02:32:29 pm »
فولدر تکلایو رو در یک درایو دیگه کپی کنید و دوباره امتحان کنید! بعضی وقتا با این کار ویندوز مجوز دسترسی رو میده

صفحه: [1] 2 3 ... 13