سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Kavir

صفحه: [1]
1
سلام؛
اخیرا که من تک لایو رو روی یک سیستم جدید نصب کردم متوجه شدم دستور \footnote قلم فارسی را نمیشناسه و حتی حروف چینی هم از چپ به راست انجام میده. احتمالا مشکل از این سیستم خاصه، ولی چطوری باید برطرفش کرد؟

2
البته همونطور كه ميدونيد لينوكس توزيعهاي مختلفي داره و اوبوتتو هم مدلهاي مختلفي داره.

اگر از طرفداراي ظاهر ويندوز هستيد و دوست داريد چيزي شبيه start menu داشته باشيد با shortcut هاي مخصوص ويندوز، و در يك كلمه سادگي ظاهر xp رو با هيچي عوض نميكنيد، بنده linux mint رو توصيه ميكنم. كه بسياري از packageهاي لينوكس به صورت پيش فرض روش نصب هست.

اگر كامپيوتر ضعيف تري (مثلا در حد 500M رم و يك cpu قديمي قديمي!) داريد و فضاي زيادي هم نميخايد به لينوكس اختصاص بديد، xubuntu توصيه ميشه. البته lubuntu از xubuntu هم سبكتره ولي متاسفانه نسخه هاي اخيرش چندتا bug اساسي داره كه مهمترينش اينه كه به سختي به اينترنت وصل ميشه!

اگه از طرفداراي ظاهر گرافيكي پيچيده هستيد و گرافيك كامپيوتر شما خوبه، kubuntu رو ميتونيد استفاده كنيد. ولي انتظار نداشته باشيد مثل ubuntu يا xubuntu يا mint براتون پردازش كنه. در واقع گرافيك اين نسخه بيشتر كاركرد cpu رو به خودش اختصاص ميده.

خلاصه اينكه اگه به دنبال كاراي محاسباتي و برنامه نويسي هستيد (كه اجراي latex هم از اين دسته هست) و دوست داريد cpu و RAM صرف اون برنامه خاص بشه تا كارهاي جنبي، تجربه شخصي بنده و دوستان ميگه xubuntu و يا mint از بقيه مدلها بهترن.

3
فایلی که آقای ترابی گذاشتن اجرا میشه و مشکلی نداره.
البته لاتک یه کلاس exam هم داره که تا جایی که من باهاش کار کردم میدونم برای متن انگلیسی مشکلی نداره و چیزی که بدست میاد خیلی خوشگل و تر و تمیز میشه.این کلاس همه چی رو برای یک برگه امتحانی تنظیم میکنه. راهنمای اونو پیوست کردم.

4
یه راهش اینه که از djvulibre استفاده کنین. فایلتون رو با این نرم افزار باز کنید و برید تو قسمت save as و اونجا میتونید از صفحه فلان تا فلان را به صورت djvu ذخیره کنید.

5
تازه‌ها / پاسخ : تلفیق عبارت فارسی و ریاضی
« : فوریه 07, 2014, 02:57:20 pm »
ضمن تشکر از دوستان، اجازه دهید حرفم رو اصلاح کنم:
\mbox اجازه میده تا داخل یک فرمول ریاضی، متنی را بنویسیم که مشخصاتش (فونت و سایز) شبیه متن اصلیه؛ حتی اگه بخواهیم چیزی را در اندیس بنویسیم باز هم اندازه آن فرقی نمیکنه. از طرفی دستور \scriptsize کاری میکنه تا مشکل اندازه برطرف بشه و اندازه اندیس واقعا به اندازه اندیس بشه!
ولی amsmath package کار ما رو با یه دستور راحت میکنه: \text. این دستور به طور خودکار اندازه رو درست میکنه.

6
تازه‌ها / پاسخ : تلفیق عبارت فارسی و ریاضی
« : فوریه 06, 2014, 08:08:06 pm »
می‌توانید به جای دستور \text از دستور \mbox هم استفاده کنید. مثلاً:

\( у > z \mbox{ if $x~{2}$ real} \)

چیزهایی که داخل دستور \mbox قرار می‌گیرند به فاصله حساس هستند و با آنها مانند متن رفتار می‌شود. البته با متن معمولی یک فرق هم دارد که از چپ به راست نوشته شده‌اند و هنگام فارسی نویسی باید با احتیاط با آن کار کرد!

7
معرفی اعضای جدید / پاسخ : ایمان فیض بخش
« : ژانویه 27, 2014, 02:19:18 pm »
دست بر قضا اون کدی که نشون دادید برای نوشتن متن انگلیسی نیست. بلکه برای نوشتن فرمول ریاضی در متن است!
من هم مث شما این وضعیت رو داشتم. اگه این کتابا رو پیدا کنید، خیلی کمک میکنن:
A guide to LATEX, by Helmut Kopka and Patrick Daly
LATEX a document preparation system, by Leslie Lamport
خصوصا فصل سوم کتاب Lamport. در مورد دستورهای خاص زی پرشین هم این سایت هست :) یه فایل نمونه از همین سایت بگیرید و کار رو شروع کنید. مطمئن باشید پایان نامه بسیار خوبی خواهید داشت.

8
زی‌تک / پاسخ : خطای bidi
« : ژانویه 27, 2014, 01:45:22 pm »
با تشکر از همگی. این طور به نظر میرسه که راهی جز نصب مجدد نیست  ;D

9
زی‌تک / خطای bidi
« : ژانویه 26, 2014, 09:25:57 am »
وقتی زی پرشین رو اجرا کردم خطای bidi.sty not found رو داد که من نسخه bidi14.4 رو دانلود کردم و توی پوشه /usr/share/texmf/tex/latex  گذاشتم و بعد از اینکه دستور latex bidi.ins و latex bidi.dtx رو تو ترمینال زدم، نهایتا دستور sudo mktexlsr رو زدم تا لینوکس بسته رو شناسایی کنه. اما حالا وقتی که فایلم رو اجرا میکنم خطایی جدیدی میده و میگه:

bidi.sty
24
LaTeX Error: Unknown option `RTLdocument' for package `bidi'.

See the LaTeX manual or LaTeX Companion for explanation.
Type  H <return>  for immediate help.
 ...                                             
                                                 
l.24 \ifx
         \TeXXeTstate\undefined\else%

حالا باید چکار کرد؟ لطفا راهنمایی کنید. متشکر. ضمنا فایلم رو هم ضمیمه کردم.

صفحه: [1]