سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - سید مهدی موسوی

صفحه: 1 [2] 3
16
من میک‌تک ۲.۹ و تک‌لایو رو نصب کردم اما هنوز تو اجرای فایل زیر ارور دارم.

17
تکلایو TeXLive / میک‌تک در کنار تک‌لایو
« : نوامبر 30, 2010, 11:54:40 pm »
آیا نصب تک‌لایو در کنار میک‌تک در ویندوز اشکالی داره؟
برای کار با تک‌لایو می‌شه هم‌چنان از تک‌میکر استفاده کرد، اگه بله تنظیمات به چه صورت باید تغییر کنند

18
گرافیک، جدول و شکل / ارور بعد از آپدیت
« : نوامبر 20, 2010, 03:28:40 pm »
سلام این اواخر میک‌تک‌ام رو آپیدیت کردم اما حقیقتش نمی‌دونم چرا دیگه نمی‌تونم با کدها شکل تولیدکنم

19
انجمن تازه‌کاران / فرم ابتدایی تقسیم
« : نوامبر 12, 2010, 10:56:27 pm »
آیا برای فرموله کردن عبارتی شبیه عکس ضمیمه شده می‌شه کاری کرد؟

20
انجمن تازه‌کاران / محیط قضیه
« : نوامبر 11, 2010, 05:47:08 am »
قبلا در موردی آقا وفا زحمت کشیدند و یک نمونه برای تغییر در محیط از پیش تعریف‌شده theorem ارایه دادند بنده بنا به نیاز کمی تغییرات رو اون‌ها ایجاد کردم اما با دوتا مشکل کوچولو مواجه شدم.
اولی اینه که اگر یه قضیه مثلا نام انگلیسی داشته باشه بعد از جداکننده عنوان قرار می‌گیره.
و دومی این که آرگومان اختیاری که برای مشخص کردن نام محیط تعیین شده در صورت تعیین نشدن خودش اولین حرف از متن رو می‌گیره.

اگر خوب توضیح ندادم ضمیمه را ببینید(صفحه دوم ضمیمه بی ارتباط به سوال است یادم رفت آن‌را حذف کنم).
ممنون می‌شم اگه راهنمایی کنید.

21
هر چند آپشن فوق خیلی به زیبایی کلی متن کمک می‌کنه اما یه مشکل کوچولو هست که حروف رو شبیه به خارپشت می‌کنه عکس ضمیمه شده گویای این مطلب است البته در برخی موارد هم به جای این خط‌‌های کوچولوی عمودی از خطوط افقی استفاده می‌کنه اما در هر صورت آزار دهنده‌ست.
ممنون می‌شم اگر دوستان راه حلی ارائه کنند البته در صورت وجود (البته جسارت نشود راه حل را می‌گویم و گر نه پر واضح است که اساتید زیادند و تاکنون از حضورشان بهر‌ه‌ها برده‌ایم)

22
فکر کنم یه روز آقا وفا فرموده بودن که لاتک محدودیتی برای حجم فایل نداره!؟
اما این اواخر یه کتاب رو که تایپش تموم شده به طور کامل ران کردم و متوجه شدم که آخرین فصل اون ران نمی‌شه با توجه به فایل لاگ سند به نظر می‌رسه که آخرین فصل کتاب از اندازه استاندارد بیشتر شده.
محبت می‌کنید اگر راهنمایی بفرمایید

23
آیا این امکان هست که در برگه اول مقاله در دستور \author آرم دانشگاه را هم اضافه کرد یا مجبوریم دستی این کار را انجام دهیم؟
قبلا از پاسخ‌های‌تان ممنونم

24
عمومی / بسته filecontents چه طور استفاده می‌شه؟
« : سپتامبر 11, 2010, 09:47:16 pm »
دوستان کسی در مورد استفاده بسته filecontents تجربه‌ای داره؟

25
انجمن تازه‌کاران / پاسخ قبل از پرسش
« : سپتامبر 07, 2010, 09:34:16 pm »
با عرض خسته نباشید خدمت اساتید محترم TeX
بنده قصد دارم آن سری از مطالب را که تا کنون در راهنماهای نوشته شده برای LaTeX به عنوان یک مبتدی ندیده‌ام تحت عنوان فوق مطرح کنم.
اما دلایلی چند به شرح زیر بنده را واداشت تا دست به این اقدام نادر بزنم.
  • بی‌پاسخ ماندن برخی سوالات در ایام گرفتاری اساتید محترم(که گه‌گاه حتی در پاسخ دادن فرصت اصلاح غلط‌های املایی را هم ندارند).
  • پیش‌دستی در طرح مسایلی که ممکن است مورد ابتلای دیگران باشد چرا که برخی مسایل بنا به ابتلای یک مبتدی مورد بحث واقع خواهند شد و به فراخور اهمیت‌شان ممکن است توجه واقع نشوند.
  • ارایه روش بهینه‌ای برای کار در سایه راهنمایی‌های دوستان
البته لازم به ذکر است بنده به واسطه پتانسیل اطلاعاتی خویش تصمیم به چنین اقدامی نگرفتم که حقیر چیزی بیش از یک مبتدی عجول نیستم و پشتوانه فنی‌ام یک راهنمای سنگین لاتک است که در حد بضاعت‌ام به ترجمه‌اش خواهم پرداخت.
اما در صورت نبودن مانعی از طرف دوستان، بعد از ارایه اولین نمونه در همین پست مطلب را ادامه خواهم داد.
نمونه اول
   تفاوت {}input\ و {}include\ و {}includeonly\
دستور {}input\ برای فراخوانی کامل یک متن داخل بدنه اصلی سند است که به لحاظ محتوا حکم نوشتن داخل سند اصلی را دارد.
دستور {}include\ برای فراخوانی سند است نکته جالب در مورد این دستور این است که بدنه قسمت فراخوانی شده را مورد پردازش قرار نخواهد داد و فقط عناوین را پردازش کرده و حتی قسمتی از فهرست که شامل آن عناوین است را نیز نمایش خواهد داد. لازم به توضیح نیست که برای متون بلند که نیاز است همزمان صحت ارجاعات و شماره‌گذاری‌ها را یک جا داشته باشیم و از طرفی قسمت‌های اضافه نیز مورد پردازش قرار نگیرند این دستور به لحاظ صرفه‌جویی در زمان بسیار قابل توجه خواهد بود.
دستور {}includeonly\ تفاوت این دستور با قبلی این است که در این یکی عناوین و سرفصل‌ها بررسی خواهند شد اما نمایش آن‌ها را در فهرست نخواهید دید. با این دستور بیشترین سرعت را همراه با شماره‌گذاری‌های صحیح خواهد داشت.
به واسطه محدودیت‌های جاری فقط سند اصلی جاری و خروجی‌ PDF آن را ضمیمه خواهم کرد.
سند اصلی را فقط جهت ملاحظه ضمیمه کردم برای دوستان قابل اجرا نخواهد بود.


دوباره از اساتید و مدیران تالار جهت جسارتم عذرخواهم و تنها در صورت عدم مخالفت ایشان به ادامه مطلب خواهم پرداخت.

26
نمی‌دونم جای درستی برای مطرح کردن سوال پیدا کردم یا نه اما مشهود‌ترین مسئله تفاوت خروجی texmaker پرتابل و نسخه 0.6.10 بود البته احتمالا مشکل به بسته‌های موجود بر خواهد گشت اما؟؟؟
حالا ممکن بفرمایید این تفاوت ناشی از چیه و چه طور می‌شه حالت نمایش از راست به چپ رو داشت.
ممنون

27
یه نرم‌افزار رسم شکل با کاربردی بسیار ساده در دسترس است به طوری که اشکال در اون به راحتی رسم شده و کدهای اشکال رسم شده را در اختیار قرار می‌دهد در ضمن اینکه کدهای مربوطه نیز قابلیت ذخیره شدن در فرمت tek را هم خواهند داشت و می‌توان آنها را در ویرایش‌گر texmaker به سند اضافه کرد و سند را اجرا کرده و خروجی را بدون هیچ واسطه‌ای دید.
حتی برای insert  کردن فرمت‌های تصویری دیگر هم به صورت خودکار همه‌ی کارها را خودش انجام داده و خروجی می‌دهد منظورم اینه که خودش به eps تبدیل می‌کنه و بقیه ماجرا، اگر ممکن می‌خوام بدونم آخرین کاری که دوستان در این زمینه کردند موارد فوق را شامل می‌شود یا نه یعنی برنامه‌ای با این سطح از امکانات را می‌شناسید یا نه؟

اما این ضمیمه رو هم به عنوان نمونه ببینید.


با عرض پوزش بابت این تاخیر دو روزه جون لازم بود یه راهنمای کلی داشته باشیم کمی کار طولانی شد.
دوستان یه توضیح کوچولو در مورد سایت اصلی این نرم‌افزار و برخی مساپل وابسته از زبون کسی که نرم افزار رو به بنده معرفی کردن می‌تونید اینجا ببینید.

28
انجمن تازه‌کاران / فرمانی عکس stackrel\
« : اوت 25, 2010, 11:52:46 pm »
1- آیا فرمانی وجود داره که عکس stackrel\ عمل کنه؟ یعنی یه عبارت رو زیر یه عبارت دیگه که به صورت طبیعی روی خط زمینه ست قرار بده؟
2- راستش من می‌خوام دو تا sum\  رو کنار هم داشته باشم و حد پایین این دو زیر یک کدومشون نباشه و دقیقا زیر و وسط دو تا sum\ قرار بگیره؟

29
تا حالا چندبار دوستان فرمودند که نسخه نصب نشده میک‌تک را آپدیت کنیم تا در نصب‌های آینده بتوان از آپدیت انجام شده بهره گرفت اما اگر ممکن است بفرمایید چه طور بایست نسخه نصب نشده را آپدیت کرد.
ممنون

30
با عرض معذرت از آن‌جا که نتوانستم نمادی رو که می‌خوام مرتب بنویسم به طور فجیعی اونو نقاشی کردم لطف می‌کنید اگر راهنماییم کنید تا بتونم حد بالای انتگرال رو در کنار کران بالا داشته باشم چون کران بالا رو می‌شه یه طوری نشون داد که جای حد بالا قرار بگیره اما اون موقع اگر کران بالا داشته باشیم خوب طبیعی که دیگه نمی‌شه کاریش کرد مگر این‌که اساتید راهنمایی بفرمایند.
امیدوارم لازم به توضیح نباشد که پیکان فقط جهت نشان دادن علامت مربوطه به کار برده شده و نیازی به نمایش آن نیست.

صفحه: 1 [2] 3