لاتک LATEX > عمومی

طراحی سوال ۴ گزینه‌ای

<< < (2/7) > >>

محمد چهارسوقی:
آیا منظورتون یک همچین چیزی است که پیوست کردم؟

هادی صفی‌اقدم:

--- نقل قول از: محمد چهارسوقی در دسامبر 23, 2010, 11:35:34 pm ---آیا منظورتون یک همچین چیزی است که پیوست کردم؟

--- End quote ---
بله آقای چهار سوقی
خیلی ممنون بابت جوابتون به سوال مهم من.
۱- prob را از کجا آوردید؟ یعنی دستور خاصی برای محیط خاصّی هست؟
۲- شما فاصله بین سوال و سطر بعدش (گزینه‌ها) را با vspace گذاشته‌اید. نمیشه این را جزو تعریف prob کرد

فایل ضمیمه شده را نیگاه کنید. خراب شده است.
ببخشید باز سوال پرسیدم و وقت شریفتون را گرفتم :-[

محمد چهارسوقی:
من فاصله رو بردم در تعریف خود prob

الان سه تا فاصله در اون تعریف کردم. فاصله از سمت راست متن، فاصله از سوال، فاصله با خط بعد که میتونید هر کدوم رو بسته به دلخواه عوض کنید.

من به عنوان مثال دو تا محیط تعریف کرده بودم یکی \prob و دیگری \probm که برای مثال در یکی رفتم سمت راست و در دیگری رفتم سمت چپ. شما اصولاً یکیش رو احتیاج دارید و با تغییر پارامترها می تونید ظاهرش رو اونجور که دوست دارید تغییر دهید.

در مورد \prob هم باید بگم که اون فقط یک اسمی هست که نسبت دادم به دستوری که تعریف کردم و شما به جای اون هر چیزی می تونید تعریف کنید مثلاً \hadi

هادی صفی‌اقدم:
من xepersian-multiplechoice.sty را دیدم. درش از minipage و multicol استفاده شده است.
مشکلش این است که وقتی یکی از گزینه‌ها بلندتر میشه، تراز گزینه‌ها به هم میخوره. راهی نداره که گزینه‌ها را به صورت دو ستونی یا یک ستونی درآورد؟

vafa:

--- نقل قول از: هادی صفی اقدم در دسامبر 24, 2010, 09:23:00 am ---من xepersian-multiplechoice.sty را دیدم. درش از minipage و multicol استفاده شده است.
مشکلش این است که وقتی یکی از گزینه‌ها بلندتر میشه، تراز گزینه‌ها به هم میخوره. راهی نداره که گزینه‌ها را به صورت دو ستونی یا یک ستونی درآورد؟

--- End quote ---
پرونده ضمیمه یک نمونه است که با ماکرونویسی بسیار ساده‌ای انجام شده است. دو ماکرو در اختیار شما قرار می‌دهد:

\question که یک آرگومان دارد

و \answer که ۴ آرگومان دارد. من در حالت پیش‌فرض اندازه‌های پیش‌فرض طبقه article را پیش‌فرض دانستم

اگر تمام آرگومانهای ۱ تا ۴، طولی کمتر از 0.165\textwidth داشته باشند، جوابهای چهارگزینه‌ای در یک خط چیده می‌شوند در غیر اینصورت اگر یکی از آرگومانها طولی کمتر از 0.4\textwidth داشته باشد و مشخصاً بیشتر از 0.165\textwidth و هیچ‌کدام از آرگومانها، طولی بیشتر از 0.4\textwidth نداشته باشند، جوابهای چهارگزینه‌ای در دو خط چیده می‌شوند و در غیر اینصورت و حالت آخر اگر هر یک از آرگومانهای ۱ تا ۴ طولی بیشتر از 0.4\textwidth داشته باشند، جوابهای چهارگزینه‌ای در ۴ خط چیده می‌شوند.

توجه کنید که تغییر اندازه بسیار مهم است برای مثال اگر از سبک geometry استفاده کنید و \textwidth پیش‌فرض را افزایش دهید، جواب چهرگزینه‌ای که با \textwidth کمتر در دو خط چیده شده بود، حالا که \textwidth را افزایش داده‌اید، ممکن است در یک خط چیده شود.

پرونده ضمیمه ممکن است ایراداتی هم داشته باشد در صورتی که مشکل داشت یا طبق الگوریتم بالا کار نکرد، می‌توانیم آن را به راحتی درست کنیم.

کنترل

[0] صندوق پستی

[#] صفحه بعدی

[*] صفحه قبلی

Go to full version