تالار گفتگوی پارسی‌لاتک

عمومی => انجمن تازه‌کاران => نويسنده: golesorkh در ژوئیه 21, 2012, 08:18:18 pm

عنوان: چاپ نشدن حروف انگلیسی در فونت نازنین
رسال شده توسط: golesorkh در ژوئیه 21, 2012, 08:18:18 pm
سلام
من از بسته زیپرشن برای نوشتن متن استفاده می‌کنم. فونتی که استفاده می‌کنم هم BNazanin هست. مشکلی که دارم اینه که زمانی که در فرمول‌ها از دستور l\mbox استفاده می‌کنم به جای عبارت مورد نظر یک مربع خالی نمایش داده می‌شود. این مشکل برای زمانی که یک عبارت لاتین رو در داخل دستور  l\section می نویسم هم وجود داره
اما چنانچه از فونت دیگه ای مثلا B Zar استفاده کنم این مشکل وجود نداره ولی مشکل دیگه ای که همچنان وجود داره اینه که نمی تونم در فرمول و یا دستور section\ از دستور lr\ برای کلمات لاتین استفاده کنم.
عنوان: پاسخ : چاپ نشدن حروف انگلیسی در فونت نازنین
رسال شده توسط: ابوالفضل دیانت در ژوئیه 21, 2012, 09:44:27 pm
با سلام
 در فونت به نظرم باید با فونت Zar هم مشکل داشته باشید علت این است که این فونت ها فونت های فارسی هستند و نه انگلیسی، در نرم افزار word وقتی شما از این فونت ها استفاده می کنید، word در هنگام مواجه با کلمات انگلیسی، این کلمات را به
یک فونت پیش فرض تبدیل می کند. البته فکر کنم این کار را می کند.
برای حل این مشکل کافی است از فونت های سری XB مثل XB Niloofar .و... استفاده کنید. برای این موضوع به قسمت قلم‌ها و حروف سایت مراجعه کنید در ضمن در مرکز دانلود سایت این فونت ها قرار داده شده است. اگر هم می خواهید فقط از فونت
B Nazanin استفاده کنید، کافی است که mbox را به صورتی که در فایل اتج شده بنویسید یعنی متن درون mbox را درون یک lr قرار دهید.

در مورد نوشتن عبارت انگلیسی در عنوان بخش ها من مشکلی ندارد. شاید مشکل شما به خاطر این باشد که بین B و Nazanin‌ باید یک فاصله در نام فونت باشد و شما این را رعایت نمی کنید. شاید هم عبارت انگلیسی در section را درون lr نمی گذارید به فایل اتچ شده نگاهی بیاندازید.

در کل در xepersian اگر از فونت هایی مثل سری XB که هم فارسی و هم انگلیسی را پشتیبانی می کنند استفاده نکنید، می بایست عبارات انگلیسی در متن فارسی را در داخل یک \lr{} قرار دهید تا فهمیده شود که این عبارت باید با فونت انگلیسی نوشته شود در ضمن شما می توانید علاوه بر تعیین فارسی فونت نوشتارهای انگلیسی که با lr مشخص کرده اید را نیز مشخص کنید با دستورات زیر:

\settextfont[Scale=1.3]{B Nazanin}
\setlatintextfont[Scale=1]{Times New Roman}

عنوان: پاسخ : چاپ نشدن حروف انگلیسی در فونت نازنین
رسال شده توسط: هادی صفی‌اقدم در ژوئیه 23, 2012, 09:58:54 am
از بس دوستمان Temp خواستن دقیق مساله‌ی فونت را بهتون توضیح بدن که آخر سوالتون فکر کنم یاپشون رفت. با اجزاه شون تکمیل می‌کنم.
سلام
ولی مشکل دیگه ای که همچنان وجود داره اینه که نمی تونم در فرمول و یا دستور section\ از دستور lr\ برای کلمات لاتین استفاده کنم.
سلام
اگر بخواهید از دستور ‪\lr‬ در دستور ‪\section‬ استفاده کنید باید به صورت زیر استفاده کنید:
‪\texorpdfstring{\lr{abcd}}{abcd}‬

در فرمول هم به صورت:
$$\text{\lr{abcd}}$$
عنوان: پاسخ : چاپ نشدن حروف انگلیسی در فونت نازنین
رسال شده توسط: ابوالفضل دیانت در ژوئیه 24, 2012, 11:26:35 am
با سلام
ظاهرا نیازی نباشد که در نسخه های جدید xepersian از دستوری که آقای صفی اقدم گفته اند در مورد وارد کردن عبارت انگلیسی در عنوان section  استفاده کنید. البته این را آقای وفا دقیق تر می توانند بگویند ولی برای من الان بدون این دستور کار می کند.
باتشکر