ابزارهای جانبی > قلم‌ها Fonts

چه گونگی ایجاد قلم مایل به چپ در قلم‌های Persian Modern در زی‌پرشین

<< < (2/3) > >>

vafa:
در ضمن دستورات \it و \sl که شما استفاده کرده‌اید، نباید در لاتک استفاده شوند (چون دستورات Plain TeX) هستند و حتی نحوه استفاده شما از این دستورات نادرست است.

مهدی نیاکان ‍پاک:
می‌دانم قلم پارسی نوین قلم پیش‌فرض زی‌پرشین است. اما این قلم در حالت عادی درشت‌تر از قلم انگلیسی است. می‌خواهم آن را کوچک‌تر کنم. یا قلم لاتین را بزرگ‌تر کنم. راستی چرا قلم لاتین را با نام Modern Computer فراخوانی می‌کنم به من پیغام خطا می‌دهد؟ می‌دانم این قلم بسیار بسیار زیبا پیش‌فرض تک است. از پاسخ‌تان پیشاپیش تشکُر می‌کنم.

با عرض پوزش  از این پس راه‌نما را می‌خوانم سپس پرسشی برای‌ام حل نشده ماند می‌پرسم. حق با شماست.

vafa:

--- نقل قول از: مهدی نیاکان ‍پاک در آوریل 28, 2012, 06:55:28 pm ---می‌دانم قلم پارسی نوین قلم پیش‌فرض زی‌پرشین است. اما این قلم در حالت عادی درشت‌تر از قلم انگلیسی است. می‌خواهم آن را کوچک‌تر کنم. یا قلم لاتین را بزرگ‌تر کنم. راستی چرا قلم لاتین را با نام Modern Computer فراخوانی می‌کنم به من پیغام خطا می‌دهد؟ می‌دانم این قلم بسیار بسیار زیبا پیش‌فرض تک است. از پاسخ‌تان پیشاپیش تشکُر می‌کنم.

با عرض پوزش  از این پس راه‌نما را می‌خوانم سپس پرسشی برای‌ام حل نشده ماند می‌پرسم. حق با شماست.

--- End quote ---
دستورات فراخوانی قلم Persian Modern (با فرض اینکه آن را در سیستم عامل خود نصب کرده‌اید) باید بصورت زیر باشد:

--- کد: ---\settextfont[Scale=0.8,SlantedFont={PersianModern-Oblique},BoldSlantedFont={PersianModern-BoldOblique}]{Persian Modern}
\setiranicfont[Scale=0.8,BoldFont={PersianModern-BoldOblique}]{PersianModern-Oblique}

--- End code ---
نام قلم Latin Modern است نه Computer Modern. در ادامه اگر قلم در سیستم عامل نصب نشده باشد باید از گزینه ExternalLocation  استفاده کنید و قلم را با نام پرونده قلم فراخوانی می‌کنید نه با نام خود قلم.

مهدی نیاکان ‍پاک:
آقای کارن‌پهلو از این که پاسخ من و همه‌ی اعضای تالار را می‌دهید ممنون.

حسن ذاکری:

--- نقل قول از: مهدی نیاکان ‍پاک در آوریل 29, 2012, 04:45:20 pm ---آقای کارن‌پهلو از این که پاسخ من و همه‌ی اعضای تالار را می‌دهید ممنون.

--- End quote ---

سلام
اطفا برای تشکر از دوستان، از دکمه تشکر استفاده کنید :)

کنترل

[0] صندوق پستی

[#] صفحه بعدی

[*] صفحه قبلی

Go to full version