سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - ابوالفضل دیانت

صفحه: 1 2 [3] 4 5 ... 8
31
با سلام
من یک شکل در متن استفاده کرده ام که در ابتدای هر خط می آید، مشکلی که وجود دارد این است که شکل و متن از انتها با یکدیگر align هستند و نه از وسط؟
باتشکر

32
با سلام
من می خواهم یک if و else بنویسم که در if مثلا تصویری را وارد کند ولی اگر تصویر وجود نداشت یعنی با خطا در هنگام وارد کردن تصویر مواجه شدیم، برنامه به سمت else برود و خطوط else
را اجرا کند.
البته یک مورد را آقای کارن‌پهلو در پست
http://www.parsilatex.com/forum/SMF/index.php?topic=2306.0
زحمت کشیده اند ولی من نمی دانم چگونه این مورد را به موردی که می خواهم تبدیل کنم.
باتشکر

33
زی‌تک / پشتیبانی xepersian از pdfcomment
« : ژوئیه 24, 2012, 11:37:12 pm »
با سلام خدمت آقای کارن‌پهلو
من در بسته bidi  که جستجو کردم دیدم ظاهرا bidi از pdfcomment  پشتیبانی نمی کند، البته من اسم آن را در بین بسته های مورد پشتیبانی ندیدم.  می خواستم بدانم که شما صلاح می دانید که پشتیبانی از این بسته را به bidi اضافه کنید.
چون آن طوری که من دیدم بسیار بسته عالی و مناسب و کارامدی می باشد. من هم سعی می کنم مشکلات احتمالی این بسته با xepersian را به شما اعلام کنم. البته در صورت وجود
باتشکر

34
طراحی صفحه / سبک memoir و حاشیه‌نویسی
« : ژوئیه 24, 2012, 11:26:17 pm »
با سلام
من از سبک memoir‌ استفاده می کنم یعنی یک استایل دارم که از این سبک استفاده می کند، می خواستم بدانم چگونه می توانم از سبک نوشتن در حاشیه شما بهره مند شوم؟
چون ظاهرا  این سبک را نیز باید در قسمت documentclass صدا بزنیم، همین طور من memoir را نیز در این قسمت صدا زده ام، نمی توان یکی را با usepackage صدا زد؟
باتشکر

35
با سلام
من قبلا بدون مشکل در فایل های تصویر را وارد می کردم ولی اکنون که می خواهم وارد کنم، برخی از تصاویر را اصلا پیدا نمی کند و برخی را هم یک خطای عجیب می گیرد.
کسی راه حلی برای این مشکل دارد؟
باتشکر

36
Texmaker / QْT و Texmaker
« : ژوئیه 18, 2012, 08:08:12 pm »
با سلام
امروز Texmaker جدید با قابلیت های خوبی نسخه جدیدش را داد یعنی 3.4
فقط یک سوال برای من پیش آمد. من الان لینوکس ubunutu 12.04 دارم. هر وقت در محیط لینوکس مثلا در gedit اش فارسی می نویسم، خودش به صورت خودکار از راست به چپ می نویسد. احساس من این است که این امر به خاطر وجود QT است.
اگر این فرض درست باشد اکنون سوال من این است که چرا در Texmaker‌ که از QT استفاده می کند، موقع نوشتن فارسی به انگلیسی این اتفاق نمی افتد؟
به نظر من خوب است که از نویسندگان texmaker بخواهیم که این مشکل را بر طرف کنند، چون به نظر من texmaker تیم پشتیبانی بسیار خوبی دارد.
من خودم ایمیل می زنم اگر دوستان دیگر نیز زحمت چنین کاری را بکشند و چندین ایمیل به دستشان برسد به نظرم سریعتر ترتیب اثر می دهند.
باتشکر

37
اسلاید Beamer / تغییر مکان شماره صفحه
« : ژوئیه 09, 2012, 08:57:09 pm »
با سلام
در کداتچ شد،. من سعی کردم که مکان شماره صفحه را از سمت چپ به راست بیاورم برای این کار از بسته fancy استفاده کردم. ولی متاسفانه این اتفاق نیافتاد.
کسی برای حل این مشکل راهی دارد؟

38
با سلام
من یک فایل استایل دارم که می خواهم همواره از آن استفاده کنم. برای این که همواره فایل را در کنار فایل تکی که دارم می نویسم کپی نکنم
یک راه این است که فایل را در شاخه texlive‌ در قسمت texmf کپی کنیم و سپس دستور texhash را بزنیم، این را من در ویندوز امتحان کردم کامل کار می کرد
اما در لینوکس ubuntu کار نمی کند. کسی می تواند من را راهنمایی کند؟ این اتفاق به علت عدم دسترسی به root نمی تواند باشد؟ چون texlive در شاخه usr/local‌است.
باتشکر

39
اسلاید Beamer / یک مشکل با url در beamer
« : ژوئیه 01, 2012, 04:22:55 pm »
با سلام
احساس کردم شاید یک باگ باشه گفتم گزارش بدم
وقتی از محیط url استفاده می کنیم از حاشیه میزند بیرون در ضمن حتی به قسمت siebar نیز می رسد و از آن نیز بیرون می زند.
البته به نظر می رسد با تعریف یک minipage یا frame و قرار دادن url داخل آن مشکل حل شود.
البته چنین مشکلی در حالت نوشتار معمولی به وجود نمی آمد.
باتشکر

40
با سلام
همان طور که در مثال کوچک زیر مشاهده می کنید من مجبورم برای وارد کردن در sidebar به صورت دستی همه را خودم hyperref‌ کنم. چگونه می شود این کار به صورت خودکار انجام شود و تمامی بخش ها و زیر بخش ها
به طور خودکار در وسط sidebar بیایند.
باتشکر

41
اسلاید Beamer / مشکل با hyperref در bidipresentation
« : ژوئن 30, 2012, 11:42:12 am »
با سلام
در فایل کوچکی در ادامه اتچ شده است، متاسفانه وقتی می خواهم در sidebar توسط hyperref نام بخش ها را بگذارم این کار انجام می شود ولی کلمات به پایین صفحه می روند و هر کاری می کنند در وسط sidebar قرار نمی گیرند.

42
تکلایو TeXLive / مخازن texlive‌ و مخازن ubuntu
« : ژوئن 30, 2012, 07:58:34 am »
با سلام
من با یک ابهام مواجه شدم من الان ubuntu 11.04 دارم. و texlive را از طریق فایل نصبی خودم دستی نصب کرده ام و به سراغ مخازن texlive در ubuntu نرفتم. در ضمن یادم هست که آقای کارن‌پهلو گقتند که
texlive را از طریق مخازن نصب نکنید. خوب یک سوال:
فرض کنید که من texlive را از مخازن نصب کنم. سپس فایل نصبی texlive را که خودم دارم به صورت یک مخزن محلی تعریف کنم. آیا ubuntu می فهمد که اونی که در مخزن محلی است جدیدتر است و بسته ها را آپدیت می کند؟
آیا می توان به جای این که آدرس مخزن محلی را بدهیم آدرس یکی از مخازن texlive را به عنوان مخزن ububtu  اضافه کنیم؟

چون به نظر من عدم نصب texlive از مخازن یه جوری texlive را از کل سیستم جدا افتاده می کند.

43
با سلام
من به تازگی کار بر روی اسلاید سازی با bidipresentation را آغاز کردم، اگر سوالاتم ابتدایی بود ببخشید. از روی همان استایلی که در اولین موضوع قرار داده اید سعی کردم تغییرات خودم را اعمال کنم، فقط با چند سوال و مشکل روبه رو هستم.
اول: همان طور که در فایل های اتچ شده مشاهده می کنید مکان نوشته های sidebar‌ در پایین صفحه افتاده و هر کاری می کنم درست نمی شود. در ضمن چگونه می توان این کار را به صورت پویا و داینامیک انجام داد. در این حالت ساده من مجبورم تمام بخش ها را خودم دستی به صورت hyperlink‌ تعریف کنم.
دوم: در ضمن عنوان هر بخش هم در قسمت bar بالایی می آید و هم یک بار در متن ظاهر می شود، چگونه می توان کاری کرد که عنوان بخش در متن نیاید؟ در ضمن فاصله بین عنوان بخش و bar بالایی خیلی کم است چگونه می توان این فاصله را زیاد کرد؟
باتشکر

44
تکلایو TeXLive / مشکل در آپدیت texlive
« : ژوئن 24, 2012, 08:29:31 am »
با سلام
من مدتی است که می خواهم در ubuntu تک لایو 2012 را با روش rysnch‌ آپدیت کنم (منظورم فایل نصبی آن است).  بدین منظور می زنم:
sudo rsync --progress -a --delete --exclude="mactex*" rsync://ftp.cstug.cz/pub/tex/local/tlpretest/ texlive

اما همش با یک چنین اتفاقی (در عکس اتچ شده) مواجه می شوم. حدود دو هفته ای است که این طوری شده است.
باتشکر

45
عمومی / انتقال فایل های موقت به یک پوشه
« : آوریل 23, 2012, 11:18:37 am »
با سلام
این سوال را از این جهت در قسمت عمومی می پرسم چون به نظرم ربطی به ویرایشگر لاتک ندارد.
می خواهم بدانم فایل هایی که لاتک می سازد را می توانیم به جای دیگری منتقل کنیم، مثلا فایل های برای لغت نامه، فهرست ها و ... با پسوندهای مختلف
مثلا ببریم در یک زیر پوشه در پوشه جاری و یا آن ها را مخفی کنیم
چون خیلی root‌اصلی خیلی شلوغ می شود
به نظرم باید در دستوری مثل دستور زیر
makeindex %.nlo -s nomencl.ist -o %.nls
option‌ای وجود داشته باشد که به آن مثلا بگوییم که در پوشه
temp/.
بریزد فایل ها را
آیا کسی این option‌را می داند
باتشکر

صفحه: 1 2 [3] 4 5 ... 8