سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - مرتضی

صفحه: 1 2 3 [4]
46
سبک نوشتار / ایجاد لیست جدید با فرمت خاص
« : دسامبر 20, 2010, 01:19:38 am »
میخوام لیستی بصورت زیر ایجاد کنم
1(الف) مورد اول
1(ب) مورد دوم
2(الف) مورد سوم
2(ب) مورد چهارم
3 مورد پنجم
که بشه از یه جای دیگه توی متن، بهش اشاره کرد طوری که برچسب لیستم بطور کامل نوشته بشه. یعنی مثلا نوشته بشه «همانطور که در 1(الف) آمده ...» که 1(الف) در اون، hyperlink باشه

47
انجمن تازه‌کاران / ایجاد یک شکل با فرمت خاص
« : دسامبر 19, 2010, 12:26:51 am »
میخوام شکلی بصورت ضمیمه داشته باشم. عددی که داخل مستطیل هست، میخوام وسط چین باشه یعنی وسط مستطیل قرار بگیره. ضمنا مستطیل از لحاظ ارتفاعی وسط خط قرار بگیره. چه باید بکنم؟

48
گرافیک، جدول و شکل / ایجاد شکل با فرمت خاص
« : دسامبر 17, 2010, 06:19:17 pm »
در یک chapter از کلاس book تعدادی شکل با فرمت عادی دارم. حالا میخوام چند تا شکل بهشون اضافه کنم که caption شون مثلاً بصورت «شکل م 2-1» یعنی شکل مثال 1 از فصل 2 باشه. در واقع باید ابتدا شماره فصل، بعد علامت - و بعد هم شماره شکل بیاد که این شماره شکل، مستقل از شماره شکلهای قبلی در همین فصل هست و شماره اش هم از 1 (با فرمتی که گفتم) شروع میشه. باید چیکار کنم؟

49
مراجع و بیب‌تک BibTeX / نوشتن مرجع با فرمت خاص
« : دسامبر 14, 2010, 12:00:25 am »
برای اشاره به چند مرجع پشت سر هم، میخوام یه چیزی بصورت [6-2] داشته باشم. در حالت عادی, چیزی که ایجاد میشه بصورت [6]-[2] هست. همچنین وقتی از بسته cite استفاده میکنم، بصورت [2-6] نوشته میشه یعنی ترتیبش از راست به چپ هست که نمیخوام اینجوری بشه. چه باید کرد؟

50
میخواهم شکلی ایجاد کنم که شامل چند زیرشکل است و نحوه شماره گذاری زیرشکلهای آن بصورت (الف)، (ب)، (پ) و یا (الف)، (ب)، (ج) است. یعنی اولین شماره به جای (آ)، باید (الف) باشد.
ضمناً وقتی میخواهم در متن به زیرشکل اول ارجاع دهم، باید مثلاً درون متن نوشته شود: به شکل 1.1 (الف) توجه کنید. یعنی باز هم الف باید درون پرانتز باشد.
همچنین caption هر زیرشکل هم باید بطور کامل در یک خط نوشته شود نه اینکه خط را بشکند و به خط بعدی برود. در کل نیاز دارم که margin را تنظیم کنم.
چه باید بکنم؟

51
میخواهم section ای داشته باشم که رنگ شماره آن (مثلا 1-1) آبی و رنگ خود عنوان بخش قرمز باشد. یعنی مثلا داشته باشم
1-1 بخش اول
چه باید بکنم؟

52
طراحی صفحه / ایجاد سربرگ
« : نوامبر 23, 2010, 04:54:44 pm »
میخوام سربرگی بصورت ضمیمه داشته باشم. یعنی شماره صفحات زوج در سمت راست و صفحات فرد در سمت چپ باشند (با فرمتی که در پیوست هست)

53
زی‌تک / خطا در کامپایل با miktex 2.9
« : نوامبر 18, 2010, 12:11:22 pm »
هنگام کامپایل برنامه ضمیمه، خطای ! Undefined control sequence. را میدهد (وقتی پکیج زی پرشین فراخوانی میشود). فایل log نیز ضمیمه شده است. مشکل از کجاست؟

54
عمومی / دریافت سی دی های texlive
« : نوامبر 15, 2010, 05:14:27 pm »
با سلام خدمت آقا وفا،
میخواستم ببینم طبق مجوزهایی که زی پرشین از اونها استفاده میکنه (مثل LPPL)، آیا فروش اون در قالب یک دی وی دی به کسانی که نمیتونن اون رو به هر علتی دانلود کنن، مشکلی داره؟ (در صورتیکه بغیر از هزینه خود دی وی دی و پستش، هزینه ای هم بعنوان هزینه جمع آوری و آماده سازی گرفته بشه)
منتظر جوابتون هستم،
با تشکر

55
با کامپایل برنامه a.tex، یک صفحه a4 ایجاد میشود که در بالای آن، فرمول نوشته شده و وقتی میخواهم آنرا با ghostscript به png تبدیل کنم، یک صفحه کامل ایجاد میشود (مانند شکل b.jpg). میخواهم کاری کنم که فقط قابی به اندازه فرمول ایجاد شود (مانند شکل c.jpg). چه باید بکنم؟

56
گرافیک، جدول و شکل / ایجاد تصاویر transparent
« : اكتبر 31, 2010, 06:13:54 pm »
چطور میتونم تصاویر transparent (احیاناً با فرمت png) درست کنم؟ قضیه اینه که میخوام با لاتک، فرمولی تولید کنم و این فرمول رو در اسلاید powerpoint استفاده کنم، طوری که رنگ پس زمینه فرمول با رنگ پس زمینه اسلایدم، یکی باشه، بعبارت دیگه تصویر فرمولم، trasparent باشه.

با تشکر

57
مراجع و بیب‌تک BibTeX / تغییر در سبک ieeetr-fa
« : سپتامبر 03, 2010, 05:15:00 am »
با سلام
من فایل حاوی آخرین تغییرات (2010) در نحوه citation رو از ieee دریافت کردم و متوجه شدم که در مورد مراجع انگلیسی تفاوتهایی با سبک ieeetr-fa پیدا کرده است که در ذیل ذکر میشود. از آقای امین طوسی درخواست میکنم که فایل ieeetr-fa.bst را اصلاح کرده و نسخه اصلاح شده را در سایت قرار دهند.
1- در قسمت نویسنده، ابتدا نام خانوادگی، سپس یک ویرگول و یک فاصله، بعد از آن قسمت اول نام به همراه یک نقطه و یک فاصله و در نهایت قسمت دوم نام به همراه نقطه و سپس یک ویرگول آورده میشود (یعنی ابتدا نام خانوادگی و سپس نام می آید).
2- نام ژورنال یا کنفرانس، بصورت slant نوشته میشود و نه italic.
3- کلمه Vol. با حروف کوچک (بصورت vol.) نوشته شده و همچنین بعد از نقطه، یک فاصله وجود دارد.
4- کلمه No. با حروف کوچک (بصورت no.) نوشته شده و همچنین بعد از نقطه، یک فاصله وجود دارد.
5- بعد از نقطه pp یک فاصله وجود دارد.
در پیوست، ابتدا یک نمونه از citation فعلی و سپس نمونه ای از citation جدید که مطابق با تغییرات جدید IEEE است، آمده است.
با تشکر

58
من از نسخه miktex 2.8 پرتابل (30-7-2010) استفاده میکنم. وقتی بسته pstricks رو فراخوانی و سپس کامپایل میکنم، از xdvipdfmx.cfg خطا میگیره. برای رفعش چه باید کرد؟

صفحه: 1 2 3 [4]