سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - ali_da

صفحه: [1] 2
1
طراحی صفحه / شکل در صفحه فهرست
« : نوامبر 27, 2012, 11:16:56 am »
سلام .
کسی می‌تونه روشی برای ایجاد صفحه فهرست مانند تصویر پیوست ارائه کنه؟

2
عمومی / مشکل موتور جستجوی سایت
« : اوت 21, 2012, 06:23:44 pm »
با سلام. بعضی اوقات دنبال موضوعی می‌گردم که قبلا  تالار مطرح شده و به آن برخورد کردم. اما هنگامی که در قسمت جستجو عنوان مطلب  را وارد می‌کنم چیزی پیدا نمی‌شود. ( مثال:  نوشته‌ی فارسی روی منحنی)

3
تکلایو TeXLive / مشکل موقع نصب بسته ی cm-super
« : اوت 09, 2012, 12:47:19 pm »
سلام . من بالاخره موفق شدم مخزن تک خود را آپدیت کنم (ساعت ۴ و ۵ صبح بهترین سرعت را دارد) متاسفانه  هنگام نصب وقتی به بسته cm-super  میرسه پیغام خطا می‌دهد و نرم افزار نصب نمیشه. نسخه Image  را هم دانلود کردم و باز هم به همین مشکل برخورد کردم. کسی می‌تونه راهنمایی کنه؟

4
با سلام. چند وقتیه که هر کاری می‌کنم  نمی‌توانم  مخزن تک را آپدیت کنم و چیزی حدود ده دقیقه بعد اجرای rsync  پیغام خطا می‌دهد. البته با توجه به برخی از پست‌ها متوجه شدم ممکنه بخاطر انتشار تک 2012 باشه. با این وجود چکار می‌شود کرد؟

5
چند روزه که وقتی از rsync برای آپدیت استفاده میکنیم یا اصلا کار نمیکند ویا آنقدر کند عمل میکند که بعد از حدود نیم ساعت خطای  eror میدهد. ولی با روشی که آقای  کارن‌پهلو گفتند یعنی دستور tlmgr update --all
به راحتی و با سرعت خوب آپدیت می‌شود. آیا این مشکل برای کس دیگری اتفاق افتاده است؟


مدیریت تالار گفتگوی پارسی‌لاتک
تقسیم موضوع
تصحیح عنوان موضوع

6
سلام آیا با تهیه دی وی دی تک لایو میتوان بدون حذف تک لایو قبلی آن را از روی دی وی دی آپدیت کرد؟
 ونیز آیا با آپدیت کردن مخزن تک لایو فقط محتویات پوشه  archive  آپدیت می‌شوند



مدیریت تالار گفتگوی پارسی‌لاتک
تقسیم موضوع
تصحیح عنوان موضوع

7
زی‌تک / دستورات فارسی و لاتین
« : نوامبر 26, 2011, 12:37:34 pm »
سلام.
 شکی نیست که هر سبکی طرفداران مخصوص به خود را دارد. اما تعداد بیشتری از کاربران  ترجیح می‌دهند که از دستورات لاتین در پرونده‌های خود استفاده کنند. و از آنجاییکه اغلب فقط نیاز شخصی خود را برآورده می‌کند خیلی لازم نمیدانند تا به یادگیری گونه‌ها متفاوت ببپردازند. به همین خاطر خواستم از کسانی به هر دو شکل آشنایی دارند درخواست کنم مثالهایی که با دستورات فارسی ارائه شده‌اند را یک بار با دستورات لاتین هم بازنویسی کنند. ( در برخی موارد این کار انجام شده است.)
 با تشکر

8
سلام. من دی وی دی تک لایو (آپدیت شده تا هفته پیش.اوايل آذرماه) را دریافت و نصب کردم. ولی به جای اینکه برخی مشکلات قبلی من رفع شود بعضی پرونده‌های  بدون مشک را هم خراب کرده و خروجی نامناسب می‌دهد (دو نمونه را پیوست کرده‌ام) . لطفا اگه ایرادی هست که من نمیبینم. مرا راهنمایی کنید.

با تشکر. مهری

9
گرافیک، جدول و شکل / theorem-box
« : نوامبر 26, 2011, 10:32:07 am »
سلام
در نمونه مثالهای زیپرشین پرونده‌ای به نام  theorem-box
قرار دارد. چه  تغییراتی در دستورات این نمونه ایجاد کنیم تاخروجی مانند فایل پیوست شود.(آ)
تنها کاری که من توانستم انجام دهیم این بود که یک کادر اضافی دور متن ایجاد کنم و رنگ کادر اولیه را تغییر دهم تا خیلی مشخص نشود.(پیوست شده )

10
با سلام. من وقتی سبک جدید bidi و xepersianرا به تک لایو منتقل میکنم، موقع اجرا با خطا موجه می شوم. ایا این بسته ملحقات دیگری هم دارند یا به تغییراتی دیگری در سایر قسمتها نیاز هست.

11
گرافیک، جدول و شکل / bidituftefloat
« : سپتامبر 17, 2011, 10:37:48 am »
نمونه فایل رسم شکل در حاشیه را گرفتم. ولی هنگام اجرا پیغام عدم وجود بسته bidituftefloat را میداد. میشه این بسته را برای دانلود تو سایت بگذارید

12
قلم‌ها Fonts / اتصال نامناسب حروف
« : مه 30, 2011, 09:25:28 am »
با سلام . در برخی از سطرهایی که من تایپ کرده‌ام در محل اتصال حروف زائده‌هایی اضافی ایجاد می‌شود (بخصوص در سطرهایی که کلمات آن برای تنظیم سطر کشیده شده‌اند). هنگام پرینت نیز این زائده‌ها چاپ می شوند. در ضمن فونت‌هایی که از آنها استفاده می‌کنم را از همین سایت گرفته‌ام . آیا شما نیز به این مشکل برخورد نموده‌اید؟ اشکال از کجاست؟

13
با سلام. من فارسی‌تک را در کنار زی‌پرشین نصب کردم و متاسفانه برخی از حروف بویژه حرف الف و حرف چ  در صفحه ادیتور فارسی تک نمایش داده نمی‌شود.(درخروجی  نشان داده می‌شود) افراد دیگری هم دیده ام که همین مشکل را داشته‌اند. می‌خواستم بدانم کسی تا بحال به این مشکل برخورد کرده و آیا راه حل آن را پیدا کرده. لطفا مرا راهنمایی کنید. البته بعید می‌دانم که به زیرپرشین ربطی داشته باشد چون یک افرادی را دیده که که فارسی تک را به تناهایی نصب کرده‌اند و باز هم همین مشکل را داشته‌اند.

14
گرافیک، جدول و شکل / xypic
« : مه 08, 2011, 08:36:34 am »
سلام . می توانید بگید چرا دستور  ضخامت و رنگ خطوط که با بسته  xypic رسم شده اجرا نمی‌شود؟

15
حروف‌چینی مستندات / ایجاد لیست دوستونه
« : آوریل 11, 2011, 02:27:53 pm »
با سلام . آیا روشی وجود دارد که بتوان یک محیط شماره گذاری به صورت چند ستونه تعریف نمود.  هر چی با   دستور لیست ور رفتم نتوانستم این کار را بکنم. تاکید میکنم نمیخواهم ار محیط شماره گذاری در محیط چند ستونه استفاده کنم. بلکه میخواهم خود محیط شماره گذاری چند ستونه باشد.

صفحه: [1] 2