سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - اوژن

صفحه: [1]
1
سلام و عرض ادب و خسته نباشید و تسلیت بابت اربعین سید الشهدا علیه السلام،
همیشه ترجیح میدادم با بسته‌های رسمی خود توزیع‌های لینوکس تک‌لایو را نصب کنم و همیشه هم از نبود tlmg در بین این بسته‌ها رنج میبردم، چون دیگر به این زودیها نمیشد تک‌لایو را به روز کرد و همیشه یک سری باگ بود که رفع میشد و ما هنوز باید با آن سر و کله میزدیم. به تازگی به لینوکس SliTaz برخورد کردم، یک لینوکس ۳۰ مگابایتی فوق سریع و سبک با ظاهری زیبا و کارایی مناسب، البته هنوز نصبش نکردم و فقط در ماشین مجازی از آن استفاده کرده‌ام ولی به هر حال در آن بسته‌ای دیدم به نام بسته‌ی get-texlive که ظاهراً یک script است که نسخه‌ی مینیمال تک‌لایو را اگر اشتباه نکنم از خود CTAN دانلود میکند و میشود بعد به کمک tlmg هر بسته‌ی دیگری را دانلود کرد و بدیهیه که قاعدتاً باید دیگر بشود آنرا آپدیت هم کرد. این خبر خیلی خوبیه برای من و هر کس دیگری که همچنین مشکلی دارد.
راستش نرم‌افزار ریاضی sage خود را سوار بر لینوکس فوق‌العاده‌ی Puppy کرده است و یک cd گذاشته برای دانلود که لایو است و این لینوکس سبک و سریع هم فقط حدود ۱۳۰ مگابایت از cd را گرفته است (البته SliTaz حدود ۳۰ مگابایت و فوق العاده سبک است، DSL هم حدود ۵۰ مگابایت است و ...)، اگر بشود برای تک‌لایو هم این کار را کرد فوق‌اعاده نمیشه؟ من اگرچه خیلی وقته که تو لینوکس هستم ولی چیز زیادی هم از کارهای غیر روتین آن نمیدانم، یادمه برای ویندوز نسخه‌ی portable درست کرده بودید، این میتونه جایگزین خوبی از آن برای لینوکس و حتی هر سیستم دیگری باشد،‌حتی میتوان فونتها را هم روی این سیستم عامل نصب کرد و همچنین هر برنامه‌ی دیگری که برایش لازم باشد. به شخصه هم یا خود SliTaz و یا Puppy را پیشنهاد میکنم. اگر کسی لینوکس بلد باشه و راهنماییم کنه من هم خوشحال میشم بتونم کمک کنم.

2
سلام،
تا حالا اگر مدتها بود که به لینوکس مهاجرت میکردم و باز ناامیدانه به ویندوز برمیگشتم عمدتاً بخاطر این بود که هر کاری میکردم فایلهای لاتک فارس‌ام که در ویندوز درست کار میکرد در لینوکس error میداد و نمیتوانستم درستش کنم (با فایلهای انگلیسی مشکلی نداشتم). اما حالا که دیگر برای کارم لازم شده به لینوکس بروم امیدوارم این مشکلم (که به کم‌سوادی من برمیگردد) به کمک شما برطرف شود.
۱. تا وقتی که bidi را در ابتدا صدا میکنم و در فایلم هم فقط انگلیسی مینویسم برنامه اجرا میشود، به شرطی که هیچ فونت فارسی‌ای را به عنوان فونت اصلی متن معرفی نکرده باشم.
۲. وقتی bidi را صدا میکنم و یک فونت فارسی صدا میکنم، چه تمام متنم انگلیسی باشد و چه نباشد گیر میکند. (فونتی را صدا میکنم که روی سیستم نصب شده است ولی باز ایراد میگیرد)
۳. وقتی به جای bidi از xepersian استفاده میکنم در هر صورت ایراد میگیرد.
لصفاً فایلهای ضمیمه را ملاحظه بفرمایید.
در ضمن چه از TexWork استفاده کنم (فایل اصلی و نه دو جهته‌ی آن که ندارمش) و چه از TexMaker-BiDi-0.6.10.2670 فرقی نمیکند و تتیجه یکی است.
با تشکر

3
سلام،
ببخشید کسی اطلاع دارد که چطور میتوان در اسلایدها اعداد داخل فرمولها را به فارسی درآورد؟
من چند کار را امتحان کردم نشد:
1. به جای بسته ی bidi از بسته ی xepersian استفاده کردم.
2. در آرگمانهای تعریف فونتها به جای Script=Arabic,Mapping=‎parsidigits از Script=Parsi,Language=Parsi,Mapping=‎parsidigits استفاده کردم
3. دستورات زیر را هم از ``‎xepersian-mathsdigitspec‎"  اضافه کردم:
\re‎newcommand\setdigitfont[2][]{   %
  ‎\let\glb@currsize\relax‎
  ‎\setkeys*[xepersian-mathsdigitspec]{options}{#1}%‎
  ‎\edef\@tempa{\noexpand\zf@fontspec{%‎
    ‎\XKV@rm}{#2}}\@tempa‎
  ‎\xepersian@PackageInfo{Defining the default Persian maths digits font as '#2'}‎
  ‎\DeclareSymbolFont{OPERATORS}   {EU1}{\zf@family} {m}{n}‎
  ‎\def\persianmathsdigits{%‎
  ‎\SetMathCode{`0}{\mathord}{OPERATORS}{"06F0}‎
  ‎\SetMathCode{`1}{\mathord}{OPERATORS}{"06F1}‎
  ‎\SetMathCode{`2}{\mathord}{OPERATORS}{"06F2}‎
  ‎\SetMathCode{`3}{\mathord}{OPERATORS}{"06F3}‎
  ‎\SetMathCode{`4}{\mathord}{OPERATORS}{"06F4}‎
  ‎\SetMathCode{`5}{\mathord}{OPERATORS}{"06F5}‎
  ‎\SetMathCode{`6}{\mathord}{OPERATORS}{"06F6}‎
  ‎\SetMathCode{`7}{\mathord}{OPERATORS}{"06F7}‎
  ‎\SetMathCode{`8}{\mathord}{OPERATORS}{"06F8}‎
  ‎\SetMathCode{`9}{\mathord}{OPERATORS}{"06F9}‎
  ‎\SetMathCode{`\%}{\mathbin}{OPERATORS}{`٪}‎
  ‎\SetMathCharDef{\decimalseparator}{\mathpunct}{OPERATORS}{"066B}}‎
}‎‎
\def\DefaultMathsDigits{\def\SetMathsDigits{}}‎
‎\def\PersianMathsDigits{\def\SetMathsDigits{\ifx\persianmathsdigits\undefied\else\persianmathsdigits\fi}}‎
‎\def\AutoMathsDigits{\def\SetMathsDigits{\ifx\persianmathsdigits\undefied\else\if@Latin\else\persianmathsdigits\fi\fi}}‎
‎\AutoMathsDigits‎
‎\everymath{\SetMathsDigits}‎
‎\g@addto@macro\document{\everydisplay{\predisplaydirection=0 \SetMathsDigits}‎
‎\@ifpackageloaded{amsmath}{\everydisplay\@xp{\the\everydisplay \@displaytrue}}{}}‎‎

با تشکر، اوژن

4
سلام به همگی،
با تشکر از تمامی دوستانی که برای نوشتن متون علمی به زبان فارسی کمک میکنند، با استفاده از بعضی کارهای شما (از جمله آقای کارن‌پهلو، نوری و هاشمی) مجموعه ی زیر را تهیه کرده ام که بتوانم از آنها به عنوان نمونه هایی برای کارهایم استفاده کنم. در این مجموعه اما هنوز دو مشکل دارم:

1. وقتی از پکیج flowfram استفاده میکنم (برای تهیه ی نوار کناری همانطور که در ‎sidebidipres.sty از آن استفاده شده است) به جای آنکه footer و header در زیر textbody قرار بگیرند در داخل lmargin میافتند و در نتیجه قسمت زیادی از آنها خارج از صفحه میافتد! یعنی ظاهراً flowfram و fancyhdr با هم هماهنگی ندارند و استفاده از یکی دومی را خراب میکند. خواستم با دستور renewcommand محل xlhead و ... (که در fancyhdr تعریف شده اند) را در فایلهای خودم اصلاح کنم ولی نتوانستم؟ آیا راه دیگری هم برای رفع این مشکل هست؟
2. در ضمن استفاده از watermark نیز هم header و هم sidebar را خراب میکند و نمیگذارد نمایش داده شوند. اگر میشد از watermark برای عکس زمینه استفاده کرد (به جای کاری که الآن شده است) خیلی بهتر بود چون تمام پس زمینه ها یکجا تنظیم میشدند (اگرچه امکان استثناء کردن برخی اسلایدها هم بود) و دیگر لازم نبود برای تمام صفحات جداگانه عکس زمینه گذاشته شود!

ممنون میشوم اگر کسی بتواند کمک کند این مشکلات را رفع نماییم، شاید به درد دیگران هم بخورد ...
با تشکر، اوژن

پس نامه: ببخشید مجبور شدم سایز عکسها را کم کنم و بعضی از آنها را هم حذف کنم تا بشود آنها را با اینترنت بفرستم؛ همچنین اگر روی کامپیوتر شما فایلها اجرا نشدند یکی بخاطر نبودن چند عکس دیگری است که در اسلایدها استفاده شده که باید آنها را حذف کرد تا مشکلی پیش نیاید (عکسهای ضمیمه هم باید در فولدر pic قرار بگیرند) و یک هم احتمالاً بخاطر فونتهایی است که در کلاس ضمیمه معرفی شده اند و میتوان آنها را پاک کرد و در داخل فایل اصلی هم آنها را کنار گذاشت تا مشکلی پیش نیاید!
[/font]

5
سلام،
با تشکر از زحمات شما من برای آماده کردن از پروپوزالم از زی-پزشین استفاده کرده ام، در ابتدای متن از
‎\usepackage[colorlinks=true,‎linkcolor=blue‎,‎filecolor=blue‎,‎pagecolor=blue‎,‎urlcolor=blue‎,‎citecolor=‎blue‎,backref=page]{hyperref}
استفاده کرده ام و برای صدا کردن فایل bib هم از دستورات زیر استفاده کرده ام:
‎‎\setLTRbibitems
‎‎‎%\resetlatinfont‎‎
‎\bibliographystyle{‎unsrt‎-fa‎}
‎\bibliography{‎MyBibliography‎}‎‎
‎‎
الآن مشکلاتم اینها هستند:
1. اعداد در داخل مراجع انگلیسی به فارسی نوشته میشوند
2. اگر برای رفع این مشکل از \resetlatinfont‎‎ استفاده شود هم سه مشکل پیش میآید: یکی اینکه شماره ی مراجع خودشان انگلیسی میشوند در حالیکه در متن فارسی بوده اند؛ دوم اینکه اعدادی که backref به عنوان شماره ی صفحه تولید میکند نیز همگی انگلیسی خواهند شد در حالیکه شماره ی صفحات هم در متن فارسی هستند، و سوم اینکه عبارت "مراجع" هم از ابتدای مراجع حذف میشود (البته میشود این عبارت را دوباره با تعریف \section*{مراجع} برگرداند!)

آیا میشود اعداد داخل مراجع را به انگلیسی نمایش داد بدون آنکه از دستور \resetlatinfont‎‎ استفاده شود؟ تمام مراجع من به لاتین هستند، شاید این کمک کند که راه ساده تری هم بتوان برای رفع این مشکلات پیدا کرد؟
با تشکر، اوژن

صفحه: [1]