سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - tkakaie

صفحه: [1] 2
1
حروف‌چینی مستندات / کوچک کردن حروف
« : ژانویه 22, 2012, 03:32:58 pm »
در فایل ضمیمه میخواهم کاراکترها را کوچک کنم.بویژه i+1 که باید طولش کمتر شود.نمیتوانم از دستورهای \small، \footnotesize ، و \tiny استفاده کنم(تغییری ایجاد نمیشود).

2
ریاضیات و علوم / تقسیم متوالی
« : سپتامبر 10, 2011, 09:07:42 pm »
برای نمایش تقسیم متوالی باید چکار کنیم؟تقسیم متوالی که در هر مرحله به سمت راست کشیده میشود.میتوانم از ماتریس استفاده کنم،ولی خط تقسیم را نمیتوانم محدود کنم که به طرف راست برود.

3
Texmaker / تایپ در تک‌میکر همزمان با کامپایل
« : سپتامبر 10, 2011, 03:13:57 pm »
من تا قبل از این با استفاده از command prompt این کار را میکردم.البته زیلاتک را هم گاهی از این طریق اجرا میکنم،چون در صورت استفاده از خود تکمیکر در مدتی که فایل دارد کامپایل میشود هیچ کاری نمیتوانیم بکنیم.آیا راه دیگری غیر از تایپ در command prompt هست که هم فایل را بسازد و هم بتوانیم درحین کامپایل به تایپ متن ادامه دهیم؟
چطور میتوانیم دستور quick build را عوض کنیم؟

ویرایش: به علت طرح سوال در موضوعی نامرتبط موضع توسط مدیر منتقل شد.

4
ریاضیات و علوم / علامت اشتراک چند مجموعه
« : سپتامبر 09, 2011, 07:41:17 pm »
چطور میتونم علامت اشتراک جمعی رو بنویسم؟مثل علامت انتگرال،سیگما و ضرب که میتونیم بالا یا پایین آن کران را تعیین کنیم.مثلا \sum _{i=1}^8
کلا چنین چیزی برای خیلی چیزهای دیگر لازم است.مثل علامت اجتماع،یا و «و» منطقی

5
برای دانشگاه ما باید بخشها به صورت ۳-۲-۱ شماره گذاری شوند،اما در زیپرشین بصورت ۱.۲.۳ شماره گذاری میشوند.برای حل این مشکل باید چکار کنم؟

6
تکلایو TeXLive / خطای expl3.sty
« : سپتامبر 08, 2011, 12:49:05 am »
نمیدانم چه اتفاقی افتاده هر فایلی که میخواهم اجرا کنم خطا میدهد که expl3.sty پیدا نشد.هیچ فایلی اجرا نمیشود.نه با xelatex و نه با lualatex .این سبک چیست؟در چه مسیری باید باشد؟از کجا آخرین نسخه‌اش را پیدا کنم؟دو هفته دیگر دفاع دارم و الآن فلج شده‌ام

7
در عنوان یکی از مراجع من عبارت $‎‎FG‎(‎2‎^m)‎‎$ وجود دارد.چون فونت اعداد من در حالت ریاضی فارسی هست عدد ۲ در اینجا فارسی میشود.آیا باید قبل از فراخوانی مراجع دوباره از \setdigitfont استفاده کنم؟چه فونتی باید بگذارم؟یکی دوتا فونت گذاشتم حسابی بهم ریخت.
در خروجی این فرمول هم حروف f و g بصورت کوچک نمایش داده میشوند که من عبارت $‎{‎FG}‎(‎2‎^m)‎‎$ را جایگزین کردم.راه دیگری هم هست؟

8
مراجع و بیب‌تک BibTeX / technical report
« : اوت 30, 2011, 09:38:49 pm »
برای افزودن ریپورت به مراجع در استایلهای فارسی باید چکار کنیم؟در راهنمای بیب، ریپورت را پیدا کرده ام اما نمیتوانم از آن در استایل فارسی استفاده کنم.در خروجی علامت سوال ظاهر میشود.

9
عمومی / تغییر خودبخود زبان
« : اوت 19, 2011, 03:28:37 pm »
یه مدتیه  وقتی زبانم با علامت  \ عوض میشه دیگه فارسی نمیشه و باید برنامه رو ببندم و دوباره باز کنم تا درست بشه.البته توی نوار ویندوزم EN تبدیل به FA میشه ولی توی تکمیکر این اتفاق نمیفته.
وینوزم ۷ هست و حالت bi-directional method تکمیکرم first strong character(LTR) هست و گزینه changing language by typing \ فعال هست.که قبلا هم همینطور بود ولی مشکلی نداشتم.صفحه کلیدم هم استاندارد هست و فقط یک فارسی نصب شده.

10
اسلاید Beamer / شکستن فریم
« : اوت 16, 2011, 06:05:57 pm »
چطوری باید فریم رو از وسط یه مثال یا قضیه یا مراجع شکست؟وقتی هم از جای دیگه غیر از اینها (جاییکه begin و end نداشته باشه) میشکنم اسم فریم با اعداد یونانی شماره گذاری میشه.چکار کنم نشه؟
سوال دیگه میتونم رنگ نوار رو کم کنم و لوگوی دانشگاه رو به بالاش اضافه کنم؟

11
عمومی / xepersianaaa چیست؟
« : اوت 12, 2011, 08:43:49 pm »
xepersianaaa چیست؟

12
با سلام
علامت رابطه هم‌ارزی (تیلدای بزرگ روی خط زمینه) چیه؟
~،\~،\sim، و \thicksim رو امتحان کردم هیچکدوم جواب نمیده! برای اولی که چیزی چاپ نمیکنه بقیه رو هم یه مربع میده بیرون که داخلش علامت سواله!
با تشکر

13
انجمن تازه‌کاران / علامت کوچکتر مساوی
« : اوت 02, 2011, 11:20:15 am »
علامت کوچکترمساوی اونیه که خط اضافیش موازی دهانه علامته یا اونی که خط مساویش موازی خط افقه؟
منظورم leqslant یا leq هست.فکر کنم اولی علامت زیرگروه و دومی علامت کوچکترمساویه.درسته؟هر کتاب و مقاله ای یه جور نوشته.

14
بعضی اوقات دکمه های شیفت فارسی عوض شده و مثلا بجای کاما،تنوین نوشته میشود و بجای حرف پ، علامت \ نوشته میشود و نوشته ها تبدیل به انگلیسی میشود.این مشکل خودبخود درست میشود و برای مدت زیادی میماند.گاهی اوقات نه با فشردن $ و نه با آلت+شیفت زبان عوض نمیشود.

15
لاتک،فارسی تک،زیتک،زی پرشین و بقیه خواهراشون چه فرقی با هم دارن بهترینش چیه برای یادگیری؟کداش مشابهه دیگه؟یعنی اگه یکیشو یاد بگیرم راحت میشه توی بقیه پیاده سازی کرد؟من تازه کارم،ولی برام سختی یا آسونی یادگیریش مهم نیست.میخوام بهترینشو انتخاب کنم.رشته من جبره،خیلی فرمولهای پیچیده و شکل و نمودار ندارم.ولی میخوام توی همین بهترین قابلیت رو داشته باشه.البته میخوام یه چیز خوب پیدا کنم برای بخشمون.پس گرایشای دیگه مثل هندسه و آنالیزم مهمه.لطفا یکی یه توضیح مختصر بده(لینک با توضیح طولانی ندید لطفا) برای  مقاله انگلیسی و کتاب چه کنم؟

صفحه: [1] 2