سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - rtav

صفحه: [1]
1
با سلام

فرض کنید تصویری مثلا در فرمت jpg داریم، آیا این امکان وجود دارد که در لاتک توضیحاتی متنی را روی این تصویر که توسط includegraphics در سند لاتک قرار گرفته، اضافه کرد (چیزی شبیه یک لایه اضافه شده روی شکل که ترانسپرنت است و فقط متنهای موجود در آن روی تصویر دیده میشود).

با تشکر

2
دوستان سلام

سوالی داشتم که میدونم سوال خیلی از کاربران دیگر حتی با سابقه ها هم هست. این سوال در یکی از پست های قبلی پرسیده شده بود (توسط آقای فهیم) اما پاسخ موثری به آن داده نشده بود. من با تعدادی از ابزارهای تهیه تصاویر کار کرده ام تقریبا از نظر قدرت تولید تصاویر PSTrick  هم قدرت زیادی دارد هم کیفیت بالایی. و حیف است بدلیل یک مشکل کوچک مجبور شویم بریم سراغ بقیه ابزارها:

چگونه میشود تصاویر را بصورت جداگانه در سایز دلخواه در فرمت EPS یا PDF تولید کرد (یکی از فرمتها کافی هست) تا بتوان تصاویر تولیدی را در آینده داخل سندهای لاتک استفاده کرد

(بعنوان مثال فرض کنید شما میخواهید مقاله تان را بفرستید روی arXiv  برای اینکار الزامی هست کد لاتک شما توسط سرور arXiv بدون خطا کامپایل شود اما این سرور با کامپایل PSTricks  مشکل خواهد داشت و لازم میشه شما تصاویر را ابتدا تهیه کنید و تصاویر آماده را در سند وارد کرده  و فایل اونها را روی arXiv آپلود کنید)

در منوآل و لیست ایمیل PSTrciks راه حلهایی پیشنهاد شده اما هیچکدام حداقل روی سیستم عامل ویندوز برای من کار نکردند. اگر کسی راه حلی داره یک مثال ساده بهمراه دستورات مورد نیاز را بفرسته

با تشکر

3
چگونه میشه شماره گذاری اتوماتیک روابط را که در محیط equation یا align  انجام میشود را در بعضی موارد دلخواه در مکانهای غیر متداول قرار داد مثلا روی علامت تساوی یا نامساوی. لطفا برای مفهوم شدن بهتر سوال تصویر پیوست را ببینید.

صفحه: [1]