سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - habib_seif

صفحه: [1]
1
زی‌تک / مشکل زی پرشین ۱۳.۷ با figure*
« : ژوئن 29, 2014, 11:09:11 pm »
با سلام خدمت دوستان گرامی

به تازگی texlive خودم را به نسخه ۲۰۱۴ به روز کردم که از نسخه ۱۳.۷ زی پرشین بهره می برد. حال که می خواهم پروژه های قبلا کامپایل شده را با آن کامپایل کنم محیط figure* دچار خطای زیر می‌شود:
! Incomplete \iffalse; all text was ignored after line
اگر محیط figure* را به figure تبدیل کنم متن به درستی کامپایل خواهد شد. آیا شخص دیگری هم با این مشکل مواجه شده است؟ به طور کلی، آیا در این نسخه اشکال به درستی ساخته می‌شود؟ من در ساخت کلیه شکل‌ها قدری به هم ریختگی می‌بینم.

با تشکر
سیف زاده

2
با سلام خدمت دوستان گرامی
فایل پیوست نمونه برگه امتحانی یک دانشگاه را نشان می دهد. شرمنده از این که اسم و لوگوی آن را پاک کرده ام زیرا انتشار برگه های امتحانی دانشگاه ها به صورت عمومی شاید چندان کار درستی نباشد.

همانطور که می بینید این برگه ها جدولی دارد که بسیار پیچیده است. می خواستم در مورد حروف چینی آن قبل از اینکه کدی بنویسم مشورت بگیرم. مهمترین مشکلی که برای شروع کار است این است که می خواهم یک سربرگ در صفحه اول بیاید و بعد یک سربرگ هم از صفحه ۲ به بعد در ابتدای هر صفحه تکرار شود. بهترین روش برای انجام این کار چیست؟ آیا fancyhdr می تواند کمک کند؟ longtable چطور؟ می توانم به longtable بگویم در ابتدای جدول یک عبارتی را بزن و اگر جدول به صفحات ۲ به بعد رفت در اول هر صفحه عبارت دیگری را بزن. در اینجا عبارات همان مشخصات دانشجو و امتحان خواهند بود که با mbox یا minipage یا ... می توان ساخت. آیا این روش معقول است؟؟؟؟ مشکلی که با longtable دارم این است که فارسی نشده است. آیا supertable می تواند جایگزین شود؟
لطفا در این خصوص راهنمایی فرمایید.

مطلب دیگر اینکه بعد از ساخت چنین برگی می خواهم در صورت امکان برای آن یک cls طراحی کنم بطوریکه مثلا یک محیط به نام question داشته باشد و بقیه کارها در cls انجام شود. در این خصوص نیز راهنمایی کنید

با تشکر فراوان
سیف زاده

3
گرافیک، جدول و شکل / گانت چارت PSTricks
« : سپتامبر 16, 2010, 10:23:48 am »
پروژه PSTricks یک بسته برای رسم گانت چارت دارد که اتفاقا با زی پرشین هم خیلی خوب کار می کنه.

تنها یک مشکل در اون وجود داره که شماره ستون ها مانند ماه ها یا سال ها از چپ به راست و انگلیسی است. آیا در این رابطه کسی می تونه کمک کنه؟ ضمنا اگر کل چارت هم راست به چپ می شد خیلی بهتر بود.

برای اینکه مشکل معلوم باشه یک مثال که از روی help خود بسته ساخته شده است ایجاد کردم...

ممنون
سیف زاده

4
زی‌تک / یک Makefile برای راحتی کار کامپایل
« : اوت 21, 2010, 09:34:35 pm »
با سلام خدمت دوستان عزیز

به تازگی مشغول نوشتن یک پروپزال فارسی بودم ولی با دو مشکل در زی پرشین برخورد کردم یکی اینکه در تک میکر لینوکس دگمه F1 مشکل داشت و فایل را کامپایل نمی کرد. دیگری اینکه نمی توانستم تیتر مراجع را فارسی نگه داشته و با برنامه bibtex مراجع لاتین داشته باشم.

برای رفع این دو مشکل یک Makefile در لینوکس نوشتم. اگر این فایل را در شاخه فایل خود کپی کرده و دستور
make preview
را بزنید: اگر فایل tex نسبت به pdf جدید شده باشد خودش یک بار xelatex یک بار bibtex و دو بار xelatex را فراخوانی کرده و بعد فایل pdf را نشان می دهد. در صورتی که اگر فایل tex جدید نشده باشد کامپایل را رها کرده و تنها فایل pdf را نشان می دهد. برای رفع مشکل مراجع نیز این Makefile یک عبارت \Latin در خط سوم bbl اضافه کرده تا تیتر مراجع فارسی باشد ولی خود مراجع لاتین

ضمنا امکان دیگر این Makefile دستور
make clean
است که تمامی فایل های اضافی مانند log ها و... را پاک می کند

امیدوارم به درد یکی بخورد  :)

5
همانطور که دوستان مطلع هستند جناب آقای کارن‌پهلو به تازگی سبک پایان نامه را از زی پرشین حذف نموده اند که شاید ایده مناسبی هم باشد.

به دلیل اینکه اکنون مشغول نوشتن پروپزال و تز هستم به چنین سبکی که بتواند کارم را در امر نوشتن تز راحت تر کند نیاز دارم. به همین دلیل از پرونده های نمونه یک پروپزال از آقای دامن افشان و یک تز از دانشگاه شریف یافتم. حال سوال اینکه آیا دوست دیگه لینک دیگری برای پایان نامه دارند؟

این طور که یادم هست چند وقت دیدم آقای طوسی مشغول ادامه دادن راه آقای کارن‌پهلو برای توسعه و به روز رساندن سبک پایان نامه هستند ولی هرچه اینترنت را گشتم لینکی در این مورد پیدا نکردم.......

در هر صورت شاید بد نباشد که این پست به عنوان مرجعی برای سبک های مختلف پایان نامه مورد استفاده قرار گیرد.

با کمال تشکر - سیف زاده

6
زی‌تک / شماره نسخهٔ زی‌پرشین
« : نوامبر 19, 2009, 08:10:22 pm »
ضمنا از کجا می توان فهمید که نسخه زی پرشین چند است؟
زی پرشین که فایل هایش دارای اعدادی نشان دهنده ماه و سال هستند مانند 200909... نه شماره هایی مانند ۱.۰.۴

با تشکر
سیف زاده

7
گرافیک، جدول و شکل / مشکلی در مورد جدول
« : نوامبر 18, 2009, 08:31:23 pm »
با سلام خدمت دوستان گرامی

tabular خیلی عالی در مورد نوشته های فارسی کار می کنه و همه اطلاعات را راست به چپ نشون می ده. یعنی فیلد اول در سمت راست و ....

ولی بسته ای وجود داره به نام xcolor که می تونیم این جوری ازش استفاده کنیم:{usepackage
{xcolor\
این بسته یک پارامتر m به جدول ها می ده برای تراز کردن متن ها. مثلا می شه جدول را این طوری تعریف کرد: {{begin{tabular}{ccm{.5\linewidth\
به محض اینکه در جدول ها از این بسته و پارامتر استفاده می کنم تمامی فیلدها چپ به راست نشان داده می شه

با تشکر
سیف زاده

8
عمومی / انگلیسی کردن اعداد
« : نوامبر 14, 2009, 12:23:28 am »
با سلام

اعداد در زی پرشین کامپیوتر من فارسی نشان داده می شوند و به هیچ ترتیبی انگلیسی نمی شوند. دستور {setdigitfont{Times New Roman \ هیچ تاثیری ندارد. خواهشمند است در صورت امکان راهنمایی بفرمایید

ممنون
سیف زاده

9
عمومی / تغییر تعداد ستون و شکستن صفحه
« : نوامبر 12, 2009, 10:03:36 pm »
با سلام خدمت دوستان گرامی

در حال حاضر مشغول تایپ مقاله ای هستم که فایل cls آن با بسته multicols سازگار نیست. بنابراین برای تغییر تعداد ستون ها باید از دستورات twocolumn\ و onecolumn\ استفاده کنم ولی مشکل این فرمان ها این است که بعد از هر کدام از این دستورها صفحه شکسته شده که مطلوب من نیست. چگونه می توانم در دستورات فوق از شکست صفحه جلوگیری کنم؟

با تشکر فراوان
سیدحبیب سیف زاده

10
زی‌تک / مشکل اعداد و mathfalse
« : اكتبر 22, 2009, 08:55:12 pm »
سلام
ضمن عرض تشکر از ماکروی قدرتمند زی پرشین،
من زی پرشین را روی ubuntu 8.10 و تک Live نصب کرده ام و خیلی عالی جواب می ده. فقط دو مشکل کوچک:

۱- هر فایلی را که کامپایل می کنم با خطای زیر مواجه می شوم (چه مثال های خود ماکرو و چه متن هایی که خودم می نویسم)
(/home/habib/texmf/tex/xepersian/xepersian-mathsdigitspec.sty
! Undefined control sequence.
l.18 \@zf@mathfalse
البته با زدن یک enter خروجی تولید می شود. حال سئوال اینست که این خطا چیه؟

۲- اگر فایل هایی که می خواهم کامپایل کنم را در شاخه ای که ماکرو های زی پرشین وجود دارد کپی کنم و سپس آنها را کامپایل کنم تمامی شماره صفحات، اعداد در عنوان و فهرست مطالب و ... فارسی هستند ولی اگر فایل در شاخه ای غیر از ماکروها کامپایل شود اعداد به صورت لاتین هستند. لازم به ذکر است که منظورم از اعداد، اعداد داخل متن نیست. زیرا آنها با دستور \setdigittextfont فارسی تایپ می شوند. منظور من اعدادی مثل شماره صفحه است که توسط خود زی پرشین تولید می شود.

با کمال تشکر
حبیب سیف زاده

صفحه: [1]