سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - meim007

صفحه: [1] 2 3 ... 8
1
\نام‌فرمان و \پایان‌نام‌فرمان همون کار \ات‌حرف و \ات‌دیگر را انجام می‌دهداسم شما حسن هست، اسم من محمد، دقیقاً یعنی چی؟ دستورات داخلی تک یعنی اینکه دستور کاربر نیست. چطور @twosidetrue در منطق شما معنای \twosidetrue می‌دهد؟
وقتی فارسی یا عربی ندانی (و به گوشت هم نخرده باشد!!) تفاوت حسن و محمد را نمیدانی یا نمی‌توانی تشخیص بدهی الان من در این جایگاه هستم(تازه داره گوشم آشنا می‌شوند!) برای همین گیج می‌زنم!
خوب حالا این یعنی تنها برای نامگذاری داخل سورس بسته ها استفاده می‌شود و همه نامها در این محیط با @ مشخص می‌شود؟

2

ممنون من بین \ات‌حرف و \ات‌دیگر قرارش می‌دادم!!
نوعش رو که گفتم. برای نامگذاری دستورات داخلی تک از @ استفاده می‌کنند.
دقیقا این یعنی چی؟ یعنی هر نام را در دستورات داخلی تک با @ می‌یارند. به عبارتی دیگر اگر قرار دهند @twosidetrue  یعنی \twosidetrue دستور را تعریف کردند؟؟ و اگر @@twosidetrue قرار دهند آن وقت چه معنایی دارد؟

3
من نمی‌دونم شما چجوری ازش استفاده کردی اما من نتیجه دلخواه گرفتم.
می‌توانید نمونه قرار می‌دهید؟ (سپاس گذار می‌شم)
یک نوع نامگذاری دستور است که بیشتر برای دستورات داخلی تک به کار می‌رود.
یعنی چه نوعی؟ فقط نامگذاری هست یا کار بیشتر انجام می‌دهد؟(گاهی در بسته ها دیدم چندتا @ پشت سر هم استفاده کرده است.(پست پیشم را هم ویرایش کردم)

4
\نام‌فرمان@twosidetrue\پایان‌نام‌فرمان
در ضمن چه لزومی به استفاده از \rl در ماکروهای \fancyhead هست؟
با این دستور هم نتوانستم به نتیجه ای که می‌خواستم برسم. چرا این بسته این حالت را قرار نداده است؟(انقدر ما را دور خودمان نگرداند!!) فکر کنم این گزینه را تنها برای دوطرفه تعریف کرده است و اگر از کلاس دوطرفه استفاده نکنیم این امکان را نداریم. دستوری هم که گذاشتید نتوانستم حالت دوطرفه را حذف کنم(یا نمی‌دانم چگونه ازش استفاده کنم).

بعد یک سوال کلی و ابتدای!!  @ در دستورها چکار انجام می‌دهد گشتم ولی جایی ندیدم این را توضیح داده باشد!(مرجعی در این باره و این سوالات می‌شناسید؟ اگر بخشی در این سایت باز کنید که درباره‌ی ماکرو نویسی ازشما و دیگران که وارد هستند بپرسیم به نظرم خیلی کمک می‌کند حدقل تا آن حد در این باره بدانیم که بتوانیم بسته ها را بخونیم و بدونیم چکار کردند!)

5
راهنمایی کافی نبود؟
حتما نبوده که هنوز تو گِل گیر هستیم!!

6
اسم این راه‌حله؟ من نمی‌دونم شما چه اصراری دارید از چیزی استفاده کنید که حتی نمی‌دونید چی کار می‌کنه.
پس چکار کنم؟ با بسته‌ی geometry هم نتوانستم درستش کنم
راهنمایی راه حلی چیزی؟

7
این بدون مشکل کار می‌کنه با پرونده ام ولی فکر می‌کنم این راه حل نوعی لقمه دور سر چرخاندن هست!
راه حال کوتاه تری ندارد؟

8
شما تعداد  بسیاری از ماکروها را حذف کرده‌اید بدون اینکه بدانید چه کاری می‌کنند و بعد اینکه اصلاً چیزی که من گفتم ربطی به این ماکرو نداشت.
درست هست گفتم که آزمون و خطا استفاده کردم!!

متوجه نشدم چه چیزی را می‌گوید اگر چیزی شبیه این هست
\def\@oddhead{\rightmark }
\def\@evenhead{ \leftmark}
استفاده کردم ولی همه‌ی اینها کلاس دوطرفه را می‌خواهند

9
من با آن دستورها به تنهای هرچی استفاده کردم نشود و به نظرم منطقی باشد که از دستورهای شرطی استفاده کرد(فکر نکنم بستی fancyhdr برای حالت یکطرفه این امکان را داشته باشد، در راهنماش ندیدم).
بعد فایل قبلی کلی فایل اصلیم را ریخت به هم و زمانی که از نظر ظاهر درستش کردم(انتهای فایل قبلیم) شکلهای که با استفاده بسته‌ی pstriks کشیدم را میریزد به هم.

10
به تنهای نتوانستم از این ماکرو ها استفاده کنم ولی از یکی از فایلهای که در اینجا گذاشه بودید استفاده کردم و توانستم آن چیزی که می‌خواهم را بدست بیارم(فکر کنم منطقی هم باشد که باید از دستور شرطی استفاده کرد، اگر قبل از این به عنوان کلاسی تعریف نکرده باشند)
در پیوست فایل را گذاشتم(آخر فایل ماکروی که گذاشته بودید را قرار دادم- البته جای از آن را حذف کرده بودم فایل کامل را پیدا نکردم)
می‌خواستم ببینم اینگونه نوشتن اشکالی در جاهی دیگر ایجاد نمیکند چون فایل من زیاد هست نمی‌توانم وقت زیاد می‌گیرد که هر صفحه را بازبینی کنم(همچنین درست نمی‌دانم ماکروها چگونه کار می‌کنند از آزمون و خطا استفاده کردم)

11
می‌خواهم در کلاس یکطرفه سربرگ های زوج و فرد داشته باشم.
زمانی که از twoside استفاده می‌کنم حاشیه طرف راست و چپ صفحه های زوج و فرد  با هم تفاوت می‌کند. می‌خواهم همه‌ی صفحه ها از  طرف راست به یک اندازه حاشیه داشته باشند مثلا 3cm(و از طرف چپ هم به یک اندازه مثلا 2.5cm) و بتوانم سر برگ زوج و فرد هم داشته باشم.

12
من كلمات رو توي دستور
\gls{}
نوشتم
براي نمايه بايد چكار كنم.
نميشه با تغيير استايل در گاليكسي فقط كلمه با شماره صفحه بياد و ترجمه لاتينش كنارش نباشه.
در تالار بگردید هست کلمه‌ی واژه نامه را سرچ کنید نمونه هم هست.
اگر تنها می‌خواهید در خود متن واژه لاتین(فراخان شده) وارد نشود می‌توانید بجای \gls از \glsuseri استفاده کنید(در راهنمای بسته‌ی مربوطه دستورهای دیگرهم معرفی کرده است ولی من با این بدون مشکل کار کردم). و اگر می‌خواهید  تنها همانند نمایه سازی داشته باشید(فقط کلمه‌ی لاتین وارد شود در نمایتان ) پیش نهاد می‌کنم از میکایندکس استفاده کنید. 

13
خوب نازک بشه. این به این خاطره که از قلم پیش‌فرض تک استفاده می‌کنه
غیر از این اگر بخواهیم در قسمت \cite[?]{-} (جای علامت سوال. نمیدام به این جایگاه چی می‌گویند؟) فارسی بنویسم وارد نمی‌شود. همچنین نمیدانم چه گونه دستوری تعریف کنم که بتوانم این قسمت را هم در آن دستور داشته باشم من این را تعریف کردم
\def\Latincite#1{\lr{\cite{#1}}}
که آن قسمت را در بر ندارد و بعد این را تعریف کردم
\def\Latincite#1#2{\lr{\cite[#2]{#1}}}
که خوب کار نمی‌کنم. به غیر از این اگر هم خوب کار می‌کرد باید دوباره همه دستور ارجاع ها را دستی باز نویسی کنم.نمیدانم چگونه می‌شود همچین دستوری \Latincite[#1]{#2} درست کنم. که الزامی نباشد در قسمت [؟] حتما چیزی وارد کنیم.

14
پس اگر بخواهیم شماره‌ها(ارجاعات) به لاتین بشود باید چه کار کنیم. اگر از دستور \lr{\cite{-}} استفاده کنیم کادر دور شماره ها، [-]، نازک می‌شود. 

15
من زمانی که از دستور \Latincite استفاده می‌کنم شماره صفحه  های ارجاعی که توسط بسته‌ی hyperref ایجاد می‌شود را نشان نمی‌دهد. در نمونه در پیوست قرار دادم

صفحه: [1] 2 3 ... 8