سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - حمید رزاقیان

صفحه: [1] 2
1
منظورم اینه که در قسمت پیش درآمد یک دستور بنویسم تا نوع قلم تمامی متن ها و فرمولهای انگلیسی داخل متن به یک شکل نوشته شوند.
مثلاً حرف a در داخل متن یک جور نوشته میشه ولی در داخل فرمول جور دیگه ای.
میخوام همه اینها یک جور نوشته شوند و لازم نباشه که هر دفعه از دستور mathrm استفاده کنم
با تشکر

2
سلام
میخواستم بدونم برای اینکه تمامی کلمات انگلیسی و فرمول ها و محیطهای ریاضی داخل متن با فونت mathrm تایپ بشه چکار میشه کرد.
با تشکر

3
شما اصولا چگونه مرجع درست می‌کنید؟
با \begin{thebibliography}

4
سلام.
بنده یک کتاب دارم تایپ میکنم که در این کتاب باید در انتهای هر فصل، و قبل از شروع تمرین ها، مراجع مورد استفاده در آن فصل درج شود.
کسی میدونه چگونه باید در انتهای هر فصل از کتاب، یک بخش به عنوان مراجع اضافه کرد؟
با تشکر

5
سلام. وقتی که فایل تک شما را در کامپیوترم اجرا میکنم مشکلی نمیبینم. همه چی درسته و اولین فرمول هم شماره میخوره. ظاهراً یا بسته زیپرشین شما کامل نیست.

6
وقتی که از دستور \author استفاده میکنم عنوان تالبف ظاهر میشه(البته از استیلی که من استفاده میکنم) میخواهم به جای درج این کلمه، کلمه دیگری تایپ بشه

7
سلام بر دوستان. می خواهم در صفحه اول کتاب  با دستور \author عبارت «تالیف» ظاهر شود. چه کار باید بکنم؟
با تشکر

8
سلام  بر دوستان
بنده تصمیم دارم بعد از هر فصل، یک پیوست اضافه کنم. از چه دستوری استفاده کنم.

9
سلام بر تمامی دوستان
این اواخر تصمیم گرفته ام که مطالب درسی را که میخونم یادداشت برداری و فیش برداری کنم. نمی دونم که کسی آیا با این روش آشنا هست یا نه ولی روشی جالب برای خلاصه برداری از متن درس و به خاطر سپاری مطالب آن است. نکته جالب داستان اینه که می خوام این کارا رو تو زیپرشین انجام بدم. یعنی اینکه توی زیپرشین یه همچین فیش هایی را تهیه کنم و مطالبم رو توی اونها بنویسم. فیش ها شکلهای خاصی دارند و باید کدهایی بنویسم که شکل فیش ها رو برام طراحی کنه مثل بنرها. اندازه فیش و شکل آن معلومه. اندازه فیش 10 در 15 سانتی متر مثلاً. (در فایل پیوست). فقط میخواستم بدونم کسی استیل آماده فیش ها رو جایی دیده یا نه؟ و اینکه کسی میتونه برام طراحی کنه یا نه؟  البته توی این فیش ها میخوام فرمول و شکل و جدول و خلاصه همه چیزی رو بیارم
خیلی ممنون

10
آقای دامن افشان ممکنه که بگین زیپرشین کدوم بسته ها رو پشتیبانی نمیکنه؟

11
ممنون از پاسخت. ولی من هم آکولادها را با محیط array زده ام. آخه مسئله اینه که وقتی یک فصل تنها را اجرا می کنم همه چی درسته ولی وقتی که بقیه فصل ها بهش الصاق میشه همون آکولاده خراب میشه

12
سلام خدمت تمامی دوستان
بنده چندی پیش یک کتاب ریاضی کتاب شامل 6 فصل است را با زی پرشین نوشته ام. هر فصلی را جداگانه می نوشتم و اجرا می کردم و جای شکل ها همانجایی بودند که قرار می دادم. فصل بعد رو که می خواستم بنویسم برای اینکه سرعت اجرا شدن کاهش پیدا نکنه فصل های دیگر رو غیرفعال می کردم و فقط فصل جدید رو اجرا می کردم و همه چی خوب پیش میرفت. مشکل وقتی ظاهر شد که هر شش فصل کتاب رو با همدیگه اجرا کردم. تا فصل 3 همه چی خوب بود ولی در فصل 4 یک جدول که مثلا سه چهارم صفحه را گرفته بود حالا کشیده تر شده و کل صفحه رو گرفته و بدین ترتیب جای شکل ها و متون جابجا شده. دردسر اینه که برای اکثر شکل ها از دستور wrapfig اصتفاده کردم و شکل ها لابلای متن قرار میگیرند. یعنی اگر جای شکل ها عوض بشه ممکن است بعضی از شکل ها از کادر متن خارج بشه و داخل حاشیه بشه. در فصل 5 هم همین مشکل پیش اومده. در فصل 5 یک آکولاد دو حالته تعریف کردم ولی نمیدونم که چرا وقتی کل کتاب با همدیگه اجرا میشه سطر اول آکولاد یک خط میاد پایین تر و باعث کشیده تر شدن آکولاد میشه. در زیر چند نمونه از مشکل ایجاد شده رو آوردم و همچنین از بسته هایی که در سرآغاز متن از آن استفاده کردم رو نیز در فایل پیوست آوردم شاید مشکلم به خاطر ناسازگاری بین بسته ها باشه. اگه کسی میتونه کمکم کنه خیلی ممنون میشم.

13
سلام خدمت تمام دوستان. می خواستم یک جدول تعیین علامت برای توابع ریاضی (مثل شکل زیر) رسم کنم نمی دونم از چه دستوری استفاده کنم. کسی میتونه کمک کنه؟ آیا دستور خاصی برای این جور مسائل هست؟
ممنون

14
سلام. بنده در حال تایپ یک کتاب ریاضی هستم. برای ترسیم نمودارها و توابع از بسته pstricks استفاده کردم. ولی می خوام کهاین نمودارها درست در سمت چپ متن باشه.(یعنی لابلای متن قرار بگیره نه بالا یا پایین) چکار باید بکنم؟

15
نرم افزار gnuplot را دانلود کردم ولی نمیدونم چطوری نصب میشه؟ توی ویندوز ۷ نصب میشه؟ راهنماش رو کسی سراغ داره؟

صفحه: [1] 2