سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - وحید دامن‌افشان

صفحه: 1 [2] 3 4 ... 98
16
زی‌تک / پاسخ : صفر تو خالی2
« : اكتبر 03, 2014, 10:09:09 am »
دستوری برای توخالی کردن صفر توی هیچ نرم‌افزاری وجود نداره. این خود فونت هستش که باید موقع طراحی، صفر توخالی براش قرار بدن. یکی از فونت‌هایی که صفر توخالی داره، فونت Yas هستش. این فونت رو با دستور
\settextfont{Yas}
\setdigitfont{Yas}
فراخوانی کنید تا صفرهاتون توخالی بشه.
در ضمن، لطفاً موقع پرسیدن سوال این‌قدر از علامت سوال و علامت تعجب استفاده نکنید. حتی اگه یه دونه استفاده کنید، ما می‌بینیمش.
ممنون

18
من دارم یک مجموعه خلاصه مقاله برای کنفرانس آماده می کنم که در آن نویسندگان مختصری در مورد مقاله خود توضیح میدهند و برای کار خود یک عکس هم
ضمیمه می کنند. اما این عکس میتونه سه حالت داشته باشه که با توجه به شکل عکس که در بالا توضیح دادم، چیدمان کادر متفاوت میشه. نمونه‌ای از کار
در شکل پیوست شده است.
۱. الان اون دو تا شکل پایین رو به خاطر صرفه‌جویی در فضای صفحه در کنار متن قرار دادین؟
۲. این کار رو دستی انجام دادید یا از این راه‌حل آقا وفا و به طور خودکار استفاده کردید؟

19
با سلام
فرض کنید در یک متن تعدادی عکس قرار است قرار داده شود. عکسهایی که وجود دارند سه دسته می‌شوند
۱. عکسهایی با ابعاد تقریبا مربع. مثلا نسبت طول به عرض آنها کمتر از ۱.۵ است.
۲. عکسهایی به صورت مستطیل عمودی که نسبت ارتفاع آن به پهنای آن بیش از ۲ است.
۳. عکسهایی به صورت مستطیل افقی که نسبت ارتفاع آن به پهنای آن کمتر از 0.5 است.
حال با توجه به نوع عکس، می‌خواهم ابعاد آنرا به صورتهای متفاوت تنظیم کنم. مثلا برای عکسهای توع ۱، پهنای ۳ سانت، عکسهای ۲ پهنای ۱ سانت و
عکسهای نوع ۳ ارتفاع ۱ سانت.
آیا می‌توان این کار را انجام داد؟
کاربرد این قضیه چیه؟ می‌شه توضیح بدید؟

20
توی فایل پیوست، به محض شروع محیط multicols در صفحه ۳، کراپ‌مارک‌هایی که توسط بسته bidi-atbegshi چاپ شدند، جابجا می‌شن. این مشکل رو چطور می‌شه حل کرد؟

21
زی‌تک / پاسخ : نسخه 15.2 بسته xepersian
« : سپتامبر 26, 2014, 03:18:25 pm »
ممنون از این تصمیم‌تون. فقط متوجه مورد ۴ نشدم. آیا استفاده از \settextfont اجباریه؟ می‌شه بیشتر توضیح بدید؟

22
عمومی / پاسخ : مشکل در اجرا گرفتن با Xelatex
« : سپتامبر 26, 2014, 03:16:02 pm »
من هم با اجرای زیلاتک روی این فایل مشکلی ندارم. تغییراتی رو هم که می‌دم، ظاهر می‌شه.

23
این کار قبلاً انجام شده. در حال حاضر، پیغامی به صورت شکل پیوست برای کاربرانی که کمتر از ۵۰ ارسال دارند، نمایش داده می‌شه. این پیغام تا رسیدن به ارسال ۵۱ام نمایش داده می‌شه.
از لحظه اول تا ارسال اولین پست در تالار، حداقل ۴-۵ بار از کاربر خواسته می‌شه که قوانین تالار رو بخونه؛ اما متاسفانه اهمیتی نمی‌دن.

24
عمومی / پاسخ : تبدیل فایل texبه word
« : سپتامبر 23, 2014, 12:01:38 am »
سلام من می خواستم فایل texام رو به word تبدیل کنم برای دانشگاه.چی کار کنم لطفا راهنمایی کنید.
اگر فقط به خاطر اجبار دانشگاه می‌خواید این کار رو بکنید، این کار رو نکنید. منم چند سال پیش همین مشکل رو داشتم؛ یعنی سیستم دانشگاه و سایت irandoc فقط فایل ورد رو قبول می‌کرد. من هم رفتم با مسئول تحصیلات تکمیلی دانشگاه صحبت کردم و براشون توضیح دادم که ما ریاضی‌ها به جای ورد از لاتک استفاده می‌کنیم که ایشون هم خوشبختانه قبول کردند. برای سایت irandoc هم توی فرم آپلود فایل پایان‌نامه، کل فایل‌های لازم برای اجرای پایان‌نامه و گرفتن خروجی رو زیپ کنید و فایل زیپ رو به جای فایل ورد آپلود کنید.

25
من امتحان نکردم که با تغییرات جدید، یعنی لود نشدن فونت پیش‌فرض، چقدر زمان پردازش کم می‌شه؛ اما فکر نمی‌کنم این کاهش زمان توی کامپیوترهای امروزی که تقریباً همه‌شون سی‌پی‌یو و رم قوی‌ای دارن، زیاد محسوس باشه.
مشکلاتی که آقای امین‌طوسی گفتند، یک واقعیه. تا مدت‌ها توی تالار باید تغییرات جدید رو برای کاربران توضیح بدیم. ماجرای تبدیل دستور setromantextfont به setlatintextfont رو یادمون هست که تا دو سه سال مدام تکرار می‌کردیم که این دستور عوض شده.
علاوه بر این‌ها، یه مساله دیگه هم هست: فرض کنید کاربری، کد
\documentclass{article}
\usepackage[preloadedtextfont,preloadedlatintextfont]{xepersian}
\begin{document}
...
\end{document}
رو می‌بینه. از اون‌جایی که این کاربر یاد گرفته که هنگام فراخونی یک بسته در لاتک، هر چیزی که داخل [] قرار بگیره، یه آپشن اختیاری محسوب می‌شه و با حذف کردنش، اتفاق خاصی نمی‌افته، اما وقتی آپشن‌های preloadedtextfont و preloadedlatintextfont رو حذف کنه، با خطا مواجه می‌شه (مگر اینکه دستورهای \settextfont و \setlatintextfont رو به سندش اضافه کنه). آیا این رفتار، با روح اختیاری بودن آپشن‌های اختیاری داخل [] سازگاری داره؟ منظورم اینه که کاربر انتظار داره با حذف preloadedtextfont و preloadedlatintextfont اتفاق خاصی نیافته؛ اما می‌افته و اون اتفاق، روبرو شدن با خطاست.
و اگر قرار باشد مثلا قلمی بر مبنای قلم پیش فرض لیتک انتخاب کنیم با سایز یا مشخصات خاص، آنوقت از چه فونتی باید استفاده کرد؟!
این، سوال من هم هست. منظور ایشون اینه که اگر بخوایم فونت پیش‌فرض لاتک رو با مثلاً Scale=1.3 استفاده کنیم، باید چکار کنیم؟

26
عمومی / پاسخ : مشکل با بلاک code
« : سپتامبر 21, 2014, 12:49:53 am »
من با کروم نسخه 37.0.2062.120 روی ویندوز مشکلی ندارم. تنها تغییری که چند روز پیش توی محیط code دادم، تغییر رنگش بود. به چیز دیگه‌ای دست نزدم.
آیا دوستان دیگه هم این مشکل رو دارند؟

27
عمومی / منتقل شده: no synchronization info at this position!
« : سپتامبر 21, 2014, 12:45:20 am »
 این موضوع انتقال داده شد به عمومی.

http://www.parsilatex.com/forum/SMF/index.php?topic=7013.0

28
عمومی / منتقل شده: شماره صفحه مقاله
« : سپتامبر 21, 2014, 12:45:04 am »

29
عمومی / منتقل شده: مراجع
« : سپتامبر 21, 2014, 12:43:54 am »

صفحه: 1 [2] 3 4 ... 98