سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fatemeh1600

صفحه: 1 2 [3] 4 5 ... 11
31
گرافیک، جدول و شکل / زودتر شکستن جدول بلند
« : اكتبر 25, 2013, 03:14:27 pm »
سلام. در فایل پیوست یک جدول بلند با xtab ایجاد کرده‌ام. با وجود اینکه ارتفاع متن را ۲۴ سانتیمتر تعریف کردم ولی جدول‌ها خیلی زودتر شکسته می‌شوند

32
البته شاید چون من زیاد با میک‌تک ور رفتم نصب بسته ها برای من راحت شده.
درخصوص نمایه من فقط نرم افزار زیندی را نصب می‌کنم و quik build را  xelatex --shell-escape -interaction=nonstopmode -synctex=-1 %.tex
تغییر می‌دهم. همین

33
حضور سرو گرامی جناب دکتر کارن‌پهلو عزیز.
 قطعا زور‌آزمایی با جناب‌عالی  محکوم  به شکست است و بنده هم هیچگاه جسارت به انجام این کار را به خود نمیدهم.
من فقط تجربه شخصی خودم را عرض کردم و منظورم این است که میک‌تک آنقدرها هم که اسمش بد در رفته  معیوب نیست.
این نظرات خودش زمینه‌ای برای تصمیم گیری بهتر کاربران می‌گردد. آیا
 همین  پاسخی که شما زحمت آن را کشیده‌اید:

شما تا حالا براحتی با میک‌تک کار کردی؟ خوب من یک سوال دارم. علت سوال زیر چه بود:

http://www.parsilatex.com/forum/SMF/index.php?topic=4586.msg24315#msg24315
باعث نمی‌شود تا با مراجعه به آن یک از معایب میک‌تک (البته این مشکل دیگر وجود ندارد)  برای کاربران مشخص شود و در خصوص استفاده از آن بهتر تصمیم بگیرند.
به هر حال من همواره قدردان زحمات جنابعالی بوده‌ام. امیدوارم بی‌تجربگی بنده باعث رنجش خاطر شما نگردد و همچنان بتوانم از کمکها و راهنماییهای شما استفاده کنم.

34
سلام.
نمیدانیم ادامه بحث در این پست جایز هست یا نه. منظظور من همون میک‌تک ۲.۹ بود. من خودم جند سال از تک‌لایو استفاده می‌کردم.
منظور من از کم حجم این بود که میشه  از اول موقع نصب گزینه نصب basic رو انتخاب کرد تا از نصب سیل زیادی از بسته ها که ممکن است هیچوقت به کار نیاید جلوگیری نمود.
 با این روش شما فقط حدود ۱۵۰ مگابایت را نصب می‌کنید که فکر کنم با ۲.۳ گیگا بایت تفاوت زیادی داشته باشد. بعدا هم براحتی آب خوردن بسته هایی را که نیاز داری و نصب نشده و تعداد چنین بسته ها هم کمتر از ۵۰ بسته است را به آن اضافه می‌کنی. در صورتی که اضافه نمودن بسته در تک لایو خیلی وقت گیر تر از میک تک است. در تک لایو هم گزینه هایی برای عدم نصب کامل هست ولی من خودم چهار حالت از آنها را امتحان کردم ولی بعدا هنگام اجرا آنقدر به مشکل برخوردم  که نتوانستم از هیچ کدام استفاده کنم.. الان هر دوی تک لایو و میک تک را در کامپیوتر روی دو هارد جدا گانه نصب کردم  ولی تا الان که حدود ۳ ساله که از میک تک استفاده می‌کنم هیچ کاری (از قبیل نمایه و ... )نبوده که مجبور بشم بخاطر آن منحصرا از تک لایو استفاده کنم. مشاهده شده که خیلیها در بسیاری از پستها موقع پاسخ براحتی میگن «بیخیال میک تک شو . میک تک را حذف کن و ...» . قبلا این نکته متذکر شدم. اگر کسی با میک تک یا تک لایو راحت تر کار میکنه دلیل نمیشه که اون یکی را نفی کنه. بهتر اگه قراره کسی را راهنمایی کنیم، مشکلات معایب و محاسن هردو را توضیح بدیم و انتخاب را به عهده خود شخص بگذاریم.

تکرار میکنم موارد مثبت میک تک که اشاره کردم تجربه شخصی بنده است و ممکن است در تک لایو هم روشهای ساده تری برای  این نوع استفاده م نصب وجود داشته باشه که بنده از آن بی اطلاعم.
در پایان از زحمات تمام عزیزانی که (جناب کارن‌پهلو. دامن افشان. ترابی. صفی اقدم و....) در راهنمایی کاربران متحمل میشوند تشکر میکنم.
 

35
شما اگر نرم‌افزار کامل  آکروبات  را داشته باشید( نهفقط reader). با اون می‌توانین عکس مورد نظر رو برش بزنی. همچنین می‌توانید آن را به فرمتpdfیا jpg ذخیر کنی. اگر هم بخوای ازش عکس بگیری بهتره با نرم‌افزار snipping tool که در ویندوز ۷ و ۸ بطور اتوماتیک نصبه استفاده کنی. (ازتوی قسمت run می‌تونی اجراش کنی)

36
حروف‌چینی مستندات / پاسخ : قالب مثال
« : اكتبر 18, 2013, 05:32:05 pm »
سلام. اگه کسی بتونه با دریافت هزینه مشکل مرا حل کنه ممنون میشم.
الان فقط می‌خوام  بتوانم از  محیط verbatim هم برای فارسی و هم انگلیسی در قالب پیوست استفاده کنم

37
حروف‌چینی مستندات / پاسخ : تولید نمایه
« : اكتبر 05, 2013, 01:31:12 pm »
البته بنده قصد جسارت نداشتم . مشکل همینه که با حذف همه فایلهایی که بعد از اجرا ساخته میشه باز هم نمایه ساخته نمیشه  ولی با تغییر نام فایل و اجرای دورباره آن مشکل حل میشه

38
حروف‌چینی مستندات / پاسخ : تولید نمایه
« : اكتبر 05, 2013, 01:07:44 pm »
علت اینکه بعضی وقتها اصلا نمایه درست نمیشه چیه؟   یک بار نمایه ساخته میشه. روز بعد هرکاری میکنی نمیشه. بعضی وقتها اسم فایل رو عوض میکنی دوباره نمایه درست میشه؟ آیا شما تا حالا به چنین چیزی برخورد کردید یا  کامپیوتر من جن داره

39
سبک نوشتار / پاسخ : تغییر نام کلاس
« : اكتبر 05, 2013, 10:06:56 am »
الان فایلهایی که از اجرای قبل ایجاد شده بود را حذف کردم و دوباره اجرا گرفتم. نمایه هم ایجاد شد. دلیلش را نمی‌دانم.

40
سبک نوشتار / پاسخ : تغییر نام کلاس
« : اكتبر 05, 2013, 09:58:51 am »
۱-من می‌خوام از روی کلاس Tabriz-thesis این فایل را بسازم.آیا اجازه این کار را دارم؟
۲-ProvidesClass  هم تغییر داده بودم.
۳- فکر کنم مشکل از نامی بود که انتخاب می‌کردم. وقتی فاصله بین کلمات نام انتخابی را حذف کردم مشکل اجرا، حل شد.
 اما الان نمایه تولید نمی‌شود. تنها کاری که من کردم فعلا فقط تغییر نام است نمیدانم چه ربطی به این دارد که نمایه را نمی‌سازد. (با کلاس اصلی نمایه تولید می‌شود)
 
 اگر پاسخ به سوال ۱ مثبت است تا فایل را بفرستم.

41
سبک نوشتار / تغییر نام کلاس
« : اكتبر 05, 2013, 09:17:46 am »
سلام. من قصد دارم از با تغییر یک کلاس خاص اقدام به تهیه کلاس مورد نظر خودم بکنم. چطور می‌تونم نام این کلاس را عوض کنم؟ هر تغییری که در فرامین تعریف شده در کلاس ایجاد می‌کنم اجرا می‌شود و مشکلی ندارم. اما وقتی نام کلاس را تغییر می‌دهم خطا میگیره.

42
حروف‌چینی مستندات / پاسخ : قالب مثال
« : اكتبر 01, 2013, 08:51:56 pm »
منمون از پاسخ شما. فایلی که به آن اجرا داده‌اید برای لاتین مشکلی ندارد ولی فارسی کردن آن مشکل است

43
حروف‌چینی مستندات / قالب مثال
« : اكتبر 01, 2013, 03:11:04 pm »
سلام. از من خواسته شده تا یک راهنمای ساده برای استفاده دانشجویان بیشتر حاوی مثال‌های متنوع باشه آماده کنم. می‌خواستم یک قالب برای مثال‌ها آماده کنم که دست و پاشکسته یکی در فایل پیوست درست کردم ولی چند تا مشکل داره
۱- خیلی ناشیانه است و استفاده از آن کمی وقت گیر و مشکل است.
۲- در سمت راست کادر، خروجی مثال در وسط  قرار داره ولی بهتره  در بالا قرار بگیره.
 دوستان عزیز اگه راه بهتری دارند ممنون میشم مرا راهنمایی کنند.

44
حق با شما است. سیمرغ جزو بسته‌ها ی میک تک هم هست. من si  را در قسمت package manager سرچ کرده بودم  ولی ظاهرا ترتیب نمایش آنها خیلی هم بر حسب حروف الفبا نبوده. به همین خاطر فکر میکردم این بسته اضافه نشده. به هر حال دلیل استفاده از  میک تک
۱- آپدیت خیلی راحت
۲- نصب خیلی راحت و کم حجم

45
سلام. چرا با آپدیت میک‌تک سیمرغ به بسته ها اضافه نمیشود.

صفحه: 1 2 [3] 4 5 ... 11