سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


نمایش موضوع ها - Mjavad

صفحه: 1 [2]
16
با سلام

مراجع رو به طور دستی (محیط thebibliography) نوشتم. میخوام اعداد داخل مراجع انگلیسی باشه و اندازه فونت رو هم مشخص باشه. از چه دستوری باید استفاده کنم؟  محیط latin  جواب میده ولی فونت همون فونت متن هست که میخوام کمی بزرگترش کنم.
محیط LTRitems هم فارسی و انگیسی قاطی داره .

با تشکر

17
با سلام

وقتی با دستور \text  متنی انگلیسی داخل فرمول ریاضی می نویسم فونت این متن فارسی است یعنی انگلیسی با فونت نیلوفر . با دستورات دیگری هم این کار را کردم ولی دست بردار فونت نیلوفر نیست و با فونت تایم رومن نمی نویسه. راه حلی داره؟

با تشکر فراوان

18
با سلام

اگر بخواهیم فهرست جداول و شکل ها و یا پیشگفتار را داخل فهرست مطالب بیاوریم باید چکار کرد؟ خود لاتک پیش فرض این کار را نمی کند و از اولین فصل شروع به ساخت فهرست می کند؟

با تشکر فراوان

19
با سلام

برای ساخت اسلاید از کدوم بسته باید استفاده کرد. من تک لایو ۲۰۱۳ دارم و وقتی با لوا پرشین ران میکنم خطا میده . با زی پرشین هم اصلا خروجی درست درمونی نمیده (به هم ریخته است) . نمونه های آماده خیلی زیبایی دانلود کردم آیا میشه به صورت فارسی درستشون کرد (همون خطاهای گفته شده در بالا رو میده)
 باید چکار کنم؟

20
با سلام

چگونه باید داخل جدول متن را از ابتدای خط شروع کرد . \\ جواب نمی دهد همین طور گذاشتن یک خط خالی بین دو  جمله.
مثلا جمله زیر :
 این موضوع قابل بررسی است >>>
این موضوع قابل
بررسی است.

با تشکر

21
Texworks / تک ورد واقعا ...
« : اوت 18, 2013, 05:39:54 pm »
با سلام

واقعا این ادیتور با فارسی که راست زبان مشکل داره . اعصاب آدم رو خورد میکنه . خوب کاری نمیشه کرد باید تحمل کنیم چون برنامه ش رو کس دیگه ای نوشته... >:( >:( >:(

22
با سلام

یک جدول عریض دارم که از یک طرف زده تو حاشیه ولی از طرف دیگه تو حاشیه نیست و هنوز جا داره . اگه کمی به سمت چپ حرکت کنه قشنگ تو صفحه جا میشه . هر کار میکنم که چند سانت حرکت کنه نمیشه . از دستور
centering\ استفاده کردم نشد . با دستور
hspace\ هم نشد. ممنون اگر راهنمایی کنید. ضمنا من جدول رو  ۰.۹ کردم ، یعنی تغییر مقیاس لازم رو دادم .

با تشکر .

23
ریاضیات و علوم / سمبل ترانهاده داریم؟
« : اوت 18, 2013, 01:56:55 pm »
با سلام
اونایی که در زمینه سمبل‌های ریاضی تخصص دارن؛ چه جوری باید ترانهاده رو نوشت؟ آیا M^T
(M ماتریس است) درست است؟ به نظر من این T نافرمه برای سمبل ترانهاده .

با تشکر

24
قلم‌ها و حروف / ایجاد ممیز فارسی؟
« : اوت 15, 2013, 11:54:50 pm »
با سلام
آیا فرقی بین ممیز فارسی و اون چیزی که در صفحه کلید (/) وجود داره  هست؟ اگه هست چه جوری باید ممیز فارسی رو ایجاد کنیم . مثلا فرض کنید بخواهیم 3.7  رو به فارسی در یه متن فارسی بنویسیم.
شاید جوابتون این باشه که از $3.7$ استفاده کنم که در این صورت فونت اعمالی به عدد هم عوض میشه.

با تشکر فراوان

25
با سلام
راهی هست که لازم نباشه از PDF عکس بگیریم و سپس در لاتک جایگذاری کنیم. چون خود PDF خیلی کیفیتش بالاست ولی وقتی عکس گرفته میشه کیفیتش پایین میاد. یعنی خود PDF رو در لاتک جایگذاری کینم به صورتی که بشه پانویش هم براش گذاشت. مثلا PDF  زیر رو به عنوان یه عکس با پانویس در متن گذاشت.

با تشکر فراوان

26
با سلام
می خواستم بدونم که چرا لاتک و زی پرشین برای اولین پاراگراف یک فصل تورفتگی ایجاد نمی کند؟ کتابهای فارسی که من دیدم همگی دارای این تورفتگی هستند. حتما نمی خواهید بگویید که این جزو قواعد نگارشی نیست و سلیقه ای است درسته؟

اصلا ناشران کتاب لاتک را می شناسند؟!!!! من که فکر نمی کنم با لاتک حروفچینی کنند.

با تشکر فراوان

27
گرافیک، جدول و شکل / رسم بلوک دیاگرام
« : اوت 11, 2013, 08:56:57 pm »
سلام
در مورد رسم بلوک دیاگرام هایی نظیر زیر کمک می خواستم . با نرم افزار visio به هیچ وجه نتونستم به این زیبایی رسم کنم. شاید با لاتک بشه .

با تشکر فراوان

28
طراحی صفحه / تنظیم فاصله پاورقی
« : اوت 09, 2013, 09:02:08 pm »
با سلام

چگونه می توان فاصله بین متن و خط افقی و پاورقی را تنظیم کرد؟ در فایل پیوست شده این سه مورد یاد شده خیلی به هم نزدیک هستند.

با تشکر فراوان

29
قلم‌ها و حروف / اندازه قلم فارسی
« : اوت 07, 2013, 07:46:47 pm »
با سلام

دستورات زیادی برای اندازه قلم امتحان کردم ولی هنوز وسواس دارم که واقعا فونت نوشته من ۱۴ هست یا نه؟ چگونه میتونم مطمئن شوم که فونت واقعا ۱۴ است چون استاد راهنما تاکید کردن با فونت ۱۴ گزارشت رو بنویس.  در واقع مشکل اینجاست که مقیاس های ورد با لاتک متفاوت است و این باعث سردرگمی من شده است . لطفا راهنمایی کنید.

با تشکر فراوان

30
با سلام
چطور میشه بین عناصر دو رشته اعداد متناظر به متناظر پیکان خمیده رسم کرد؟ مثال:۰۰۰۰۱۰ و ۰۱۱۱۰۰ دو رشته باینری هستند که می خواهیم مثلا بین عناصر متناظر به متناظر پیکان رسم کنیم که با این کار تاکید کنیم که این عنصر به عنصر دیگر تبدیل شده است.

با تشکر
 

صفحه: 1 [2]