تالار گفتگوی پارسی‌لاتک

زی‌پرشین XePersian => باگ‌های نسخه ۱.۰.۴ => نويسنده: sun در دسامبر 25, 2009, 11:30:43 pm

عنوان: آدرسهای طولانی
رسال شده توسط: sun در دسامبر 25, 2009, 11:30:43 pm
سلام

اگر آدرس وب سایتی طولانی باشه و در وسط متنی قرار بگیره طبیعتا قسمتی از آدرس به خط بعد میشکنه، مثل هر متن دیگه ای. ولی اگر این آدرس مثلا با \href به صورت ارجاع متنی در بیاد کل اون پاراگراف رو خراب میکنه و تمام متنش یک لینک میشه.

اگر احتمالا متوجه نشدید منظورم چیه، لطفا فایلی که ضمیمه کردم رو ببینید.    :)
عنوان: پاسخ : آدرسهای طولانی
رسال شده توسط: vafa در دسامبر 26, 2009, 07:25:44 am
بارها به کرات گفته شده است که شما با hyperref فقط می‌توانید لینکی درست کنید که در یک خط بایستد نه دو خط. این مشکل زی‌تک است و با macro programming قابل حل نیست. لذا این باگ bidi یا xepersian نمی‌باشد. در حقیقت اصلاً نبایستی hyperref و رنگ و ضمیمه کردن  عکس با xetex در متون راست به چپ کار کند، اما بستهٔ bidi تمام سعی خود را می‌کند که اینگونه موارد را درست کند و این تمام چیزی است که می‌تواند انجام دهد. اگر برای شما مشکل‌ساز است، از بسته‌های مشابه دیگر مانند فارسی‌تک یا عربی یا تک‌پارسی استفاده کنید. در ضمن از دید typography گذاشتن یک لینک در سند مطلقاً مردود است.  راه‌حل منطقی این است که چیزی مانند کد زیر را استفاده کنید:

\href{http://google.com}{صفحهٔ گوگل}
عنوان: پاسخ : آدرسهای طولانی
رسال شده توسط: sun در دسامبر 26, 2009, 11:28:09 am
ممنون. این مطلب در مورد hyperref رو نمیدونستم.
فارسی تک و عربی یا تک پارسی رو اصصصصلا نمی‌پسندم.
نکته ای که به کرّات گفتید، آیا در صفحات ویکی زیپرشین اشاره شده؟ از فروم نمیشه مطالب زیادی رو در زمان کم یاد گرفت. شاید خود شما این مسئله رو متوجه نشید. چون من user هستم نه developer.
پیشنهادم برای اینکه از سوالات تکراری جلوگیری بشه اینه که زیپرشین صفحه ویکی کاملتری داشته باشه.
عنوان: پاسخ : آدرسهای طولانی
رسال شده توسط: vafa در دسامبر 26, 2009, 11:35:30 am
نه، این مطالب در ویکی گفته نشده است. البته تقصیر من هست که راهنمایی کامل وجود ندارد که باید هر چه زودتر نوشته شود. در آینده‌ای نزدیک (نزدیک به یک سال) بستهٔ bidi موتور luatex را پشتیبانی خواهد کرد به اضافهٔ بسته‌ای به نام luapersian که کار xepersian را انجام خواهد داد. آن موقع مشکلی در میان نخواهد بود و همه چیز درست کار خواهد کرد چرا که موتور luatex با دستور \special مشکلی ندارد ولی xetex در این مورد باگ‌دار است.
عنوان: پاسخ : آدرسهای طولانی
رسال شده توسط: sun در دسامبر 26, 2009, 12:06:57 pm
ممنون از زحماتی که میکشید. تا همین جاش کار فوق العاده ارزنده ای رو ساختید.
عنوان: پاسخ : آدرسهای طولانی
رسال شده توسط: امیرمسعود در دسامبر 26, 2009, 04:46:28 pm
صفحه‌ای به نام «مشکلات شناخته‌شدهٔ زی‌پرشین» در ویکی ساختم و دو مشکل را که یادم بود در آن نوشتم. لطفاً اگر می‌توانید به تکمیل آن کمک کنید.