سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - علی‌رضا طاهريون

صفحه: 1 [2]
16
فایل‌ها رو مجدداً آپلود می‌کنم

17
با اجازه‌ی اقا وفا، شما باید از دو لینک زیر، دو تا فایل را دانلود و نصب و REFRESH FNDB کنید

http://bitbucket.org/vafa/bidi

http://bitbucket.org/vafa/xepersian

برای دانلود روی دکمه‌ی get source در بالا و سمت رایت صفحه کلیک کنید

سلام
من فایلها رو از bitbucket گرفتم و اونارو در جایی که MikTeX نصب شده کپی کردم. Refresh FNDB رو زدم اما مشکل به قوه خود باقیه. حتی چک کردم که کجا دارم اونارو میریزم. به هرحال fontspec رو هم دانلود کردم و در tex\latex کپی کردم (از MikTeX 2.8 استفاده می‌کنم). اگه به error نگاه کنید، یه مشکلی با فایل xepersian-mathdigitspec.sty در زیرشاخه xelatex\xepersian داره.

18
با اجازه‌ی اقا وفا، شما باید از دو لینک زیر، دو تا فایل را دانلود و نصب و REFRESH FNDB کنید

http://bitbucket.org/vafa/bidi

http://bitbucket.org/vafa/xepersian

برای دانلود روی دکمه‌ی get source در بالا و سمت رایت صفحه کلیک کنید


ممنونم. راستش منم سوالمو بد مطرح کردم. من قبلا اینارو دانلود کردم. مشکل اینه که پوشه bidi شامل سه پوشه doc, source و tex و پوشه xepersian شامل پوشه xepersian هستش که توش استایل فایل زی‌پرشی و چند فایل دیگه است. حتی پوشه fontspec.tds رو هم از bitbucket آقا وفا گرفتم که اون هم شامل سه پوشه doc, source و tex  هستش. سوال من خیلی ابتداییه. این پوشه‌ها رو کجا بریزم؟ ببخشید که انقدر تازه‌کارم  ;)

19
یه راه ساده اینه که این عکس ها رو تو Visio به pdf و سپس به eps تبدیل کنین. اگه عکسهاتون vector باشن چیزی از کیفیتشون کم نمیشه. من تو کتابم از این استفاده کردم. شاید این راه حل مکانیکی باشه اما محصول خوبی میده

20
سلام
من  از miktex 2.8 نسخه complete و ادیتور Texmaker استفاده می‌کنم. همونطور که گفتید من با خطای \@zf@mathfalse مواجه میشم. جالبه قبلا این خطا رو نداشتم. خروجی pdf ساخته میشه اما خطا هست. وقتی هم miktex رو میخوام به‌روز کنم میگه که: «There are currently no updates available». ممکنه راهنمایی بفرمایین؟ فایلهای موردنظر پیوست شدند.

21
انجمن تازه‌کاران / پاسخ : کاما فارسی
« : آوریل 03, 2010, 03:07:45 pm »
سلام
من پاسخ رو نمی‌دونم. اما چون یکی از داوران رساله‌ی من از داوران مرکز نشر بودند نظر ایشون این بود که به‌جای نمایش 2,1,...,n (اعداد به‌فارسی) صحیح اونه که از 2،1،...،n استفاده بشه

22
فکر می‌کنم آقای edalat به‌طور کامل شرح تاریخی دادند اما توجه داریم که یکی از دلایل ایتالیک یا ایرانیک نوشتن که یقینا برای
ایجاد توجه و استرس (استرس در معنای گویشی که بیشتر در زبان انگلیسی متداول است و نه در معنای اضطراب)  بیشتر جمله است،
 الگوی تصویرسازی چشم‌های ماست. شما به سادگی بدون تغییر اساسی در ساختار نوشته‌هاتون
-مثل نسخ نویسی- با استفاده از این الگوی تصویرسازی چشم، می‌تونین همونقدر توجه و استرس رو در جمله القا کنین

23
پاسخ فوق‌العاده‌ای بود. و تا حد قابل ملاحظه‌ای مشکل رو حل کرد. مثل همیشه چند چیز جدید. ممنون از راهنماییتون

24
من متوجه فرمایش شما شدم. اما به این نکته توجه کنید که دانشجو های ما در ایران مجبورند هنگام تایپ، اعداد رو فارسی و با فونتی تایپ کنند که متن رو با اون تایپ کردند (غالبا خانواده‌ی Zar). این در حالیه که قلم فرمول‌ها اغلب Euclid هستش. حالا طبق فرمایش شما اگه کسی مجبور باشه حرف لاتینی رو با دستور مثلا \mathbf بولدش کنه، به ناچار اون حرف با فونتی بولد
می‌شه که تو \setdigitfont مشخص شده و این کار این دانشجوی بنده خدارو لنگ می‌ذاره. درسته که این استاندارد LateX هستش اما شما که رساله‌تونو انگلیسی تایپ می‌فرمایین هیچوقت این مشکل رو ندارین. باور بفرمایین کار من از رساله گذشته و هدف من تنها وتنها حل مشکلات احتمالیه که ممکنه کاربر رو به سمت دیگه‌ای سوق بده. اگه گفته‌های من به‌عنوان یک مبتدی روی اعصابه در یک پیغام خصوصی بفرمایید تا این موضوع رو ادامه ندم. ممنون که انقدر سریع جواب می‌دید

25
سلام
ببخشید که انقدر نادقیق جواب می‌دم. اما در مورد کتاب‌های ریاضیاتی مرکز نشر می‌دونم که از قلم خانواده‌ی Zar یا خانواده‌ی Compset و برای فرمول‌ها هم از Euclid استفاده می‌شه. اگه حوصله دارید صبر کنید تا یکی از اساتید گروه ما که عضو هیات داوران مرکز نشر هستند رو ببینم تا اطلاعات دقیق رو بپرسم. اگه یادم رفت برام پیغام خصوصی بگذارید.

26
سلام دوباره
می‌دونم این خواسته عبور از استانداردهای LateX هست، اما فکر نمی‌کنید اگه دستوری داشتیم که فونت فرمول‌ها و نه ارقام رو مشخص می‌کرد چه امکان بزرگی بود؟! این‌طوری می‌شد فرمول‌های Euclid رو با ارقام مثلا XB Zar داشت. باور کنین چون خودم با این مساله روبرو هستم اینو نمی‌گم. من فکر کنم ما کاربران خاصی برای LateX هستیم که امکانات خاص خودمونو احتیاج داریم.
ممنون از توجهتون

27
با تشکر از Vafa که علاوه بر این که سوال‌های مبتدی‌ای مثل من رو تحمل می‌کنه، تو جواباش هم چند نکته‌ی دیگه هم می‌شه یاد گرفت و به‌اصطلاح جای ماهی، به آدم قلاب ماهی‌گیری رو می‌ده.

در پاسخ به اعتراض آقای موسوی (هرچند که فرمودن اعتراضی ندارن  ;) ) در متن‌هایی از ریاضی که مربوط به آمار یا احتمال هستند، طبق استاندارد نوشتاری که توسط Springer و Willey رعایت می‌شه، بردارهای تصادفی بولد و غیر ایتالیک نوشته می‌شن. من یک نمونه از انتشارات Springer رو ضمیمه می‌کنم (به برابری (3.7) در این مثال توجه کنین) که این کتاب، سهم بزرگی در رسم‌الخط نگارش متن‌های آماری به زبان پارسی داره.
اما اگه اعتراضتون به کلیت صحبت بنده است، اون رو کاملا می‌پذیرم چون الزامی به نوشتن به این سبک در ریاضیات نیست. اما به‌طور معمول، آماری‌ها خودشون رو مقید به رسم‌الخط‌های اینچنینی می‌دونن.

28
با تشکر از پويا
اما وقتی از \boldsymbol به جای \bf استفاده می‌شه، شکل حرف t حاصل با اونی که Latex بولدش می‌کنه فرق داره (به تاج دو حرف بولد شده با \bf و \boldsynbol توجه کنين). هرچند به نظر می‌رسه کار درست رو \boldsymbol انجام می‌ده چون فرمول رو به‌صورت ايتاليک بولدش می‌کنه. اما واقعيت اينه که تورياضيات حروف بولد، نبايد ايتاليک باشن. يعنی دقيقا همون کاری که Latex با دستور \bf انجام می‌ده. بنابراين فکر  می‌کنم اين باگ همچنان به قوه خودش باقيه!

29
یه اشتباه شرمنده
به جای Arial از ٍEuclid استفاده کنین
تاثیری در جواب نداره
به هر حال مشکل باقیه

30
سلام دوستان
يه مشکل تو تايپ فرمول‌های بولد داشتم. اگه ممکنه دوستان متن زير رو در Latex اجرا کنند
‎\documentclass[a4paper,14pt]{article}‎
‎\begin{document}‎
‎\begin{eqnarray}\label{eq:0}‎
‎\gamma({\bf t})=E[X({\bf t})X({\bf 0})]=1-c\|{\bf t}\|^{\beta}+o(\|{\bf t}\|^{\beta}),‎
\end{eqnarray}‎

end{document}‎\


حالا متن زير رو اجرا کنيد:

‎\documentclass[a4paper,14pt]{article}‎
‎\usepackage{xepersian}‎
‎\settextfont[Scale=1.2]{XB Zar}‎
‎\setlatintextfont[Scale=1.2]{Arial}‎
‎\setdigitfont[Scale=1.2]{XB Zar}‎
‎\begin{document}‎

‎\begin{eqnarray}\label{eq:0}‎
‎\gamma({\bf t})=E[X({\bf t})X({\bf 0})]=1-c\|{\bf t}\|^{\beta}+o(\|{\bf t}\|^{\beta}),‎
\end{eqnarray}‎
end{document}‎\
به تفاوت بیين حروف بولد در Latex و XeLatex  توجه کنين! اين در حاليه که Euclid فونت رسمی تايپ مقاله‌های رياضيه. فکر می‌کنين ايراد کار من کجاست؟

صفحه: 1 [2]