زی‌پرشین XePersian > باگ‌های نسخه ۱.۰.۴

مشکل با فاصله زیاد بین فرمول‌ها در محیط equation

<< < (2/3) > >>

vafa:
نمونه زیر و خروجی pdfاش رو نگاه کن.

وحید دامن‌افشان:

--- نقل قول از: زهرا در فوریه 11, 2010, 05:03:01 am ---نمونه زیر و خروجی pdfاش رو نگاه کن.

--- End quote ---
می‌دونم که کلاً، تک با محیط equation مشکل داره. یعنی این مشکل بدون فراخوانی زی‌پرشین هم وجود داره. مثلاً اینجا رو ببینین.
اما می‌خواستم ببینم آیا راه‌حل موقتی برای حل این مشکل فاصله وجود نداره؟
راستی چرا وقتی گزینه leqno رو برمی‌دارم، فاصله کم می‌شه؟
باز هم ممنون

vafa:

--- نقل قول از: وحید دامن افشان در فوریه 11, 2010, 01:52:06 pm ---اما می‌خواستم ببینم آیا راه‌حل موقتی برای حل این مشکل فاصله وجود نداره؟
راستی چرا وقتی گزینه leqno رو برمی‌دارم، فاصله کم می‌شه؟
باز هم ممنون

--- End quote ---
نه، کلاً راه‌حلهای موقتی به درد نمی‌خورند. متأسفانه این مشکلی است که باید داخل موتور تک تصحیح شود و با ماکرو قابل انجام نیست یا حداقل من بلد نیستم. الگوی TeX--XeT متأسفانه کنترلی برای display maths نداده است. این مشکل در تمام بسته‌های موجودی که فقط با ماکرو کار می‌کنند مثل زی‌پرشین، فارسی‌تک، عربی و غیره موجود است. تک‌پارسی این مشکل را ندارد چون در موتور تک هرگاه وارد display maths می‌شود آن را خودکار LTR می‌کند و بعد از اتمام آن نیز دوباره RTL می‌شود. Luatex هم کنترل بیشتری برای ریاضی می‌دهد و شما می‌توانید RTL یا LTR ریاضی را حروف‌چینی کنید. خوب است این را هم بدانید که موقعی که کنوت الگوی TeX--XeT را برای حروف‌چینی راست به چپ درست کرد، بیشتر توجهش روی حروف‌چینی متن بوده است نه ریاضی.

کتاب تک توضیح مفصلی در مورد سؤال دوم شما داده است گزینهٔ leqno فاصله بیشتری بین فرمولها ایجاد می‌کند در حالی که با reqno می‌توانید مقداری از این فاصله را ذخیره کنید. جالب است که American Mathematical Society بر این عقیده است که فضای بین فرمولها در حالت leqno زیباتر از reqno است و به همین خاطر در تمام کلاسهایشان، بصورت پیش‌فرض leqno فعال است. من هم شخصاً leqno را بیشتر از reqno دوست دارم.

vafa:
بالاخره این باگ را درست کردم. فایلهای ضمیمه همان مثال خودت است که رفتار درست را نشان می‌دهد. باید بسته bidi را از

http://bitbucket.org/vafa/bidi/

دانلود کنی. اگر مشکلی دیگری نباشد بسته را چند روز دیگر به CTAN می‌دهم.

وحید دامن‌افشان:

--- نقل قول از: زهرا در آوریل 05, 2010, 10:01:14 pm ---بالاخره این باگ را درست کردم. فایلهای ضمیمه همان مثال خودت است که رفتار درست را نشان می‌دهد. باید بسته bidi را از

http://bitbucket.org/vafa/bidi/

دانلود کنی. اگر مشکلی دیگری نباشد بسته را چند روز دیگر به CTAN می‌دهم.

--- End quote ---
ممنون، تست می‌کنم.

کنترل

[0] صندوق پستی

[#] صفحه بعدی

[*] صفحه قبلی

Go to full version