زی‌پرشین XePersian > باگ‌های نسخه ۱.۰.۴

مشکل با بسته color یا framed یا ntheorem ؟

<< < (2/3) > >>

وحید دامن‌افشان:

--- نقل قول از: زهرا در فوریه 15, 2010, 04:55:20 am ---می‌تونی توضیح بدهی که چه ربطی به بسته color داره؟

--- End quote ---
راستش این فایل رو قبل از اینکه ورژن ۴ زی‌پرشین در بیاد، با ورژن ۳ امتحان کرده بودم که اصلاً ناامید شدم. اما بعد از اینکه ورژن ۴ دراومد، امتحانش کردم ودیدم بهتر شده و امیدوار شدم که بشه این مشکل رو یه جوری حلش کرد. از طرفی چون شما بعد از ورژن ۳ یه مدت روی بسته color کار کرده بودین، خیال کردم این مشکل به بسته color مربوط می‌شه. دانسته‌های من در تک در مقایسه با شما، مثل قطره به دریا می‌مونه.  بهر حال ببخشین.

--- نقل قول از: زهرا در فوریه 15, 2010, 04:55:20 am --- این فایل شما اصلاً مناسب نیست و غیر استاندارد کدنویسی شده است 

--- End quote ---
اگه منظورتون دستی وارد کردن شماره قاب دومه، این مشکل رو حل کردم. اما اگه غیر از اینه می‌شه خواهش کنم اشکالاتشو بهم بگین؟ چون این فایل رو با ۱۰۰۰ دردسر از یه فوروم انگلیسی گرفتم و کار خودم نیست.

--- نقل قول از: زهرا در فوریه 15, 2010, 04:55:20 am ---  تنها دو راه‌حل وجود دارد یا اینکه ماکروی pstricks را با \beginL و \endL زندانی کنید یا اینکه کلاً محیط قاب اول را از بیرون LTR کنید ولی داخلش را RTL کنید.

--- End quote ---
با این کار، دیگه مشکل زمان کامپایل طولانی رو ندارم؟
 خیلی دنبال ساخت همچین قاب‌هایی بودم که شما درستش کردین.
خیلی خیلی ممنون.

vafa:
نه. منظورم این بود که اگر شما از بسته PSTricks استفاده کنید، زمان کامپایل را به مقدار قابل توجهی پائین می‌آورد که خوب نیست. اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم، قاب اول شما توسط pstricks ایجاد می‌شود که زمان کامپایل را کند می‌کند بهتر است از pgf و یا tikz برای این کار استفاده کنید.

وحید دامن‌افشان:
دو سوال دیگه در مورد بسته  color  دارم:
۱- از چه رنگ‌هایی می‌شه تو بسته color استفاده کنم؟ تو راهنمای خود بسته، ۶۸ تا رنگ گفته (فایل ضمیمه شده) اما خیلی‌هاش ارور می‌ده.
۲- فرق بسته‌های color,xcolor,xecolour چیه؟
ممنون

vafa:
۱- ۶۸ رنگ، رنگهایی هست که dvips آنها را می‌شناسد ولی در خود بسته سه تا چهار رنگ از پیش تعریف شده‌اند. dvips یک drviver است. ,وقتی از زی‌تک استفاده می‌کنید شما از xdvipdfmx استفاده می‌کنید نه dvips

۲- بسته‌های color و xcolor رنگ را با استفاده از special تعریف می‌کنند ولی xecolour رنگ را براساس یکی از ویژگی‌های قلم تعریف می‌کند.

وحید دامن‌افشان:

--- نقل قول از: زهرا در فوریه 15, 2010, 05:29:36 pm --- در خود بسته سه تا چهار رنگ از پیش تعریف شده‌اند.

--- End quote ---
یعنی اگه رنگ دیگه‌ای غیر از این ۳-۴ تا رنگ خواستیم، باید خودمون اونو با دستوری مثل
‎‎
‎\definecolor{mycolor‎}{rgb}{0.25,0.25,1.‎0}‎‎
‎ بسازیم؟ درسته

کنترل

[0] صندوق پستی

[#] صفحه بعدی

[*] صفحه قبلی

Go to full version