سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - سید مهدی موسوی

صفحه: 1 ... 14 15 [16]
226
نسخه پرتابل فارسیتک را هم درست کرده ام ولی به دلایل مشکلات و ایرادات اساسی که دارد هنوز برای گروه نفرستاده ام.

اگر ممکن است از مشکلات این نسخه بگویید تا اونجا که می‌دونم یکی از این مشکلات localtexmf بود که ‌خواسته بودید بچه‌ها نسخه کامل‌تری از آن را ارائه کنند بنده خوشبختانه یک نسخه از آن را لینک دادم که گویا متاسفانه هنوز فرصت تست آن را نداشتید در ضمن اگر ممکن است کمی در مورد پروسه‌ی انجام این کار هم بگویید هر چند می‌دانم که شغل جنابعالی‌ چنین چیزی را ایجاب نمی‌کند اما قطعا انتقال تجربیات توسط امثال شما هم باعث ایجاد انگیزه برای دیگران می‌شود و هم سبب رشد و پیشرفت کار چرا که نگاه‌های مختلف به یک موضوع بسیار راه گشایند.
و تجربه هم به خوبی نشان از رشد نرم‌افزارهای open  surce داده و کاملا بدیهی ست که انتشار این سری از تجربیات از ارزش هیچ کسی کم نمی‌کند چه اینکه ان‌شاءالله باعث رشد وپیشرفت همگانی در یک موضوع خاص می‌شود که این خود برآورنده پتانسیل انسانی لازم برای ادامه راه شما دوستان است.
در انتها هم از شما و هم جناب چهارسوقی به خاطر پاسخ‌های کاملتان متشکرم

227
میک‌تک پرتابل به همراه زی‌پرشین و ویرایشگر (نسخهٔ 0711-2010)

تغییرات این نسخه نسبت به نسخه قبل:
۱. اضافه شدن بسته persian-bib
۲. تک‌میکر دوجهته ورژن ۰.۶.۶.۲۵۱۹
۳. آپدیت کلیه پکیج‌های موجود در سورس میک‌تک پرتابل
۴. تغییر فایل نمونه زیپرشین (تغییر کلمه فارسی‌لاتک به پارسی‌لاتک - اضافه شدن آدرس سایت www.parsilatex.com)

لینک دانلود:
Miktex TexMaker TexWorks Portable + XePersian
جناب صفی اقدم
دو تا عرض کوچک
اول اینکه نسخه موجود در لینک فوق حداقل در سیستم من با مشکلی مواجه می‌شه که دو تا عکس از eror مربوطه را برایتان ضمیمه کردم که در دو ویندوز متفاوت یکسان است
اما مطلب دوم اینکه با فرض اینکه کسی که از نسخه شما استفاده می‌کند احتمالا به نسخه معمولی دسترسی ندارد شاید بد نباشد که ضمن اضافه نمودن فونت‌های لازم، یک تذکر کوچک هم به عنوان راهنمایی در ارتباط با ضرورت نصب فونتها بدهید چرا که شاید دوستانی دچار غفلت از این مورد شوند و از استفاده سریع از این پکیج خوب به یک دلیل پیش پا افتاده محروم بمانند.
به امید روزی که این نسخه تمامی ادیتورها(از جمله فارسی‌تک، وین‌ادیت و...) را پشتیبانی کند.

228
نسخه ی پرتابل میک تک میشه گفت نسخه ی basic هست که بدون نیاز به نصب هست.
شرمنده اما مثل این‌که سوالم رسا نبود منظورم این میک‌تک بود نه خود portable میخواستم ببینم که آیا تا حالا اون نسخه رو چک کردین و نسخه شما چه مزیت نسبت به اون نسخه داره

229
درسته که زی‌پرشین بی‌نظیره اما بی انصافی اگه فارسی‌تک رو هم به یکباره حذف کنیم (به فکر نسخه‌ی portable ای براش نباشیم) چرا که متاسفانه کنفرانس‌های داخلی هنوز هم استانداردهای مقاله‌شون فارسی‌تکِ هر چند این مشکل شما نیست اما نیاز کسائی که درگیر این کارن ایجاب می‌کنه که استانداردهای قدیمی رو کنار نگذارید هر چند که هر تازه‌واردی قطعاً متوجه تلاش شما برای ارتقاء کیفیت کار در زمینه خواهد بود و قطعاً سپاسگذار زحمات بی دریغ‌تان.
اما یک سوال تفاوت میک‌تک portable شما با نسخه خود سایت miktex چیست؟

230
به نظرم فایل localtexmf که من دارم نسخه قدیمی تر هست و پوشه doc را نداره. از اعضا کسی میتونه localtexmf را که پوشه doc داره و نسخه جدیدتر هست را برام بفرسته؟
با تشکر قبلی
امیدوارم این لینک استفاده بشه و خوشحالم از اینکه بعد از مدتها دوباره به فکر تموم کردن این راه نیمه تموم افتادید.
اما بنده بعد از نصب میک تک2.8 و یک سری تغییرات می تونم فایلها رو ران کنم ولی متاسفانه خروجی dvi ندارم ولی نسخه pdf ایجاد شده قابل رویت است البته متن فارسی آن خیلی نا مفهوم است هر چند عبارات ریاضی آن کاملا واضح است از دوستان خواهش می‌کنم اگر چاره‌ای یافتند حتما راهنمایی فرمایند.
http://www.4shared.com/file/nxHC3i0i/localtexmf.html

231
فارسی‌تک FarsiTeX / پاسخ : مرجع
« : ژوئن 17, 2010, 12:52:41 am »
عبارت درست [[1] قضیه 3.5] است. برای موارد این‌چنینی حتماً باید به کتاب‌های معتبر مراجعه کنید و سعی کنید از اعمال سلیقهٔ شخصی بپرهیزید چون در این صورت به احتمال ۹۹.۹۹ دارید کاری غیر اصولی انجام می‌دهید (خوبی تک در این است که اصول حروف‌چینی را خود انجام می‌دهد  و اصول صفحه‌آرایی را به حرفه‌ای ها موکول می‌کند (نویسندگان بسته‌ها و کلاس‌ها)) اگر دلیل قانع کننده برای تغییر رفتار تک دارید باید کمی کد بنویسید.
حرفتان کاملا صحیح است در این مورد غفلت کردم اما می شود بفرمایید برای درج همین صورتی که فرمودید چه باید کرد چون اصولا روشی هم که آقای امین طوسی پیشنهاد دادند را هم امتحان کردم و دوباره یادآور می‌شوم  که عملا این دستور باعث ایجاد یک چنین شکلی می‌شود [Hartley2004book][فصل 4] که همان‌طور که ملاحظه می‌کنید قابل قبول نیست.

232
فارسی‌تک FarsiTeX / مرجع
« : ژوئن 13, 2010, 06:24:08 pm »
چطور می شه تو فارسی تک یه علاوه بر لیبل یکی از رفرنس ها یک اسم هم داخل کروشه گذاشت
مثلا [1 قضیه 3.5] اگر \cite[قضیه3.5]{} را یشنهاد می کنید متاسفانه 2 تا کروشه باز می کنه و عملی نیست

صفحه: 1 ... 14 15 [16]