سلام، لطفا وارد شوید یا عضو شوید.

دیدن ارسال ها

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - raminl

صفحه: [1]
1
از بین فونتهای رایج و رایگان سری B یا سری 2، تا اونجایی که من می دونم نظر بیشتر گرافیست ها برای نوشتن متن اول به فونت میترا هست و بعد نازنین و لوتوس و زر. بیشتر نشریات و کتابها هم از این فونتها استفاده میکنند (البته اگر فونت اختصاصی خودشون رو استفاده نکنند.) به نظرم روزنامه جام جم از فونت میترا استفاده میکنه و روزنامه همشهری هم از فونت نازنین. البته لوتوس هم که روزنامه های دیگه استفاده میکنند. برای نوشتن تیتر هم اول فونت تیتر و بعد هم فونت زر سیاه (که واقعا زیباست.) فونتهای یاقوت و بدر و رویا و کامپست هم کمتر برای متن مورد استفاده قرار میگیرند البته من کتابهایی رو هم دیدم که با یاقوت تایپ شدند.
اما آنچه که دوستان درباره فونت لوتوس گفتند که اعداد عربی دارد (4و5و6 عربی) این مشکل در فونتهای قدیمی بوده و چند سالی هست که با ارائه نسخه های جدید لوتوس نازک و لوتوس سیاه و حتی زر سیاه اعداد در این فونتها فارسی هستند نه عربی.در نسخه های IRLotus و IRZar هم که جدیدا آمده این مشکلات حل شده. برای دانلود B Lotus با اعداد فارسی آخرین نسخه این فونت را از برنا رایانه بارگیری کنید. 

2
من فونت های B Nazanin و  B Lotus و  B Yagut وB Zar و چند فونت دیگه رو با صفر دایره توخالی و ممیز فارسی دارم. تو ورد و اکسل بخوبی کار میکنند و هیچ مشکلی ندارند. هر کس میخواد به من ایمیل بزنه تا براش بفرستم.

3
من فونت های B Nazanin و  B Lotus و  B Yagut و چند فونت دیگه رو با صفر دایره توخالی و ممیز فارسی دارم. تو ورد و اکسل بخوبی کار میکنند و هیچ مشکلی ندارند. هر کس میخواد به من ایمیل بزنه تا براش بفرستم:      raminlashgari@gmail.com

صفحه: [1]